Stell og bading av nyfødt - forskjellige spørsmål

AnnaAnna

Blir kjent med forumet
Marsboerne2017
Hei! Lurer på litt forskjellig ang stell og bading osv. [emoji1405]

1. Hvor ofte bade dere babyen og hvor gammel er h*n? Min er 3 uker imorgen. [emoji175] vi bestemt oss i starten at vi skal bade en gang i uke men det ble fort til 2 ganger i uke for å bestemme at det blir bading hver andre dag, syns det er så koselig og godt med litt rutiner og Mini elske å bade [emoji175]

2. De dagene dere ikke bade Mini, hva gjør dere? Er det nok å bare bruke en vaskeklut med vann g litt olje og tørke ansiktet, hender, føtter, rompa osv?

3. Hva slags produkter bruker dere til daglig hygiene/ vask/ bad? Ta gjerne bildet [emoji87]
421b57cd1cce83c5df53b66b039d51f9.jpg


4. Hva bruker dere å ha på stellebordet? Vi bruker p ha håndduker men begynner å bli slitsomt å må vaske flere hånddukker om dagen.. [emoji15] noen forslag?

5. Hvilken bleier syns du er best?

6. Kan jeg få se stellebordet ditt? [emoji5]

4bca74444b17cbd30ba33267362ef47f.jpg


7. Hva har du i stelleveska di?


Beklager hvis jeg spør for mye! Førstegangs mamma og det er masse uklare ting... [emoji87]
 
Førstegangs her også :)
Vi bader en gang i uka, mini er 5 uker.
Vasker helst med rent vann, evt med litt olje.
Vasker ansikt, bak ører, inni valker, under armene, hender og føtter de dagene vi ikke bader. Tørker godt etterpå, særlig i valkene.
Bruker libero bleier foreløpig, selv om jeg helst ville hatt tøybleier.

I stelleveska har jeg bleier, klesskift, våtservietter, tørre kluter, hundeposer, ekstra smokk, gulpekluter, stelleunderlag og flaske med nødproviant (vi delammer, så jeg pleier ta med mme i tillegg). Skal vi ut lenge har jeg i tillegg med pumpe til meg.
 
Last edited:
Hei! Lurer på litt forskjellig ang stell og bading osv. [emoji1405]

1. Hvor ofte bade dere babyen og hvor gammel er h*n? Min er 3 uker imorgen. [emoji175] vi bestemt oss i starten at vi skal bade en gang i uke men det ble fort til 2 ganger i uke for å bestemme at det blir bading hver andre dag, syns det er så koselig og godt med litt rutiner og Mini elske å bade [emoji175]

2. De dagene dere ikke bade Mini, hva gjør dere? Er det nok å bare bruke en vaskeklut med vann g litt olje og tørke ansiktet, hender, føtter, rompa osv?

3. Hva slags produkter bruker dere til daglig hygiene/ vask/ bad? Ta gjerne bildet [emoji87]
421b57cd1cce83c5df53b66b039d51f9.jpg


4. Hva bruker dere å ha på stellebordet? Vi bruker p ha håndduker men begynner å bli slitsomt å må vaske flere hånddukker om dagen.. [emoji15] noen forslag?

5. Hvilken bleier syns du er best?

6. Kan jeg få se stellebordet ditt? [emoji5]

4bca74444b17cbd30ba33267362ef47f.jpg


7. Hva har du i stelleveska di?


Beklager hvis jeg spør for mye! Førstegangs mamma og det er masse uklare ting... [emoji87]

1. Vi bader hun 1 gang i uken,lørdagen,hun er 7 uker nå. Føler ikke det er behov for noe mer akkurat nå.vi har oljemassasje etter hvert bad,hele kroppen .

2. Til det daglige morgenstellet, vasker vi ansikt,nakke,hals,under armer,hender og føtter :) og vasker jo stumpen og det hver gang vi bytter bleie. Kun vaskeklut og vann.

3. Vi bruker bare vann, bruker salve på stumpen om hun er rød.(en sink lignede salve fra England) og pudder i alle valker der det er vanskelig å tørke skikkelig.

4.vi har håndduk nederst og engangs stellematte oppå,,ble lei av å vaske hele tiden vi og ;)

5.vi liker best de nye til kiwi,,lillego :)
Men på andre plass libero touch :)

7.jeg har Bleier,engangsstelle matte,to xtra skift,salve, våtservietter, småposer til skitne Bleier/klær,litt til meg selv sånn Just in case,,ammeinnlegg, brystskjold, antibac :)

Lykke til:)
 
Jeg er også førstegangs! :)

1. Her bader mini 1-2 ganger i uka fast. I tilegg blir det gjerne ett par ganger ekstra om han tisser gjennom om natten, gulper over seg selv, bæsjer på stellebordet og sparker i det (skjedd flere ganger haha) osv. Han er 6 uker om to dager.

2. Hver morgen og kveld vasker vi med vaskeklut om han ikke bader.

3. Bruker minst mulig produkter. Vi bruker tøybleier og dem kan tette seg litt av diverse salver osv. Har aldri hatt bruk for noe nedentil på han heller.
Ellers bruker vi litt olje når han bader og en sjelden gang (ved behov) smøres han med fuktighetskrem fra LevVel serien til Rema

4. Vi bruker også håndklær og det går mange om dagen. Om du vil prøve med noe annet et kansje små kladder fra apoteket noe? Vi bruker dem under han i senga :)

5. Vi bruker tøy så lite erfaring med engangs. Har brukt papirbleier når vi drar ut innimellom og da bruker vi libero sine

6. Vi har stelleputen rett på gulvet så ikke så mye å vise :wacky:

7. Ett par bleier, klesskift, våtservietter, liten tube sinksalve (som aldri er brukt..) og en stellematte - veldig enkelt og greit
 
Hei! Lurer på litt forskjellig ang stell og bading osv. [emoji1405]

1. Hvor ofte bade dere babyen og hvor gammel er h*n? Min er 3 uker imorgen. [emoji175] vi bestemt oss i starten at vi skal bade en gang i uke men det ble fort til 2 ganger i uke for å bestemme at det blir bading hver andre dag, syns det er så koselig og godt med litt rutiner og Mini elske å bade [emoji175]

2. De dagene dere ikke bade Mini, hva gjør dere? Er det nok å bare bruke en vaskeklut med vann g litt olje og tørke ansiktet, hender, føtter, rompa osv?

3. Hva slags produkter bruker dere til daglig hygiene/ vask/ bad? Ta gjerne bildet [emoji87]
421b57cd1cce83c5df53b66b039d51f9.jpg


4. Hva bruker dere å ha på stellebordet? Vi bruker p ha håndduker men begynner å bli slitsomt å må vaske flere hånddukker om dagen.. [emoji15] noen forslag?

5. Hvilken bleier syns du er best?

6. Kan jeg få se stellebordet ditt? [emoji5]

4bca74444b17cbd30ba33267362ef47f.jpg


7. Hva har du i stelleveska di?


Beklager hvis jeg spør for mye! Førstegangs mamma og det er masse uklare ting... [emoji87]

1) Vi bader ca en gang i uka. Bruker olje i vannet. Bader ved behov hvis bæsj overalt. Hun er 9 uker gammel

2) Det holder at du vasker over ansikt etc som du sier de dagene du ikke bader. Bruk klut og vann uten såpe.

3) Daglig bruker vi klut og vann, våtservietter og/eller tørre kompresser ved bleieskift. Hvis sår smører vi rompa med Bepanthen. Liker det bedre enn zinksalve :)

4) Har håndkle oppå stellebordet. Hun verken tisser eller bæsjer ut det daglig ;) Men kjøp gjerne slike engangs matter fra libero å ha oppå. Det hender det vi bruker. Ellers finnes det kanskje noe billigere på apoteket. Slike kladder.

5) Vi bruker både libero, Pampers og lille go'. Fornøyd med alle :)

6)
f31748dac8cd833fe451b6020f481de4.jpg

Lillesøster har nederste hylla, storesøster øverst ;)

7) I stelleveska har jeg stellematte, håndkle, engangstellematte til å ha oppå, bleier, ekstra smokk, ett klesskift, et pledd, våtservietter, våtservietter til hender og fjes, bleieposer, lommebok, mobil, håndkrem, leppepomade og annet jeg vanligvis har i veska til meg selv.
 
1. Hvor ofte bade dere babyen og hvor gammel er h*n? Han her er straks 5 uker, og bader nesten hver ettermiddag/kveld. Bruker ikke såpe, kun noen dråper kokosolje. Han elsker det, og har egentlig behov for det - så får vi ei rolig stund for oss selv[emoji173] Massasje og kos etterpå. Han smiler masse under denne stunden, også blir han rolig og tilfreds etterpå. Gulper en del på formiddagen - så håret trenger ofte litt vask.
Men som sagt[emoji173], veldig enkelt i rent vann[emoji106]

2. Vasker med rent vann og kluter dersom han ikke bader ja[emoji6]

3. Vasker stumpen under springen i vasken, og bruker evt kokosolje eller jojobaolje. Ansikt og hender bruker jeg frottekluter med rent vann. Han har masse hår, og vasker ved behov med litt babyshampoo fra Coop änglamark.

4. Gasklut brettet ved hodeenden og en flanellklut under rumpen. Skifter daglig, eller ved behov[emoji6]

5. Bruker tøybleier, for fjerde gang! Men hvis vi bruker papir en skjelven gang har vi tidligere brukt coop sine bleier[emoji6]

6.
b8031d451002c918acf196f71b8a9515.jpg


7. Ekstra bleier (2 tøybleier), våtpose, rene kluter, stelleunderlag, ren gulpeklut, ren body (gulper litt[emoji6])
 
Last edited:
Sniker fra desember, men vi bruker tisselaken oppå stellematta:) lillemor tisset med engang bleia ble fjernet, slo aldri feil:hilarious:
 
.
 
Last edited by a moderator:
Back
Topp