Status - fødested

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
tenkte det kunne være nyttig at de av oss som er innlagt eller innom fødested kan legge inn en liten status her til info for andre som skal samme sted :) tenker på om det er travelt/fullt, om det er noe spesielt som skjer, er det veldig varmt eller kaldt der, eller noe man bare bør vite om eller være obs på :)

Selv skal jeg på sjekk på Kongsberg i morgen, så håper å få sett på «fødetavla» om det er kommet mange babyer de siste dagene ;)
 
Er på Lillehammer. Her er det fullt både på føden og på barsel. Vi ble sendt rett opp på barsel etter fødsel og pappan måtte reise hjem.

Temperaturen på føden var veldig fin! Litt varmt på barsel, men kan bare være meg og[emoji28]
 
I Drammen i helga har det vært fullt og sinnsykt varmt! Nesten så man ikke holder ut. Holdt på å bli sendt til Kongsberg da riene startet siden det var så mange på føden.
 
I Stavanger så har det vært ganske så rolig denne helgen, større pågang under selve uken. Er noe ledig på barsel :) jeg venter på ledig seng på observasjonsposten for gravide.

God temperatur på rommene på føden :)
 
Je skal føde på Ælverum :)

Var innlagt der noen dager i mai pga. nyrestein og fikk kjempegodt inntrykk! Så jeg har en god følelse.

Men blir nok noen uker til enda. Er vi flere som skal føde på Elverum? :D
 
I Drammen i helga har det vært fullt og sinnsykt varmt! Nesten så man ikke holder ut. Holdt på å bli sendt til Kongsberg da riene startet siden det var så mange på føden.
Oi! Visste ikke at noen blir sendt fra Drammen til Kongsberg hvis det er fult.. :wideyed: men det kan jo tyde på at det ikke er fullt på Kongsberg da :)
 
Oi! Visste ikke at noen blir sendt fra Drammen til Kongsberg hvis det er fult.. :wideyed: men det kan jo tyde på at det ikke er fullt på Kongsberg da :)

Men hva gjør de med styrtfødsler når det er fult??
Dette har ikke jeg tenkt på, da må de sende meg i ambulanse, rekker jo ikke kjøre til neste sykehus......
 
Men hva gjør de med styrtfødsler når det er fult??
Dette har ikke jeg tenkt på, da må de sende meg i ambulanse, rekker jo ikke kjøre til neste sykehus......
Aner ikke, visste ikke om dette før nå :wideyed: kan jo hende de prioriterer, slik at de som kommer inn med «svake» eller begynnende rier og lite åpning blir sendt videre, men at det er ledige «akuttplasser» til styrtfødsler eller risikofødsler. De med risikosvangerskap får jo ikke føde på Kongsberg uansett..
 
Aner ikke, visste ikke om dette før nå :wideyed: kan jo hende de prioriterer, slik at de som kommer inn med «svake» eller begynnende rier og lite åpning blir sendt videre, men at det er ledige «akuttplasser» til styrtfødsler eller risikofødsler. De med risikosvangerskap får jo ikke føde på Kongsberg uansett..

Høres smart ut i alle fall.. spennende spennende ...
 
Aner ikke, visste ikke om dette før nå :wideyed: kan jo hende de prioriterer, slik at de som kommer inn med «svake» eller begynnende rier og lite åpning blir sendt videre, men at det er ledige «akuttplasser» til styrtfødsler eller risikofødsler. De med risikosvangerskap får jo ikke føde på Kongsberg uansett..

Akkurat dette er en bekymring for meg, og har tenkt å spørre jordmor på onsdag. Jeg skal føde på Drammen, og vil vite hvor jeg blir sendt hvis det er fullt (en slags prioriteringsliste, for å finne fram adresser før jeg plutselig står i det). Jeg har høyrisikosvangerskap, så da har de kanskje plass uansett, på et vis... Må huske å spørre!
 
Akkurat dette er en bekymring for meg, og har tenkt å spørre jordmor på onsdag. Jeg skal føde på Drammen, og vil vite hvor jeg blir sendt hvis det er fullt (en slags prioriteringsliste, for å finne fram adresser før jeg plutselig står i det). Jeg har høyrisikosvangerskap, så da har de kanskje plass uansett, på et vis... Må huske å spørre!
Hvis du har risikosvangerskap blir du ikke sendt Kongsberg hvertfall :) vet ikke hvor nærmeste er da.. Tønsberg kanskje? Eller har Bærum også fødeavdeling?
 
Hvis du har risikosvangerskap blir du ikke sendt Kongsberg hvertfall :) vet ikke hvor nærmeste er da.. Tønsberg kanskje? Eller har Bærum også fødeavdeling?

Bærum har også fødeavdeling, så det blir vel en av de to isåfall. Tenkte faktisk på dette i natt. Bærum er kanskje kortest, men så kommer det ann på trafikk. Sist bodde vi i Oslo, og kjørte til Ullevål i morgenrushet og snøstorm. Tror aldri mannen har vært så stresset før!
 
Bærum har også fødeavdeling, så det blir vel en av de to isåfall. Tenkte faktisk på dette i natt. Bærum er kanskje kortest, men så kommer det ann på trafikk. Sist bodde vi i Oslo, og kjørte til Ullevål i morgenrushet og snøstorm. Tror aldri mannen har vært så stresset før!
Hør med JM eller lege hva de sier :) ikke godt for deg å stresse over slikt <3
 
Bærum har også fødeavdeling, så det blir vel en av de to isåfall. Tenkte faktisk på dette i natt. Bærum er kanskje kortest, men så kommer det ann på trafikk. Sist bodde vi i Oslo, og kjørte til Ullevål i morgenrushet og snøstorm. Tror aldri mannen har vært så stresset før!
Sniker

Bærum har fødeavdeling, men ikke nyfødt så da kommer det an på klassifisering av fødested.
Men vil anta at har man styrtfødsler eller risikofødsler blir man prioritert eller sendt til tilsvarende eller høyere nivå.

Det kan forøvrig skje «alle» steder at man blir sendt til annet fødested om det er fullt når fødselen starter. De kommer jo litt brått disse barna og ikke så ofte akkurat på termindato...
 
Hør med JM eller lege hva de sier :) ikke godt for deg å stresse over slikt <3

Jepp, tenkte å gjøre det. Skjønner jo selvsagt at det kan bli fullt, og da er det greit å ha adressene klare. Særlig med tanke på styrtfødselen sist.

Sniker

Bærum har fødeavdeling, men ikke nyfødt så da kommer det an på klassifisering av fødested.
Men vil anta at har man styrtfødsler eller risikofødsler blir man prioritert eller sendt til tilsvarende eller høyere nivå.

Det kan forøvrig skje «alle» steder at man blir sendt til annet fødested om det er fullt når fødselen starter. De kommer jo litt brått disse barna og ikke så ofte akkurat på termindato...

Klart det kan bli fullt, tenk så greit hvis barna kom på et nøyaktig tidspunkt, da kunne man planlegge da! :)

Det ordner seg nok uansett, men greit å vite hvor man antagelig blir sendt. Og så får vi håpe på det beste! :-D
 
Veldig fin tråd. Kjenner litt at dette er min store skrekk, at det skal være fullt dersom jeg må på sykehus :(
 
Vært på Kongsberg nå. De venter en del fødsler fremover men fortsatt god kapasitet :)
 
Back
Topp