Statsbudsjettet

Økt kontantstøtte er helt fantastisk! Veldig spent på hva det innebærer.
Jeg liker virkelig familiepolitikken til KrF selv om jeg er uenig med dem om mye annet.

Resten av statsbudsjettet vet jeg ikke så mye om, i første omgang er jeg mest opptatt av det som påvirker oss som familie.
 
Økt kontantstøtte er helt fantastisk! Veldig spent på hva det innebærer.
Jeg liker virkelig familiepolitikken til KrF selv om jeg er uenig med dem om mye annet.

Resten av statsbudsjettet vet jeg ikke så mye om, i første omgang er jeg mest opptatt av det som påvirker oss som familie.

Sto 7500,- i måneden :)
 
Det så helt fantastisk ut i forhold til barn og oppvekst ihvertfall. Flere barnehagelærere, lærere, tiltak mot incest, seksuelle overgrep, vold mot barn, menneskehandel etc.
 
Last edited:
Det så helt fantastisk ut i forhold til barn og oppvekst ihvertfall. Flere barnehagelærere, lærere, tiltak mot incest, seksuelle overgrep, vold mot barn, menneskehandel etc.

Mhm, ser ikke så dumt ut, håper bare det faktisk fører til noe. Skulle også ønske det etterhvert ble sett at det er behov for høyere lærertetthet på mellomtrinnet også. Det blir liksom glemt utdanningspolitisk, men ofte der det skjer veldig mye.

Ellers er jeg bekymret for det stadige snakket om å styrke det private. Fint med fokus på økt sysselsetting og at det skal lønne seg å jobbe, men viktig at det ikke går ut over de som faktisk ikke kan jobbe.
 
Helt ærlig så syns jeg de heller kunne økt barnetrygden enn kontantstøtten..


Enig, for oss et ikke 7500,- nok til å få det til å gå rundt ved å være hjemme (kan heller ikke nødvendigvis jobbe kveld uten barnevakt pga mannens helse), så for oss hadde en økt barnetrygd vært bedre..
 
Det står at engangsstønaden økes til 61.000kr per måned. Jah, hadde det bare vært slik gitt
 
Jaggu, hadde det vært slik hadde jeg nesten vurdert en til, haha! :p

Haha, ja ikke sant :D Da hadde jeg vært husmor på fulltid (sluttet i jobben)
 
Back
Topp