Statistikk prosentvis sjanse for abort

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Fant denne. Synes den er litt positivt vinklet :)

5-8 uke 78,9% mulighet for at det skal gå bra
9-12 uke 88,5% mulighet for at det skal gå bra
13-16 uke 94,4% mulighet for at det skal gå bra
17-20 uke 98,0% mulighet for at det skal gå bra
21-24 uke 99,1% mulighet for at det skal gå bra
25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

Kilde: Dr. Miriam Stoppards svangerskapsbok, via nettet

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

:)

- taster fra appen :)

Jeg har vell som flere vært og er ganske redd det skal skje.. Det er viktig å vite at det KAN skje, men jeg syns det er viktig å prøve å tenke positivt. Det er MYE større sjanse for at det skal gå bra :-) MYE!!

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

likte det jeg leste der :D

:D

Liker!
Da jeg var gravid med førstemann sa jordmor at jeg ikke måtte gå inn på slike forum som dette for det ble så mye bekymringer av det. Jeg ser poenget, men godt å ha noen å dele bekymringer med også! Men viktig å huske at for de aller fleste så blir det med bekymringen :)

Ja, første gang jeg leste det ble jeg egentlig ganske bekymret for jeg tenkte bare på de gjenværende prosentene som var for at det kunne gå galt... Etter et par dager tenkte jeg at om jeg skal tenke på dette i 12 uker, blir jeg gal... Det er MYE større sjanse for at det går bra, så får fokusere på det :-) Og om det uheldigvis skulle bli annerledes får jeg heller da det når det kommer :-)

jeg var superoptimist forrige gang og fnøys av all frykten for å miste, og så mistet jeg sjøl... Nå har jeg lært leksa mi. Jeg har mistet noe av gleden rundt dette tror jeg, jeg er liksom ikke glad på samme måte som jeg var forrige gang. Frykten for å miste har grodd seg fast i marg og bein. Håper jeg klarer å finne tilbake til optimismen min et sted på veien, jeg har så lyst til å tørre og glede meg!

jeg var superoptimist forrige gang og fnøys av all frykten for å miste, og så mistet jeg sjøl... Nå har jeg lært leksa mi. Jeg har mistet noe av gleden rundt dette tror jeg, jeg er liksom ikke glad på samme måte som jeg var forrige gang. Frykten for å miste har grodd seg fast i marg og bein. Håper jeg klarer å finne tilbake til optimismen min et sted på veien, jeg har så lyst til å tørre og glede meg!

Samme her. Tror ikke egentlig jeg tenkte noe særlig over risikoen for å miste en gang... Jeg gledet meg til uke 12 fordi da kunne jeg begynne å fortelle det til venner, og trodde på en måte ikke at det kunne skje meg.

Håper jeg også kan klare å glede meg skikkelig snart :)

Hver gang jeg ser sånne statistikker, tenker jeg: ville jeg sendt inn lottokupong hvis det var samme sannsynlighet for å vinne? Hehe... skal vi se... gode sjanser der :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp