Stasjonsvogn

Mamma til to gullgutter

Elsker forumet
Junilykke2018
Nå er vi på jakt etter ny bil siden den forrige holder på å takke for seg.
Og jeg lurer på hvilken stasjonsvogn folk er fornøyd med?[emoji848]

For vår del så trenger vi 4x4, og hengerfeste.

Noen gode råd/anbefalinger? [emoji5]
 
Vi har subaru Forester xt men 230hester. Den regnes som stasjonsvogn i USA, her i Norge regnes den som suv.. vi er strålende fornøyd, men har også lagt mye penger i den! Høy bakkeklaring og motorkraft til å trekke med seg en lastebil er noe vi setter stor pris på for å si det sånn :hilarious:
Måkker nesten aldri Hjemme, kjører bare ned all snøen.
 
Vi har subaru Forester xt men 230hester. Den regnes som stasjonsvogn i USA, her i Norge regnes den som suv.. vi er strålende fornøyd, men har også lagt mye penger i den! Høy bakkeklaring og motorkraft til å trekke med seg en lastebil er noe vi setter stor pris på for å si det sånn :hilarious:
Måkker nesten aldri Hjemme, kjører bare ned all snøen.

Haha, det var neimen ikke dumt [emoji23]
Har aldri hatt Subaru selv så jeg aner ikke hvordan de er å kjøre, men den kan vi jo absolutt vurdere.[emoji847]
 
Ford Mondeo [emoji7][emoji7][emoji7]

Her får du mye bil for pengene. Syns i tillegg det er veldig fin å god å kjøre. Også pleier det å være enkelt å få tak i deler til[emoji4]

De nyeste kommer med 4 hjulsdrift
 
Vi har Kia Optima. Vet ikke om den finnes i 4x4 eller tilsvarende men vi er i hvert fall veldig fornøyd! Gode seter, god plass selv med barnesete, god å kjøre, god bagasjeplass og alt man kan ønske seg av utstyr. Vi har diesel, da, hybrid-varianten har i hvert fall litt mindre bagasjerom.

Edit: Og ikke minst veldig god pris i forhold til tilsvarende størrelse og standard i f. eks VW, BMW og Mercedes.
 
Last edited:
Ford Mondeo [emoji7][emoji7][emoji7]

Her får du mye bil for pengene. Syns i tillegg det er veldig fin å god å kjøre. Også pleier det å være enkelt å få tak i deler til[emoji4]

De nyeste kommer med 4 hjulsdrift

Har ikke fått med meg at de leveres med 4x4 [emoji848] så kjekt! [emoji1362]
 
En av bilene vi vurderer nå er Passat alltrack og den nye Skodaen; kodiaq [emoji5]
Noen som har erfaringer med disse?
Ikke de billigste bilene, men vi tenker å kjøpe relativt nytt nå siden bilen vi har er snart 18 år gammel [emoji85]
 
En av bilene vi vurderer nå er Passat alltrack og den nye Skodaen; kodiaq [emoji5]
Noen som har erfaringer med disse?
Ikke de billigste bilene, men vi tenker å kjøpe relativt nytt nå siden bilen vi har er snart 18 år gammel [emoji85]
Passat alltrack har jeg kjørt mye, og synes det er en veldig god bil å kjøre [emoji1]
 
Vi har Skoda Superb 4x4, og den er veldig god å kjøre. Har også hatt Mondeo og likte den og veldig godt. Mondeo har litt bedre plass i bredden, mens Superben har mer plass i lengden.
Ellers liker jeg veldig godt Kodiaq, selv om jeg ikke har kjørt den, og Ford S-max har jeg også veldig lyst på om vi noen gang skal ha en syvseter.
 
Back
Topp