Stasjonsvogn eller SUV

PinUp-Mama

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jupp! Vi MÅ ha ny bil.. [emoji21]
Hva anbefaler dere, har dere selv?

Vi vil begge ha SUV, men samboer har også nevnt at han trur stasjonsvogn er lurest og har mest bagasjeromplass.

Vi må ha romslig bagasjerom (jeg skal overtale ham til å få hund en vakker dag[emoji23]) og den må være komfortabel å kjøre - både langveis og kort. Vi har begge ryggproblemer.
 
Jeg er veldig fornøyd med volvo v70 :) Stor plass i bakseten og stor bagasjeplass! Men hva med dogde journey? SUV med god bagasjeplass :) Den selges dog mest som 7 seter hvor de 2 bakerste kan legges ned, men fins også i 5 seter :)
 
Vi har volvo v70. Var eneste bilen vi fant hvor vi fikk plass til hundeburet (55cm bredt) pluss emmaljungavogn med classic understell ved siden av hverandre. Vi vurderte skoda superb da denne på papiret har større bagasjerom men vi fant ut at når det kommer til bur og vogn baki så er det bredden det går på, ikke antall liter.

Fantastisk god bil å kjøre er det også. [emoji4]
 
Jeg er veldig fornøyd med volvo v70 :) Stor plass i bakseten og stor bagasjeplass! Men hva med dogde journey? SUV med god bagasjeplass :) Den selges dog mest som 7 seter hvor de 2 bakerste kan legges ned, men fins også i 5 seter :)
Dodge Journey syns jeg er fin [emoji16][emoji108] Og 7 seter er ikke problem så lenge man kan legge ned setene Alltid greit med et par ekstra seter når man har unger; trening, venner, familie, ferie [emoji16]
 
Den nyeste passaten skal være ganske stor. Den er større enn min gamle og en v70 er ikke mye større enn min bil. Men som ei nevnte her så er det ofte bredden det kommer ann på i forhold til bur. Viktig å tenke hva man skal ha inni der. Jeg er kjempe fornøyd med min bil i forhold til mitt bruk. Hadde fått plass til ett bur og vogn i bilen. Men selvfølgelig kommer det ann på str på hund også.
 
Stasjonsvogner har vel generelt bedre størrelse på bagasjerom enn SUV.
Men sjekk også fasongen på bagasjerommet/bakluka. Er de ganske rette rommer det jo mer enn en som skrår veldig.
 
Ja vi er nok ute etter noe som er mer "rett" i bagasjeluka enn skrått. Min erfaring er også at det er mer rom om de er rette :p
 
Volvo er vel ofte veldig rette. Husker jeg snakket med en kollega om det for de hadde stort hundebur i tillegg, men nettopp fordi bilen var så rett og de pakket i bager så gikk det veldig fint å dra på tur.
 
SUV er deilig fordi man kan sitte høyt, men ei romslig stasjonsvogn har bedre bagasjeromsplass. Har man råd til/er villig til å betale godt for bilen så har store SUVer greit bagasjerom, men da nærmer man seg fort 7-800 000 for bilen om man skal ha en litt nyere modell.
 
Vi har hatt suv siden vi begynte å planlegge barn:p er på suv nr 3 nå. Elsker det. Kunne godt tenkt meg stasjonsvogn også egentlig, men nå som jeg er vant så hadde det føltes veldig rart:p
Dere får dra rundt til litt ulike forhandlere hvis dere har mulighet:) bare bestem dere for å kun kikke rundt i første omgang så ikke de får hanket dere:p
 
ofte mindre plass i en suv, men sikler litt på subaru forester. Skulle bare ønske vi ikke hadde så stramt budsjett :/

Skal se på Peugeot 5008 og Hyundai i40 ihvertfall.
 
Back
Topp