Starte amming igjen

Sykepleierinnen

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Aprillykke 2017
Juligull2021
Augustbarna 2021
Er det mulig at barnet kan starte å amme igjen etter en pause? Noen som har fått dette til?

Gutten sluttet når han var cirka tre måneder gammel. Virket som om han ikke forsto hvordan han skulle få ut melken lengre. Ble bare irritert og snudde seg bort når vi prøvde å amme. Sannsynlig ble det slik på grunn av bruk av flaske.

Han er nå fem måneder. Har prøvd å amme noen ganger siden vi sluttet, men han gaper ikke opp og lager mer en trutmunn.. kan han "lære" seg teknikken igjen eller er alt håp ute?

Har pumpet siden vi sluttet, så produksjonen er fortsatt der :)
 
Her pumpet jeg meg i ca. en måneds tid da jenta var lett prematur og veldig slapp den første tiden. Hun sovnet ved puppen med en gang jeg la henne til, og det var viktig å få i henne mat så hun fikk lagt på seg, så da ble det flaskemating.

Da hun var en måned, og litt mer våken, begynte jeg å amme henne ett måltid om dagen, og økte på etter hvert. Nå er det kun amming, og jenta vil ikke lenger ha flaske.

Jeg hadde jo et annet problem enn deg, og det er nok individuelt hvordan babyene klarer å tilpasse seg nye teknikker, men det er ikke umulig å komme igang med ammingen igjen.

Har du prøvd å dra ned haken hans med en finger når han skal gape?

Prøv deg litt fram med å legge han til litt forskjellige tider av døgnet i begynnelsen. Kanskje er det lettere å få han til å åpne munnen når han er litt slapp (hvis han spiser på natta) eller kanskje han er mer medgjørlig når han er på sitt mest opplagte.
 
Back
Topp