Stagnert symfysemål.

Blodtrykket og urin var også greit. BT på 130/70 så litt ned fra tirsdag. Satser også på at han følger sin egen kurve fremover.
Synest det er godt at vi skal tilbake om 2 uker bare for å se om ting går fremover. Det er det viktigste.
Tror nokk han snur seg hele tiden nå. For jeg var sikker på at han lå me hode ned da jeg har trodd det har vert føttene jeg har kjent sparke opp mot brystet mitt.
Veldig bra. Det er så godt å høre altså. Ja, det er veldig fint dere skal på ny kontroll, for da ser de om avviket endrer seg eller ikke. Håper alt fortsetter å stå bra til :)
 
Oppdateringen fra meg: Jeg var på ul i dag. Lillegutt var 1700 gram ca, og jeg er i uke 31+5. Kun 4 prosent mindre enn gjennomsnittet. Vet ikke hvorfor symfysemålet var så lavt.

Blir trolig litt under 3,5 kg til termin:)
Fantastisk! Det er jo en super vekt :) Er så godt å høre at ting går bra. Kanskje han rett og slett har flyttet seg litt? :)
 
Hvordan gikk det? :)

Det gikk forsåvidt bra - men det ble byttet lege i siste liten og hun var nok ikke tipp topp hun jeg var til, ikke ferdig utdanna enda så jeg ble litt irritert :p *vanskelig hormonkjerring*

Hun målte han til 1700 ca (hun sa ca. 6% i minus), hun plagdes veldig, for som vanlig ligger han superlangt nedi bekkenet med hodet, så jeg ble henvist videre til ultralydklinikken innen to uker.
Måtte også ta sparketest, siden han var liten tror jeg, men han sparka så mye og hardt at jeg ble sendt fort hjem igjen :p

Ellers var livmorhalsen holdt seg ok :) :)
 
:):):)Trinusn: Så morsomt at vi er akkurat like langt på vei. Masse lykke til i dag, håper han/hun er stor og vokser bra. Mistenker de at babyen er liten, derfor du skal sjekke?

Håpefull85: Så like kan babyene altså være i størrelse selv om symfysemålene er så forskjellige. Så rart! Alle har hele tiden sagt til meg at jeg er så liten. Så veldig godt å få bekreftet at han er så stor som han skal være:)

Jeg har dobbeltkontroller med sjekk av livmorhals på grunn av koniseringen jeg hadde for noen år siden (den er for kort), og vekstkontroll på grunn av at jeg er gastric sleeve operert (slankeoperert) :)

Han var forøvrig ca. 1700gr idag, -6 % trodde hun, men jeg skal inn på ultralydlabratoriet å ta nye mål innen to uker, han ligger så vanskelig til så hun fikk ikke tatt di målene hun ville.. :)
 
Det gikk forsåvidt bra - men det ble byttet lege i siste liten og hun var nok ikke tipp topp hun jeg var til, ikke ferdig utdanna enda så jeg ble litt irritert :p *vanskelig hormonkjerring*

Hun målte han til 1700 ca (hun sa ca. 6% i minus), hun plagdes veldig, for som vanlig ligger han superlangt nedi bekkenet med hodet, så jeg ble henvist videre til ultralydklinikken innen to uker.
Måtte også ta sparketest, siden han var liten tror jeg, men han sparka så mye og hardt at jeg ble sendt fort hjem igjen :p

Ellers var livmorhalsen holdt seg ok :) :)
Men -6% er ingen fare og veldig normalt, så om det stemmer er det jo helt supert :) Får håpe det er de samme målene neste gang, så vet du hvertfall at den lille har riktig vekst da :) De tar jo ofte en sparketest på sykehusene under kontroller, og det er jo godt, så vet man at de har det bra i magehuset :)
 
Så gode nyheter, Trinusen. 6 % er jo ingenting. Bra du blir fulgt opp videre. Min lå også helt knødd ned i bekkenet, så det var umulig å se ansiktet eller få han i profil. Ikke at det var så viktig i dag da men..
 
Oppdateringen fra meg: Jeg var på ul i dag. Lillegutt var 1700 gram ca, og jeg er i uke 31+5. Kun 4 prosent mindre enn gjennomsnittet. Vet ikke hvorfor symfysemålet var så lavt.

Blir trolig litt under 3,5 kg til termin:)
Hørtes bra ut. Baby på nesten 3,5 kg til fødsel er jo kjempebra.
Vår lege hadde heller ingen svar på hvorfor vi hadde stagnert symfyse, men han lå i seteleie, så kunne ha noe med det å gjørw
 
Så gode nyheter, Trinusen. 6 % er jo ingenting. Bra du blir fulgt opp videre. Min lå også helt knødd ned i bekkenet, så det var umulig å se ansiktet eller få han i profil. Ikke at det var så viktig i dag da men..

Nei, jeg også mener jo at 6% ikke er mye, men hun var sikkert redd for å gjøre feil, så jeg får høre hva ultralydlabratoriet sier :)

Vi har ikke sett ansiktet på noen ultralyder, og jeg har tatt maange :p blir ekstra spennende når han kommer ut då :D
 
Back
Topp