Støtte...?

S

Sanna27

Guest
Har tenkt til å studerer litt ved siden av jobb, nettstudie. Så da kan jeg ikke jobbe så mye, er bare vikar så tar nesten alt jeg får. 2 åringen min går i barnehage å vi har ikke så god råd, vi har både huslån å andre lån. Så det bekymrer meg litt om vi ikke for betalt alt vi skal i mnd. Overgangen fra kontantstøtte og så til å betale barnehage kan bli tøft tror jeg... Er d noe støtte fra nav jeg kan søke om eller noe...?
 
Du får ikke støtte fra nav når du studerer. Jeg søkte dagpenger i januar og fikk blankt avslag, enda det er snakk om 3-4 timer 1 dag i uken. Det er ikke obligatorisk undervisning, så jeg har ofte jobbet i stedet for å dra på undervisning. Men nei, ingen dagpenger. Da måtte jeg visst slutte på skolen.
 
Har tenkt til å studerer litt ved siden av jobb, nettstudie. Så da kan jeg ikke jobbe så mye, er bare vikar så tar nesten alt jeg får. 2 åringen min går i barnehage å vi har ikke så god råd, vi har både huslån å andre lån. Så det bekymrer meg litt om vi ikke for betalt alt vi skal i mnd. Overgangen fra kontantstøtte og så til å betale barnehage kan bli tøft tror jeg... Er d noe støtte fra nav jeg kan søke om eller noe...?
Er du alene eller sammen med barnets far?
 
Om dere har en samlet brutto inntekt under 400k tror jeg det var, så kan du ha rett på en tillegsstønad/barnetillegg. Men er usikker på hvordan det blir med studielån
 
Siden økonomien deres allerede er stram, så hadde jeg aldri vurdert å jobbe mindre og heller studere. Bare ta så mange vikartimen du kan. Evt. finn en bedre stilling.
 
Back
Topp