Sprinkelseng til nyfødt?

Nordlys

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Hvordan funger det med sprinkelseng, typ sånn man kjøper på ikea? Noen med erfaringer? Blir den veldig stor? :hilarious:
 
Våres gutt sov i sprinkelseng fra dag 1. Ja, han så litt liten ut oppi der :p men gikk helt fint. Vi brukte en dyne i enden så den ikke ble så lang og «rammet» inn med helsetepper i starten (rulla de sammen)
 
Jeg har brukt å hatt barnet i senga med meg de første 6 mnd da det er enklere for ammingen :) Etter det har jeg hatt barnet i en sprinkelseng. Jeg er veldig fornøyd med Stokke sin sprinkelseng, den har en sånn nyfødtdel som tar liten plass :) Også kan den gjøres større etter hvert som barnet vokser! Kjempelurt :)
 
Her sov baby mest i min seng i begynnelsen,men når den skulle sove i egen seng hadde vi ikkje annet enn soveposen på henne og det gikk helt fint. Hadde sengen på høyeste hakk sånn at eg såg rett på hun og kunne holde henne i hånda og stryke på hu om nødvendig. Ikkje bruk babynest/sengekant, det er fraråda med tanke på krybbedød
 
Hvordan funger det med sprinkelseng, typ sånn man kjøper på ikea? Noen med erfaringer? Blir den veldig stor? :hilarious:
Vi har brukt sundvik som bedside helt fra starten, men kjøpte sånn amme/samsovingsmadrass vi hadde oppi for å gjøre den lunere. Jeg synes senga virka veldig stor helt i starten, men fra ca 3 mnd sov hun uten samsovingsmadrassen oppi.
 
Brukte vugge frem til 3 mnd deretter sprinkelseng fra IKEA. Prematur så hun var på str med nyfødt når hun var 3 mnd. Senga virker stor, men unger har det med å legge seg på tvers og da virker den ikke så stor :)
 
Brukte sprinkelseng fra IKEA fra starten av, men første tre mnd uten ene sidekanten og montert i samme høyde som vår madrass (det går an å borre ekstra hull for perfekt høyde), fungerte fint som bedsidecrib [emoji108] brukte babynest i starten [emoji4]
 
Back
Topp