Sprinkelseng som bed-side crib

Sheherasade2017

Glad i forumet
Vi ønsker en seng som kan brukes som bed-side crib for babyens første måneder, men alle bed-side crib modeller vi ser er små og vil måtte byttes når babyen blir 4-5 måneder. Derfor ønsker vi en større en som kan brukes i noen år, men da må vi opp i sprinkelsenger som ikke er ment å stå ved siden av sengen. De som har dropside går jo heller ikke langt nok opp, og ingen har bunner som kan justeres høyt nok opp til vår høye seng (vi vil trenge en som går over 65 cm høyt). Er det noen som aner om det finnes en sprinkelseng

- som er stor nok til at barnet kan bruke den til det blir noen år
- kan brukes som bed-side crib
- har bunn som kan heves til over 65 cm

???

Hvis ikke må vi få en av besteforeldrene til å lage en (som de jo sikkert vil elske å snekre på for oss, he-he).
 
Vi har tenkt på en ikea sprinkelseng. Tenker det nå være mulig å lage til noe slik at man kan ha ned veggen og heve bunnen om senga er for lav. Også feste sengene godt sammen :)
 
Vi har tenkt på en ikea sprinkelseng. Tenker det nå være mulig å lage til noe slik at man kan ha ned veggen og heve bunnen om senga er for lav. Også feste sengene godt sammen :)

Problemet jeg har sett med de fleste er at de har to-tre innstillinger på høyde, og at den siste høyden er for lav. Men tror kanskje det kan være mulig å lage hull lenger opp for å feste den lenger opp? Muligens? Ja, har tenkt på å feste dem sammen så det ikke blir sprekk imellom.
 
Problemet jeg har sett med de fleste er at de har to-tre innstillinger på høyde, og at den siste høyden er for lav. Men tror kanskje det kan være mulig å lage hull lenger opp for å feste den lenger opp? Muligens? Ja, har tenkt på å feste dem sammen så det ikke blir sprekk imellom.

Ja det jeg har tenkt er mulig i hvertfall :) vil i hvertfall prøve på det:)
 
Problemet jeg har sett med de fleste er at de har to-tre innstillinger på høyde, og at den siste høyden er for lav. Men tror kanskje det kan være mulig å lage hull lenger opp for å feste den lenger opp? Muligens? Ja, har tenkt på å feste dem sammen så det ikke blir sprekk imellom.

Du kan fint bare borre et par ekstra hull, eller bygge opp under madrassen så den blir høy nok, f.eks med en madrass til.
Vi brukte sprinkelsengen som bedside-crib etter han vokste ut av den "faktiske" bedside-criben, og det gikk veldig fint det.
Brukte et liggeunderlag under vår og hans madrass som en "failsafe" for den bittelile sprekken som ikke kunne tettes pga sidene pga kortsidene til sprinkelsengen og bandt sengebena sammen med tau. Den stod som støpt. ;)
 
Vi har sprinkelseng fra ikea som skal brukes som bedside. Ingen problem å ta av ene siden med madrassa på høyeste selv om det ikke står i bruksanvisningen at du kan gjøre det.
Om senga blir for lav i forhold til vår seng bygger vi bare opp under babysenga. Vil helst ikke ha noe ekstra under madrassen til baby.
 
Back
Topp