Språk?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvor godt språk har barna deres? :) Jeg er fæl til å sammenligne Ronja med ei som er like gammel i barnehagen. Hun kan setninger som "jeg er ferdig", mens Ronja ikke kan forme noen... Vet jeg ikke skal sammenligne, men man legger jo merke til sånne ting... :p Jeg jobber i barnehagen også, så får en del med meg... :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vår jente snakker så og si flytende nå, men selvfølgelig ikke perfekt. Hun begynte veldig tidlig, har telt til 15 i 6 måneder, synger alfabetet og kommuniserer godt. Det jeg har hørt er at barn typisk er tidlig ute enten motorisk eller med språk. Stemmer her, for tulla var 15 måneder før hun gikk;)
 
Ja, jeg vil si at Ronja er flinkere motorisk enn å prate, men hun er i en periode nå der hun plukker opp veldig mange ord, men får ikke til en setning ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har akkurat begynt å skrevet en liste over alle ordene snuppa mi kan :) er vel oppe i 50-60 ord nå, men har sikkert ikke fått med riktig alle. Hun er ikke så god på setninger, men det hender hum bruker to-ordssetninger og jeg har vel hørt tre ord i en setning et par ganger også.

Hun begynte omtrent ikke å prate før i jula, men det har virkelig skutt fart nå, kommer nye ord hver dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han har snakket enkle setninger på 3 ord siden barnehagestart i august, snakker nå veldig tydelig og i lange setninger. Teller til ti og kan veldig mange av sangene de synger i barnehagen utenat. Jeg har faktisk gjenkjent et par sanger jeg ikke har hørt siden jeg selv var barn, gøy! Han snakker heeeeele tiden, kan til tider være vanskelig å komme til orde. Vi får mye oppmerksomhet på butikken o.l. pga pratinga hans da :p
 
Min snakker vel stort sett i setninger på 4-5 ord, men babler fortsatt mye uforståelig også. Siste to ukene har hun begynt å synge veldig mye. Kan Bæ Bæ lille lam utenat (selv om noen ord mangler),synger den hele tiden, og synger med til fantorangen sanger, brannmann sam og Postmann pat.
 
her snakkes det enkle 2-3 ords setninger. Har ord på det meste:) Men jeg som mor skjønner jo alt hun sier, selv om ikke alle andre skjønner alt hun sier.
 
her snakkes det enkle 2-3 ords setninger. Har ord på det meste:) Men jeg som mor skjønner jo alt hun sier, selv om ikke alle andre skjønner alt hun sier.

Slik er det her også. Det er jeg som forstår mest ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp