spontanabort

x1xLilly86

Elsker forumet
Jeg er nå kun 5 uker på vei. Jeg er 18 år,lever sunt og røyker ikke,drikker ikke og er forsiktig med meg selv nå som jeg er gravid. allikevel, jeg har hørt at 1 av 3 svangerskap ender i abort. Er det noen som vet noe om statistikken på dette? kvinnens alder, levesett osv?
gleder meg til å bli mamma og håper så inderlig at alt går bra.
 
Jeg vet desverre ikke statistikken på dette.Men de fleste går det bra med[:D]Tenk positivt[;)]Det går nok bra skal du se[;)]LYKKE TIL=)
 
De fleste av de "abortene" skjer når kvinnen ikke vet at hun er gravid... Feks i uke 2 eller 3.... Kvinnen tror da det er mensen som er litt tidlig og annerledes enn vanlig...

Er ikke så vanlig å abortere etter uteblitt mensen... Ikke 1 av 3 hvertfall....
 
hei på deg! Jeg er 5 uker på vei... har hatt en tidligere abort for 8 mnd siden, og det var også i 5 uke, så er veldig redd nå. jg har lest at 90 % vil få eller har hat en spontan i løped av livet.. mange har det, når dem selv ikke vet at dem har hat det engang.
Jeg tror alt vil gå bra med deg, men tenk posetivt, så går det sikkert bra. Klem

 
Heia[:)]
Det går helt sikkert bra.Har selv hatt spontanabort og var veldig nervøs da jeg ble gravid. Men jeg kjeftet på meg selv og sa at slutt å tenk negativt og se fremover til en ny borger kommer til verden. Ikke enkelt men snakk med jordmor eller legen din så blir du nok litt rolig. Jeg hadde ul da jeg var 5 uker på vei og med det bilde på kjøleskapet ble jeg rolig. Hos de fleste gynekologer kan du få ul.Det funket på meg hvertfall og se hjerte slå. Lykke til dette går helt bra[:D]
 
Gratulerer så masse med graviditeten Lilly86!

Du hadde et spørsmål ang. abort. Statistisk ender ca 1 av 3 av svangerskapene i en abort.
Og tallet er adskillig høyere med tanke på abort, når man regner med de abortene som finner sted før
kvinnene er klare over at de er gravid. Disse abortene oppfattes som regel som en vanlig menstruasjon.
Men sjansen for å abortere øker med alderen, men også med antall svangerskap...

Som regel skjer en spontan abort pga. at noe er feil med "fosteret".
Kromosomfeil, deformasjoner, infeksjoner som man selv ikke oppdager, feil med livmoren.
Og ofte kan man ikke finne noen feil. Å støte ut et ikke-levedyktig foster er kroppens egen måte
å ordne opp på. Det høres kanskje brutalt ut, men sånn er det. Og det er en svært liten trøst når dette skjer....
Men et svangerskap går oftest bra! Så prøv å glede deg over det.

Jeg er selv endel av statistikken. Har to flotte jenter.
Men nå da vi prøvde på et tredje barn, endte det i abort.....
Så nå venter vi på at kroppen min skal bli klar igjen til et nytt svangerskap.

Prøv å ikke bekymre deg for å abortere...
Vet det ikke er lett, men at du er sunn, ikke røyker du, og du er ung osv.Alt dette taler til din fordel!!!
Prøv heller å nyte det fantastiske som skjer med kroppen din under en graviditet.
Og snakk heller med lege eller jordmor dersom dine bekymringer blir for store!

Lykke til med graviditeten din!!


Med vennlig hilsen
Lehcar
 
Tusen takk for alle svar! Det varmer godt! Har merket at jeg blir veldig var og sår også nå som jeg er gravid, og alle hormonene herjer i kroppen, det gjør nok også sitt for bekymringene tenker jeg. tar en tur til legen imorra likevel, så får jeg kanskje en viss ro i kroppen[:D]
takker nok en gang!

klem
 
Back
Topp