Spontanabort?

Milliee

Blir kjent med forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei,

Etter en runde med MA/BO i november, så var lykken stor da det sto gravid 1-2 på den digitale CB-testen på lørdag.

I går (3+6) kom det dessverre en god del brunt blod/utflod. Har også hatt en del sammentrekninger i livmor i ca ei uke (minner om mensenmurringer). Tok en ny CB test i går som var økt til 2-3 uker. Er fortsatt ikke kommet noe ferskt blod, men kommer fortsatt noe brun utflod nå i dag.

Noen med erfaringer å dele? :Heartred Har fått time til test av HCG-stigning på mandag, men det er jo evig lenge å vente når man er nervøs :nailbiting:
 
Last edited:
Hei,

Etter en runde med MA/BO i november, så var lykken stor da det sto gravid 1-2 på den digitale CB-testen på lørdag.

I går (3+6) kom det dessverre en god del brunt blod/utflod. Har også hatt en del sammentrekninger i livmor i ca ei uke (minner om mensenmurringer). Tok en ny CB test i går som var økt til 2-3 uker. Er fortsatt ikke kommet noe ferskt blod, men kommer fortsatt noe brun utflod nå i dag.

Noen med erfaringer å dele? :Heartred Har fått time til test av HCG-stigning på mandag, men det er jo evig lenge å vente når man er nervøs :nailbiting:
Kan det være tester etter festeblødning? Vil prøve å ha litt is i magen siden du har fått 2-3 ☺️ brunt er jo gammel blødning som kommer ut.

Har du noe smerter nå? Mensmurringer er jo veldig vanlig i en graviditet også
 
Last edited:
Kan det være tester etter festeblødning? Vil prøve å ha litt is i magen siden du har fått 2-3 ☺️ brunt er jo gammel blødning som kommer ut.

Har du noe smerter nå? Mensmurringer er jo veldig vanlig i en graviditet også
Håååper det er rester :Heartred Bare litt skremt av mengdene. Kan festeblødninger være på nivå med en litt mild menstrasjon?

Har fortsatt en del murringer, men ikke direkte smerter (så fremst jeg ikke har på meg noe stramt over magen).
 
Jeg har i mine begge graviditeter hatt kraftige blødninger med koagler rundt uke 4 og det gikk fint da. Mistet senere i Uke 5 SA og uke 6 MA, men det hadde ikke noe md blødningen i uke 4 å gjøre.

Så jeg har ingen fasitsvar og tenker at det er veldig individuelt hvordan det kommer til å gå med blødning i svangerskap.

Sender en styrkeklem og håper for deg :Heartred
 
Det er i ugt pkt ett veldig godt tegn at du fikk 2-3 uker på CB tenker jeg. Håper alt for deg! Du kan eventuelt følge med på strimler om det blir en stigning, men det kan jo være stressende også fordi de også kan svinge litt etter når på dagen du tar de osv. Krysser alle fingre for ett fint resultat på mandag :)
 
Hei,
Jeg går igjennom en SA nå, og har masse «menssmerter» og masse blod.. så det høres ut for meg at siden du ikke opplever ferskt blod, så bør det gå fint for deg
 
De gangene jeg har mistet har jeg hatt voldsomme menssmerter, og friskt blod. Jeg ville vært optimist med tanke på at ukene på test har steget og blodet er «brunt» som da høyst sannsynlig er gammelt:)
 
Hei!
Jeg hadde det jeg trodde var mensen, deretter spotting en stund med brunt gammelt blod. Jeg begynte å ta eggløsningstester etter mensen, men de ble så positive at jeg tok graviditetstest bare fordi at. Den var knall positiv og har siden hatt økninger på både CB og vanlige strimler. Hadde en mini blødning i uke 6 (som jeg hadde også med førstefødte). Målte HCG hos lege før og etter den lille blødningen, men de har økt som et normalt svangerskap. Jeg har lite symptomer (blir fortere sliten, litt avsmak på mat, oppblåst og litt ømme bryst), ellers er formen overraskende fin i motsetning til nr. 1. Er nå i uke 8 (7+), og velger å dra å ta tidlig UL for å være sikker på at det faktisk er noe der inne :nailbiting::nailbiting: nervepirrende tider når svangerskapet starter så "unormalt" :nailbiting:
 
Tusen takk for innspillene :Heartred Godt å høre andre har hatt lignende opplevelser, hvor det har gått bra. Har i tillegg få symptomer sammenlignet med forrige gang (BO/MA). Kjenner bare jeg er så sliten - Om det skyldes tankespinn eller symptomer, er vanskelig å vite. Skal visst ikke være helt enkelt dette å bli :banghead:
 
Tusen takk for innspillene :Heartred Godt å høre andre har hatt lignende opplevelser, hvor det har gått bra. Har i tillegg få symptomer sammenlignet med forrige gang (BO/MA). Kjenner bare jeg er så sliten - Om det skyldes tankespinn eller symptomer, er vanskelig å vite. Skal visst ikke være helt enkelt dette å bli :banghead:
Hvordan er ståa nå da? Blør du noe? Noe smerter? Når kan du evt få en sjekk?
 
Spotter fortsatt litt brunt blod, men ikke mye. Murringene har også gitt seg litt i dag. Fikk flyttet HCG-testen til i dag og mandag, så får forhåpentligvis svaret på allerede tirsdag neste uke. Fikk imidlertid fortsatt 2-3 på CB i dag, så har i alle fall ikke vært kjempestore fall i HCG siden blødningen startet på onsdag.

Må være ærlig om at jeg sliter litt med hodet - Klarer ikke slutte å tenke på det. Veldig ulikt meg. Tror det er fordi jeg gruer meg til det som potensielt kan komme (større blødning i helga, synkende hcg nivåer, stabile hcg nivåer osv). Har jo så lyst til at alt bare skal gå bra :nailbiting::Heartred
 
Spotter fortsatt litt brunt blod, men ikke mye. Murringene har også gitt seg litt i dag. Fikk flyttet HCG-testen til i dag og mandag, så får forhåpentligvis svaret på allerede tirsdag neste uke. Fikk imidlertid fortsatt 2-3 på CB i dag, så har i alle fall ikke vært kjempestore fall i HCG siden blødningen startet på onsdag.

Må være ærlig om at jeg sliter litt med hodet - Klarer ikke slutte å tenke på det. Veldig ulikt meg. Tror det er fordi jeg gruer meg til det som potensielt kan komme (større blødning i helga, synkende hcg nivåer, stabile hcg nivåer osv). Har jo så lyst til at alt bare skal gå bra :nailbiting::Heartred
Jeg hadde selv en blødning på mandag (type rødt) og spotter enda bittelitt brunt. Tok hcg måling tirsdag og i går. Får vite svar i dag ❤️ Har selv symptomer enda, så krysser fingrene ❤️ skal krysse fingrene for deg også ❤️
 
Jeg hadde selv en blødning på mandag (type rødt) og spotter enda bittelitt brunt. Tok hcg måling tirsdag og i går. Får vite svar i dag ❤️ Har selv symptomer enda, så krysser fingrene ❤️ skal krysse fingrene for deg også ❤️
Åå, det var trist å høre - si gjerne hvordan det går. Er du langt på vei? Krysses det som krysses kan for deg! :Heartred
 
Hei,

Etter en runde med MA/BO i november, så var lykken stor da det sto gravid 1-2 på den digitale CB-testen på lørdag.

I går (3+6) kom det dessverre en god del brunt blod/utflod. Har også hatt en del sammentrekninger i livmor i ca ei uke (minner om mensenmurringer). Tok en ny CB test i går som var økt til 2-3 uker. Er fortsatt ikke kommet noe ferskt blod, men kommer fortsatt noe brun utflod nå i dag.

Noen med erfaringer å dele? :Heartred Har fått time til test av HCG-stigning på mandag, men det er jo evig lenge å vente når man er nervøs :nailbiting:
Hei :) Jeg kan komme med mine erfaringer. Jeg hadde blødninger både med og uten smerter i alle mine 3 svangerskap og var sikker på at det gikk galt flere ganger. Legene fant ikke noe galt under undersøkelsene, og konkluderte med at blødningene kom av skjøre slimhinner. Har fått 3 friske barn :) Blødde og spottet mye i mange uker frem til uke 13-14 før det ga seg. Hadde også noen store blødninger i slutten av svangerskapet med min førstefødte. Da var det heller ikke noe galt, kun skjøre slimhinner. Så kanskje du har det samme :) Ønsker deg masse lykke til og håper det er uskyldige blødninger :)
 
Back
Topp