Spiser du nok?

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Føler du at du spiser nok ? Om ikke, er det farlig for barnet?

Er kostholdet ditt sunt nok?

Selv føler jeg at jeg ikke klarer å få i meg nok mat, sliter fælt med matlyst og mye usunn mat.
 
Mye usunnt her også. Ikke bra siden jeg fra før av har altfor høy bmi. Men, klarer bare spise det jeg får lyst på der og da.. jaja..
 
Jeg skal innrømme at jeg ikke får i meg «5 om dagen». Blir liksom de grønnsakene man får i seg med middag, som feks wokgrønnsake, 2 gullerøtter, eller litt brokkoli :smiley-ashamed008 jeg tar gravid vitaminer hver dag da, da får jeg jo i meg vitaminer i tabelettform da.

Jeg spiser nok, men spiser nok litt for mye. Sliter med ekstrem sult om kvelden, så da blir det ofte kveldsmat også som er et «unødvendig» måltid sin voksen
 
Har dessverre veldig dårlig matlyst for tiden selvom jeg er sulten..så føler jeg spiser for lite og det jeg spiser er ofte ikke sundt:/ sist svangerskap spiste jeg i det minste mer vanlig mat(i tilegg til endel usundt):p
 
Jeg tenker at så lenge man sliter med dårlig matlyst skal man være glad bare man får i seg noe.
Men å bare ikke gidde å legge om til sunn mat synes jeg er litt dårlig. Man har et ansvar de månedene vi er gravide mener jeg. Men son sagt, kun de som har «normal» matlyst jeg tenker på da.
 
Jeg sliter fortsatt med kvalme (25+3), og har slitt med å holde på og få i meg mat. Jeg har ikke gått opp det jeg burde ha gått opp som betyr at jeg ikke har klart å få i meg nok. Alt av helsepersonell jeg har møtt sier at barnet tar det hun trenger det er jeg som blir «skadelidende». Har også fått beskjed om at det er bedre at jeg spiser en skive loff med nugatti og holder på det enn at jeg ikke spiser eller at det kommer opp igjen. Så ingen dårlig samvittighet så langt, bare spiser det jeg klarer :happy:
 
Går i perioder om jeg spiser mye eller lite, men føler jeg spiser som før jeg ble gravid. Har slitt med mye kvalme og oppkast lenge så har ikke gått opp noe særlig i vekt. Men innen mat går det i mye grønnsaker, fisk, frukt, kylling og svin. Veldig lyst på rene smaker og mistet helt lysten på lasagne og sjokolade.
 
Spiser alt for lite. Dårlig matlyst. Men barnet tar det det skal ha. Se på de som kaster opp hele svangerskapet. Føder normale barn de og [emoji4]
 
Spiser alt for mye å kiloene fester seg godt....jey [emoji849][emoji1308]
 
Spiser ganske likt som før, normalt sunt kosthold med utskeielser i helgene :)
 
Sulten hele veien og spiser mye sunt og usunt, men prøver å la snop å brus vær i helgene, ikke alltid jeg klarer det [emoji58]
Har lagt på meg normalt.
 
Jeg spiser som normalt, med unntak av at jeg har måttet begynne å spise frokost, og da spiser bittelitt mindre kveldsmat. Jeg spiser samme maten som før, med unntak av at jeg styrer unna en del oster, spekemat, og all annen nei-mat. Det blir kanskje litt mer frukt enn vanlig, siden jeg har en frukt ekstra som mellommåltid, og spiser svisker for å prøve å gjøre noe med forstoppelsesproblemene mine. Jeg legger på meg som anbefalt, verken for mye eller for lite så langt.
 
Jeg sliter fortsatt med kvalme (25+3), og har slitt med å holde på og få i meg mat. Jeg har ikke gått opp det jeg burde ha gått opp som betyr at jeg ikke har klart å få i meg nok. Alt av helsepersonell jeg har møtt sier at barnet tar det hun trenger det er jeg som blir «skadelidende». Har også fått beskjed om at det er bedre at jeg spiser en skive loff med nugatti og holder på det enn at jeg ikke spiser eller at det kommer opp igjen. Så ingen dårlig samvittighet så langt, bare spiser det jeg klarer :happy:

Signerer denne.
 
Kvalmen sitter i, eller frem til nå når jeg har knekt koden på spy-mønsteret har det vært mye "det jeg har lyst på"-mat etter råd fra legen, så har nok ikke spist så mye, men feil. Men nå har det blitt andre boller, fortsatt ikke 5 om dagen, men i allefall mer enn før :) tar alle vitaminer så er vi sikra begge to :)

All næring går vel først og fremst via bebis, så følger mor på etter det :)
 
Spiser flere ganger for dagen, men vet ikke om jeg spiser rett akkurat.
 
Back
Topp