Spiser dere ute på restaurant 17.mai?

Har sluttet med det. Er bestandig så stappa og syns det er stressende og dyrt for dårlig buffetmat, som er det det har pleid å ende opp med. Har lagd mat hjemme med svigers de siste årene, mye triveligere.
 
Nei. Vi lager selv, vekselsvis hos meg og min bror, og spiser sammen med oss og våre foreldre.
 
Vi har gjort det de siste årene, tidlig lunsj ute (bestiller bord på forhånd, ikke buffet) og så hjem til noen i familien og spise kake så ungene kan leke og vi slappe av ;) stort sett har vi valgt et tapassted, da har de noe alle liker, de små også. Så drar vi kanskje til byen igjen hvis været er fint og ser på tog nr 2. Hvis ikke blir vi bare hjemme hos en av oss til ungene er utslitt hehe
 
Vi gikk alltid ut før, de siste årene så har det somregel vært spekemat hos mamma og pappa[emoji2]
 
Nei, det har vi aldri gjort. Har tradisjon med pølser og kake hos min bestemor etter barnetoget. På kvelden skal vi spise middag hos svigerfar :)
 
Har hendt. Men søren så dyrt det er. Prisene er jo grusomt dyre.

Så de siste årene er det enten grilling eller lapskaus hos svigermor med resten av familien på hans side. Spørs på været :)
 
Vi går til min mor og far og spiser kylling, salat og pommes frites etter barnetoget. Det har vi bestandig gjort! Har vært sammen i 10 år og dette blir første 17.mai med barn. Mannens familie bor en time unna. Mannen min vil helst være her vi bor på 17.mai og han sine har sine spesielle tradisjoner så ikke sannsynlig at de ønsker å komme hit på den dagen.
 
Svigermor ordner altid mat hjemme hos seg. Min familie bor for langt unna så vi er som regel der. Vi er naboer, pappa bor 1.5 time unna og mamma bor i andre enden av landet. Har aldri spist ute 17 mai siden det er mye stress. Her må man bestille bord flere mnd i forveien og hoved stedet er nå stengt.
 
Alltid spist med nærmeste familie hjemme
 
Har aldri komt på å spise på restaurant en gang på 17 mai. Normalt sett pleier vi å ha en god frokost, ingen barn i barnetoget, så da har vi tid til det. Så drar vi bort til mormor, spiser lunsj der, hun bor nærme skolen så de som vil kan dra på skolen for feiring der. Så er vi på kaffebesøk hos farfar, før vi ser folketoget. Og så har vi alltid avsluttet det med grilling hos mine foreldre. Siden de har flyttet til en annen del av landet, har vi grillingen hos oss i år, med min bror og søster, deres kjæreste og barn. [emoji4]
 
Nei me spiser ikkje ute.
Imon ska me se på barnetog så er vi invitert av en familje ifra en av gutten sin BHG till lunsj kl 12:30.Så ser vi på folketoget med med våre barn.
 
Varierer litt, alt etter hvor vi er. Av og til en enkel matrett hjemme hos oss selv eller andre slektninger, av og til ute på buffet.
 
Nei har ikke gjort det før. De to siste årene har vi vært på grilling hos en familie fra bhg, men ikke i år.

Nå er ikke ungene helt i form heller, så vi får se hva vi gjør i morgen.
 
Før pleide hele slekten å samles hos mormor og morfar, men etter de døde så har vi ikke noe ny tradisjon.

Da jeg var alene, og eldste var hos faren gikk jeg gjerne ut og spiste med venner.

I år blir det rømmegrøt og hotdog hjemme hos oss:)
 
Back
Topp