spiser dere alt?

rosapå ball

Glad i forumet
Junibarna 2015
Jeg for min del holder meg unna spekeskinke og røykelaks. Har dere noe dere ikke spiser i svangerskapet?
 
Ligger unna alt av spekemat, og diverse upasteuriserte oster. Ellers ber jeg om at de ikke bruker tunfisk og hval hvis jeg bestiller sushi. Mye av det man skal holde seg unna, er ting jeg normalt sett ikke spiser, så tenker ikke særlig over det i hverdagen :)
 
Spekemat og røkt laks... Upasteurisert ost og ikke gjennomstekt kjøtt.. En del sjømat... Dette er mat jeg er veldig glad i, så merker det! Bra jeg generelt er glad i mat, så spiser alt annet... Sushi spiser jeg og, blir mye laks :p
 
Eneste jeg vanligvis spiser som er nei-mat må, er spekemat.
Holder meg unna det nå, og det er tøft! Særlig salami som er favorittpålegget mitt...
 
:DRøykelaks, upasteuriserte oster, tunfisk på sushi. Men tunfisk på boks er safe og går ned :) Har mest lyst på oster, men det går fint å holde seg unna. Spiser ikke svin, så spekemat spiser jeg veldig sjeldent uansett

(Hvorfor komme smilyen opp først når jeg skulle ha den etter ...uansett?)
 
Trodde ikke jeg kunne spise røkt laks, men det er visst problemfritt om den har lang holdbarhet:)

Unngår spekemat og hval.
 
Hadde veldig lyst på spekeskinke her om dagen, så laget meg ostesmørbrød i ovnen siden det kan spises varmebehandlet. Ble altfor salt for meg og ble litt småkvalm, så har ikke lyst på det lenger.

Kommer til å savne biff, oster og røkelaks.
 
Holder meg unna det som er anbefalt:) kaffikjerringen vil nesten ikkje ha kaffi! Gått fra mange kopper til ein halv kopp:p
 
Kan spise røkelaks, men den bør være ferskest mulig, helst fra nyåpnet pakke. (Står det iallfall på matportalens sine anbefalinger for gravide)
 
Hadde veldig lyst på spekeskinke her om dagen, så laget meg ostesmørbrød i ovnen siden det kan spises varmebehandlet. Ble altfor salt for meg og ble litt småkvalm, så har ikke lyst på det lenger.

Kommer til å savne biff, oster og røkelaks.
Kan man ikke spise biff da? Om den er gjennomstekt?
 
Hehe, er så mange sier at de sier at de syns kaffe smaker vondt, venter på det fortsatt jeg ;)
 
junkfood og tungt fordøyelig mat, ferdigmat osv... blir kvalm av tanken!
 
Mat er ikke så ille. Det er verre med kaffen og snusen :( Måtte jo slutte med sistnevnte såklart, jammen meg ikke lett når kaffen skal kuttes ned til 2 kopper i tillegg :confused: Går snart på veggene
 
Holder meg unna det som er anbefalt savner salami og serrano skinke allerede :( :p
 
Jeg har kuttet ut det jeg bør kutte ut men kan ikke la vær å tenke på om dette er litt hysteri,hvor mye slikt spiser man ikke og hvor ofte blir noen smittet med listeria? Det er jo kjempefarlig for personer som ikke er gravide også å få i seg for mye av dette men hører aldri om noen som har blitt syke av det.
 
Jeg leste nettopp dette i en nei-mat artikkel: ". Det betyr at du i en periode altså må klare deg uten spekemat (med mindre dette har vært fryst)."

Da blir det fenalår i fryseren til jul :D
 
Noen plasser står det en ting, andre plasser står det stikk motsatte. Umulig å vite hva man skal stole på!
 
Back
Topp