Spiser barna det samme som dere voksne?

M

Moderator Wilma

Guest
Hvordan gjør dere det hos dere? Spiser barna det samme som dere eller får de noe eget? :)
 
Spiser samme her. Gjort det siden 6 mnd. 10 mnd nå. Ingen planer om å lage noe egen mat til ungen i fremtiden.
 
Som regel det samme som oss [emoji3]
 
Spiser det samme. Yngste er nok litt mer kresen enn eldste så må ha noe annet når vi griller ( han er den eneste som ikke spiser kjøtt men pølser) og når vi spiser rein fisk.
 
Nei.. og ja.. varierer.. Er mye de får jeg ikke tåler. Faktisk 80% av det de spiser.
 
Ja selvfølgelig (når de er gamle nok)
 
Spiser stort sett det samme som oss voksne ja. Unntak av noe krydder og grønnsaker som ikke faller i smak.helt ok for meg
 
Eldste spiser det samme som meg, yngste spiser bare pølse eller fiskekake. Så det begrenser seg veldig, jeg har ikke tenkt å leve på disse tingene akkurat.
 
Stort sett det samme som oss, og om de plutselig (minste skifter mening innimellom) skifter om, får de ta seg en skive gitt. Jeg orker ikke lage to middager. Jeg orker såvidt lage en middag jo.
 
Ja, det gjør hun [emoji4] men hender jeg og samboeren lager oss noe godt som hun ikke er så glad i etter leggetid i helgene [emoji4] ellers spiser hun det meste, så da er det ikke noe problem
 
Han får noe annet når vi spiser mat jeg vet han ikke liker :)
 
Ja, men hun plukker bort grønnsakene.. til gjengjeld spiser hun alt av kjøtt, fisk, frukt, bær, melkeprodukter (inkl. vellagret ost og naturell yoghurt) og sauser. Så jeg ignorerer at hun ikke spiser grønnsakene sine. (Hun får jo i seg en del grønnsaker i sauser da)
 
De får det samme som oss:)

Hender at de ikke vil spise alt, men de får alltid litt av hver ting på tallerkenen.
 
Spiser det samme som oss, med unntak av lørdagskvelden. Da har de fått middag de har lyst på tidligere på dagen og så koser vi voksne oss med biff, tapas eller annet snadder når de har lagt seg :p
 
Ja alltid! Får aldri tilbud om noe annet hvis de sier at de ikke liket noe. Men noen dager overrasker jeg med livretter (grøt, pannekaker) og det gidd ikke vi voksne å spise. Så da lager vi noe annet til oss.. (men ender nesten alltid opp med at de heller vil ha det vi spiser :hilarious:) Har 3 barn som spiser alt..
 
Back
Topp