Spise som normalt

Bettyspaghetti

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2020
Julibarna2024☀️
Klarer dere å spise som normalt nå etter at dere har vært gravide en stund? Jeg spiste sykt mye i starten, men får nesten ikke i mrg noen ting mer.. Vekta går nedover og energien er på bunn, og det er skikkelig tungt å svelge :yuck: Så her i huset går det for det meste i kavring eller grove kjeks med brunost døgnet rundt, for det er så å si det eneste jeg får i meg :p Andre som sliter med mat? Hva spiser dere i så fall?:)
 
Spiser for å spise... yogurt, brødskive, rugsprø... samme med drikke. vet at alternativet er innleggelse på sykehuset. Noe jeg ikke har tenkt til...
 
Eplejus, fruktte, knekkebrød med ost og tomatsuppe. Har også spist en neve salt potetgull innimellom bare for å få ned noe. Men det er altså helt innafor å ta kvalmestillende som postafen om det er det som er problemet, så ikke vent for lenge med å ta det!
 
Jeg har slete litt med mat tidligere, mellom 5+2 og 7+0 spiste kun ting som var godt og søtt, er 8+4 idag og matlysten er på topp og litt til [emoji23] nå spiser jeg alt
 
Får nesten ikke ned noe, selv om kvalmen har roet seg. Går i brødmat, salt chips og frukt, også drikker jeg appelsin juice[emoji4]
 
Her spiser jeg etter klokka for å få i meg næring. Jeg er konstant kvalm, så maten vokser i munnen, men om jeg ikke spiser, så blir jeg bare slapp og enda mere kvalm Vekta har allerede gått ned noen kg [emoji849]
 
Spiser ofte.. Blir kvalm om jeg ikke spiser ofte. Og jeg vil ikke gå kvalm hele tiden samt verste er å kaste opp. Blir gal av å ha det slik :(
 
Kjedelig at mat skal være et så stort problem :( Håper matlysten kommer tilbake til oss alle, så de små bønnene får i seg skikkelig næring:Heartred

Eplejus, fruktte, knekkebrød med ost og tomatsuppe. Har også spist en neve salt potetgull innimellom bare for å få ned noe. Men det er altså helt innafor å ta kvalmestillende som postafen om det er det som er problemet, så ikke vent for lenge med å ta det!
Har prøvd, men funket dårlig :( Testet akupunktur i dag da, og nå går endelig maten ned :D
Jeg har slete litt med mat tidligere, mellom 5+2 og 7+0 spiste kun ting som var godt og søtt, er 8+4 idag og matlysten er på topp og litt til [emoji23] nå spiser jeg alt
Kjedelig at det varte så lenge, men drilig å få det overstått :)
 
Spiser så mye jeg:eek: Håper det roer seg litt snart;)
 
Ja. Har spist etter matplan GT konkurranset i fitness, muskelvekst og deffing siste åra ifm både onseason og offseason. Så er ikke bare bare å slutte med det heller. Holder meg til makroene mine med litt større rom for utskeielser enn tidligere [emoji4]
 
Kjedelig at mat skal være et så stort problem :( Håper matlysten kommer tilbake til oss alle, så de små bønnene får i seg skikkelig næring:Heartred


Har prøvd, men funket dårlig :( Testet akupunktur i dag da, og nå går endelig maten ned :D

Kjedelig at det varte så lenge, men drilig å få det overstått :)

Akupunktur ja! Hvor mange behandlinger trir du at du trenger? Var det umiddelbar lindring? Får nesten vurdere det om kvalmen fortsetter...
 
Enten mangler jeg matlyst, eller så har jeg matlyst men blir uggen når jeg begynner å spise. Det gjelder spesielt middag/varm mat. Brødskiver, salat, frukt osv går fint heldigvis :)

Idag er faktisk første dagen jeg har kjent på en STOR matlyst. Har følt meg sulten hele dagen og etter å ha spist to brødskiver da jeg kom hjem fra jobb, klarte jeg å trykke nedpå nesten hele posen med potetgull :bag: :hilarious: Hjelpes! Har ALDRI klart å spise så mye potetgull på én gang :wideyed: Hvis dette suget fortsetter, så må jeg beherske meg.
 
Akupunktur ja! Hvor mange behandlinger trir du at du trenger? Var det umiddelbar lindring? Får nesten vurdere det om kvalmen fortsetter...
Jeg hadde umiddelbar lindring, men bruker heller ikke å være så gtusomt kvalm på dagtid.. Er verst på morgen/kveld. Klarte likevel å trykke i meg en del mat, og det er umormalt :p Jeg skal tilbake i morgen og torsdag, utover det vet jeg ikke hvor mye jeg trenger :) Hun stakk bare 3*2 nåler da (ankel, legg og håndledd) og det var helt smertefritt :) Jeg er vertfall superfornøgd :D
 
Her spises det alt for mye mat. Det hjelper mot kvalmen. Blir heldigvis kvalm av søte ting. Så det blir mest salat, brød, havregrøt, frukt. Men middagsmat er helt nydelig!!!
Så resultatet er nå at buksa fort blir veldig trang:shifty:
 
Spiser helt som normalt, ikke plaget av kvalme eller nedsatt matlyst (selv om jeg hadde hatt godt av å gå ned et par kg :joyful:)
 
Jeg spiser for det meste som vanlig! Kan bruke litt lenger tid på særlig middagen, men ellers har jeg ingen problemer :)
 
Må småspise og drikke noe jevnt, for å holde kvalme unna. De første ukene var det annerledes, hadde da null appetitt... Håper det gir seg, ellers frykter jeg kraftig vektoppgang
 
Har hatt veldig god matlyst frem til rett før helga... Men nå er det ingenting som frister.. verste er at jeg er sulten, men så kvalm at jeg ikke orker spise.. [emoji849] Håper det er kortvarig..
 
Jeg synes det er fryktelig vanskelig å få ned middagsmat (klarer ikke finne noe som ikke vekker avsky). Men det går fint med frukt, yoghurt, brødskiver, havregrøt, salte kjeks, nøtter, rå gulrøtter etc, så det går mye i det. Blir noe repetetivt og fikk påvist d-vitaminmangel på blodprøve hos legen, så hadde nok hatt godt av å spise litt mer variert :sour:
 
Back
Topp