Spiren fertilitetsklinikk

Babysyk91

Gift med forumet
August 2018
Flere som er under behandling hos Spiren nå?Hvor langt i behandling har dere kommet? Hva slags behandling og medisiner får dere og hvilke bivirkninger?
Har dere hatt mange forsøk, eller er det deres første, og hvorfor må dere ha hjelp?

Beklager mange spørsmål altså, er en uke igjen til kontroll UL før innsett her og tiden går sååå sakte nå så hadde vært fint med info og svar på alt mulig mens man venter:p
 
Ingen?!
 
Vi benyttet Spiren. Er nå 10 uker gravid. Klaffet på første forsøk.

Vi fikk hjelp til assistert befruktning ved hjelp av inseminering. Benyttet Spiren da vi er et lesbisk par. Ønsket å benytte en klinikk i nærheten som ikke har lang ventetid.

Vi har fått veldig god hjelp av dem og det var ingen ventetid.

Masse lykke til!
 
Vi benyttet Spiren. Er nå 10 uker gravid. Klaffet på første forsøk.

Vi fikk hjelp til assistert befruktning ved hjelp av inseminering. Benyttet Spiren da vi er et lesbisk par. Ønsket å benytte en klinikk i nærheten som ikke har lang ventetid.

Vi har fått veldig god hjelp av dem og det var ingen ventetid.

Masse lykke til!


Tusen takk:) Er 7+1 idag:) Lyktes på første forsøk hos Spiren vi også, selv om vi fikk litt trøbbel pga sprøytene.. Jeg ble overstimulert av sprøytene og uttaket vi hadde 2.10, så da måtte jeg vente til mens nr to etter uttak kom:) Ble da satt på tabletter, og hadde innsett av 5dagers fryst blasto den 27.11:) Testet positivt 5 dager før testedagen:)

Gratulerer med positiv test:)
 
Gratulerer så mye! :) Man føler seg veldig takknemlig når det klaffer på første forsøk! Nå er det bare å krysse fingrene for at spiren sitte :)
 
Gratulerer så mye! :) Man føler seg veldig takknemlig når det klaffer på første forsøk! Nå er det bare å krysse fingrene for at spiren sitte :)
Absolutt, innser jo at vi har vært veldig heldige, men etter den prøvetiden vi har hatt føler jeg at det er fortjent også:)
 
Jeg og kona fikk også klaff på første forsøk hos spiren [emoji173]️ helt fantastisk [emoji4]
 
Spiren klarte det Storken i København ikke klarte. Danmark hadde nemlig gitt opp mine egne egg. Spiren klarte å få til ETT gullegg.
Jeg er 22+ på vei nå.
 
Ikke fornøyd med oppfølgingen hos denne klinikken. Slurvete og uhygeniske. Du er en inntjeningsmulighet, ikke en pasient som skal ivaretas. Hyggelige sykepleiere, men du føler at du er en del av et pakkebåndopplegg. Jeg skulle ha reagert og stolt på magefølelsen min etter første undersøkelsen/pre-samtale vedrørende behandling hos denne klinikken. Under første undersøkelsen/pre-samtalen tok gynekologen på seg plasthanskene. Jeg lå klar til undersøkelse. Plutselig banket en kollega av gynekologen på døren. Gynekologen reiste seg da opp og åpnet døren med de samme plasthanskene. De stod så og snakket sammen en stund, mens jeg fortsatt lå klar til undersøkelse. Gynekologen lukket så døren igjen, med de samme plasthanskene. Hun presterte deretter å direkte foreta en undersøkelsen av underlivet mitt uten å skiftet de skitne plasthanskene sine! Plasthansker skal skiftes når du har tatt på dører og andre urene overflater. pga. faren for kontaminering og infeksjoner, særlig ved undersøkelse av underlivet og slimhinner. Jeg var i sjokk og klarte derfor ikke å si i fra, noe som egentlig ikke skal påhvile pasienten, men gynekologen. Videre oppfølging hos dem var heller ikke bra. Sykepleierne var tilgjengelige, men ikke gynekologene. Under administreringen av hormoner sjekket de ikke blodverdiene mine en eneste gang, selv ikke før egguttak. Jeg fikk store smerter under egguttaket fordi gynekologen traff en blodåre. Dette førte til at hun måtte legge et kompresjon inn i underlivet mitt for å stoppe blødningen, noe som var ekstremt smertefullt. Jeg lå tilslutt å gråt av smerte. Jeg tok opp at jeg hadde kommunisert at smertelindring før inngrepet var viktig for meg, og at smertelindringen under inngrepet var for dårlig. Det ble eks. ikke satt veneflon i tilfellet det var behov for å gi meg mer smertelindring. Jeg måtte derfor ligge å ha vondt mens den ene sykepleieren drev og romsterte rundt etter morfin, en sprøyten som hun deretter ikke klarte å sette inn i noen av armene mine. Jeg måtte derfor tilslutt få morfinen i låret. Etter inngrepet tok jeg opp at rutinen og smertelindringsbehandlingen var for dårlig, men fikk til svar at de «tross alt hadde gitt meg mye smertestillende.» «De kunne ikke ha gjort noe mer for å lindre smertene.» Dette stemmer ikke. Jeg har vært igjennom andre inngrep tidligere uten å lide. Svaret til denne gynekologen er et godt eksempel på medisink gaslighting og total ansvarsfraskrivelse. Smertelindring er ekstremt viktig under et inngrep. En spesialist med respekt for pasienten sin og virket sitt vil sørge for å ivareta pasienten under et inngrep. Du skal ikke traumatiseres ved et inngrep og/eller medisinsk personell. Den usympatiske ansvarsfraskrivelsen fra gynekologen bekrefter hvordan denne klinikken opererer. Spiren fikk for øvrig tilsyn i 2016 av Helsetilsynet. Rapporten viser to avvik når det gjelder rutiner og håndtering av biologisk materiell. De burde gå igjennom de medisinske rutinene sine, og måten de behandler pasientene sine på. Dessverre er barneønsket hos mange så stort at slike klinikker som Spiren kan operere på den måten her. Jeg ser for øvrig at de har gitt meg paralgin forte som smertelindring etter inngrepet, tross at jeg har opplyst om i mine skjemaer om at jeg er allergisk mot paralgin forte. Vi har betalt totalt kr. 70.000 for å få en slik «behandling.»
 
Back
Topp