Spireliten og mammens dagbok

lanjelin

Forelsket i forumet
Dagbok må være gøy å føre gjennom svangerskapet tenker jeg! :)

Begynner med litt om meg/oss da. Jeg er 28 år, bor på Vestlandet med min samboer og datter på 4 år. Fant ut at vi skulle begynne å prøve i august, men kasta pillene i januar i år, for å få alt utav kroppen. Ble gravid i juni, uten å prøve, men mistet i uke 8 i juli. Da fant vi jo ut at vi likeså greit bare prøver videre! :)

Spiren satt på pp2 etter SAen, og denne pp drakk jeg på Solvipect, brukte Conceive plus og CBFM! :)

Litt usikker på termin, om jeg skal følge EL termin, så er jeg i dag 4+0, hurra!
Menstermin så er jeg 4+5, men det stemmer vel egentlig ikke, men lege og jordmor bruker vel den tenker jeg. Førsteblødningsdag var 24.09, og positiv EL test 13 og 14.10.

Fant ut at jeg var gravid den 23.10, med svak strimmel og stav, redd det var skygge, tok nye dagen etter og de va sterkere. Fikk bekreftet her inne at strekene mine syntes godt! :D Fortalte det til mannen den 24.10, klarte ikke holde meg lenger, selv om jeg ville gjøre noe utav det, hihi <3

Symptomer sålangt: Ømme boobs, litt kort lunte, raskt sulten, brekninger ved tannpuss og litt stikkninger i eggstokkene ish :) Tar i mot alt med gleder!

PS! Håper jeg slipper unna Hypermesis denne gang, det hadde vært gullfint :D
 
Dagbok må være gøy å føre gjennom svangerskapet tenker jeg! :)

Begynner med litt om meg/oss da. Jeg er 28 år, bor på Vestlandet med min samboer og datter på 4 år. Fant ut at vi skulle begynne å prøve i august, men kasta pillene i januar i år, for å få alt utav kroppen. Ble gravid i juni, uten å prøve, men mistet i uke 8 i juli. Da fant vi jo ut at vi likeså greit bare prøver videre! :)

Spiren satt på pp2 etter SAen, og denne pp drakk jeg på Solvipect, brukte Conceive plus og CBFM! :)

Litt usikker på termin, om jeg skal følge EL termin, så er jeg i dag 4+0, hurra!
Menstermin så er jeg 4+5, men det stemmer vel egentlig ikke, men lege og jordmor bruker vel den tenker jeg. Førsteblødningsdag var 24.09, og positiv EL test 13 og 14.10.

Fant ut at jeg var gravid den 23.10, med svak strimmel og stav, redd det var skygge, tok nye dagen etter og de va sterkere. Fikk bekreftet her inne at strekene mine syntes godt! :D Fortalte det til mannen den 24.10, klarte ikke holde meg lenger, selv om jeg ville gjøre noe utav det, hihi <3

Symptomer sålangt: Ømme boobs, litt kort lunte, raskt sulten, brekninger ved tannpuss og litt stikkninger i eggstokkene ish :) Tar i mot alt med gleder!

PS! Håper jeg slipper unna Hypermesis denne gang, det hadde vært gullfint :D
Åh æsj hadde du hyperemesis med første? :( håper du slipper unna nå :D
 
Å, hypermensis, det håpe jeg at jeg slipper unna. Når begynte kvalme for seg da?
 
Ah, julemusikk <3 Er jo snart november, så det må vel være lov..? :p Jeg er SÅ julefrelst! Beste tiden på heeele året det! Skal klare å holde meg til frem til 1 desember før jeg smaker julebrusen på glass, mmmm <3
Så er jeg 12 uker ca på vei til julaften, hadde jeg bare klart å holde det hemmelig fra familie til da :)

1 dag på jobb igjen, så er det helg, det gledes! Foreldrene mine ønsket å passe snuppa, så da blir det datenight på meg og mannen, hurra! Endelig skal jeg få se Bridget Jones baby på kino :D Yaiy!
 
Åå jeg også elsker julen :D Katta er allerede sluppet au av posen ang nytt medlem i familien så blir dårlig med det men :) mamma så det på meg med en gang hehe, og svigerinna mi også. De kjente igjen humøret fra forrige svangerskap... Liiitt hormonell :p åå så deilig med helg da :) jeg har hatt tre dager fri så jeg må nok jobbe i helgen. Men det er greit da går tiden fort :D jeg har også skikkelig lyst til å se den men venter nok til den kommer på popcorntime:D
 
Ah, julemusikk <3 Er jo snart november, så det må vel være lov..? :p Jeg er SÅ julefrelst! Beste tiden på heeele året det! Skal klare å holde meg til frem til 1 desember før jeg smaker julebrusen på glass, mmmm <3
Så er jeg 12 uker ca på vei til julaften, hadde jeg bare klart å holde det hemmelig fra familie til da :)

1 dag på jobb igjen, så er det helg, det gledes! Foreldrene mine ønsket å passe snuppa, så da blir det datenight på meg og mannen, hurra! Endelig skal jeg få se Bridget Jones baby på kino :D Yaiy!
Det blir en fin førjulstid i år :happy:
Skal prøve å holde det for oss selv fram til nærmere jul, med unntak av nær familie og venner som ser oss flere ganger i uka, om kvalmen stiger like fort som de siste dagene blir det hardt å skjule for de nærmeste!
 
Da var helgen snart over gitt.. Men fin har den vært <3 Ble ikke kino, men vi koste oss hjemme med film og god mat, i pysjen, haha, er så herlig det!:)

Ikke mye symptomer enda, trøtt, ømme nipples, litt kort lunte, luftsmerter.. Raskere sulten i blandt :)

Oppkjøring i slutten av november, jeg MÅ klare det! Dritdyrt å drive med kjøretimer, så nå må jeg bli ferdig. Gleder meg sånn til å kunne ta bilen på egenhånd :D

Jobb i morgen, la uken gå fort!:)
Nedtelling til de 12 ukene er i gang <3
 
KVISER! Ett hav av kviser.. Det er mitt mest synlige og værste synptom.. Skikkelig pizzafjes altså.. :p Fikk det sist også, men kun i første trimester, så håper det gir seg :D
 
5+0 i morgen, dagene går så seeent.. Tul 23.11, alt for lenge til! :p

Litt skumle tanker i det siste, pga MAen i juli. Litt sånn " hvorfor skal det gå bra nå..?" "Er det liv..? " Hva vil tul'en vise..?"

Æææh.. Håper snart på mer symptomer, så jeg virkelig klarer og tro at jeg er gravid, og at dette vil gå bra :) <3
 
5+0 i morgen, dagene går så seeent.. Tul 23.11, alt for lenge til! :p

Litt skumle tanker i det siste, pga MAen i juli. Litt sånn " hvorfor skal det gå bra nå..?" "Er det liv..? " Hva vil tul'en vise..?"

Æææh.. Håper snart på mer symptomer, så jeg virkelig klarer og tro at jeg er gravid, og at dette vil gå bra :) <3
Kjenner meg så igjen i alt du skriver:rolleyes:
Er to dager etter deg å har tul 24.11, ja det er ALT for lenge til:D
 
FREDAG!

Mannen skal på guttekveld, så meg og mini skal ha jentekveld <3 Hun setter så stor pris på og bare være med meg i blandtv:) Er så koselig! Så hun valgte indisk tandori til middag, med nanbrød, raita og mango chutney, hihi :) Etterfølgt av litt godis og film, helt perfekt!:)

Det har vært 3 beinharde uker på jobb, skikkelig tøft, så nå ser jeg frem til litt avlastning neste uke, phuu.. :)

Håper alle har en flott kveld!:)

Jubler for 5+1 og at hjertet starter å slå denne uken <3
 
Jaiks! Kvelden i går var kjempekoselig, men morgenen idag startet brått gitt! Mini kom springende inn på rommet vårt, "jeg må spyyyy!"
Så, spysyka er i hus :-/ Så nå ligger vi på sofaen og ser tegnefilm sammen :)
Hadde kinoplaner med mini, men det får nå vente, hehe.

Symptomer.. Småkvalm når jeg bør spise, blodtrykksfall, så svimler en del, sykt med kviser i trynet, jeg ser ikke ut! Oppblåst, luft i magen og utflod, usj :p

Tok min siste test idag, "Gravid 2-3". Er 5+2 idag, så stemmer vel ca det :)
 
Uggen, småkvalm av og på.. Leamus, stikkninger i magen, kjenner ting skjer ja :) Enda mer kviser, haha! Snart natta her kjenner jeg :) God natt alle!<3
 
Back
Topp