Spire nr.2 på vei mot juni :-)

13+3: fin dag. Tannlege og null hull. Har kost oss med deilig middag og besøk hos mine foreldre :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
13+4: Er drittforbanna! Har mottatt brev om fødeplass. Fikk ikke plass på Ullevål, men Riksen. Jeg vil på Ullevål, med pasienthotell!
* Ringte legen uke 39 (med en gang jeg fikk positiv test). Spurte om søknad om sykehusplass til Ullevål pga at jeg regnet med stor pågang i juni. Fikk beskjed om at det holdt å søke på første legetime, som ble satt opp graviditetsuke 10 (4.nov).
* 4.nov: på denne timen fikk vi beskjed om at det kanskje gikk an å søke selv, men at det var like greit at Elsness sendte det.
* 25.nov: Jeg ringte fødepoliklinikken og spurte om de hadde mottatt søknaden min om fødeplass. Syntes det var rart at jeg ikke hadde hørt noe fra dem enda. Ble henvist til inntakskontoret, som behandlet søknader. De hadde ikke mottatt noen søknad fra legen min og anbefalte meg å sende en søknad selv i tillegg. Under en uke etterpå mottok jeg svar om at jeg ikke hadde fått plass på Ullevål, der jeg ønsket. Fikk plass på Rikshospitalet.

Vil ha med mannen hele veien, og vil ikke ligge på barsel og evt 2 mannsrom! Mannen skal ringe og klage på mandag. Er så fortvilet. Vet jo at Riksen er bra, men vil ikke på barsel!
 
13+5: har hatt mye jobbing Idag. Bare en uke igjen nå, så blir det ferie. Riktig nok alt for mye som skal skje i denne uka da. Mannen er på jobbreise til onsdag, og det gjør det enda mer hektisk. I morgen er det levering barnehage, jobb til 15, henting i barnehage og besøk av barnevakt på kvelden som skal passe lillegutt tir+Ons kveld. Nå skal jeg høre litt med dropper før jeg skal sove. Imrg ringer mannen til sykehus/fastlege angående fødeplass. Blir spennende hva utfallet blir.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
13+6: Lillegutt trasset heldigvis ikke så mye idag. Fikk levert i barnehagen og rakk møtet jeg skulle på. Faktisk før hjemme igjen og! Skal snart ha en elev og så hente i barnehagen, før vi får middags/lekebesøk av barnevakten. Mannen ringte sykehuset idag. Fikk faktisk mast oss til plass på Ullevål. Skulle få nytt brev. Hun trodde kanskje vi måtte ta privat UL i stedet for ordinær pga at Ullevål hadde for lite kapasitet. For det første er det jo fritt sykehusvalg, og man skal jo ikke måtte betale for ordinær UL. Venter til jeg får nytt brev. Kanskje det ordner seg av seg selv, men om ikke kommer jeg til å krangle. Jeg kan jo bare dra på et annet sykehus for OUL. Uansett, det viktigste er fødeplassen og mulighet for barselhotell! Hurra!
 
14+0: :) :) Liker når det runder ny uke! Kjedelig å være hjemme uten mannen. I går hadde vi koselig middagsbesøk av barnevakten for i kveld og i morgen kveld. Virket som Lillegutt hadde det gøy, så håper det blir bra! Har levert i barnehagen. Tydelig at lillegutt ikke liker at faren er borte, for han er mye mer forsiktig og litt lei seg når jeg leverer, noe han sjelden er ellers. Idag skal jeg faktisk til kiropraktor. Forrige gang jeg var gravid, fikk jeg låsning i hofta mi. Tror jammen jeg har klart å få det igjen, så tenkte å sjekke det opp før vi drar på tur. Så skal jeg hente tidlig i barnehagen. Halv fire reiser jeg på jobb. Kan ikke si jeg gleder meg, men det blir godt å bli ferdig!
 
14+1: I kveld/natt kommer mannen hjem! Gleder meg sånn! Idag har jeg levert gogutten i barnehagen. Nå spiser jeg sein frokost. Skal kontorere litt, ha et par elever, før jeg henter gutten. Så skal vi kose oss fram til barnevakten kommer. Jeg skal på jobb igjen i kveld. SÅ etter det igjen kommer mannen hjem! Kiropraktoren fikk løst litt opp i hofta mi. Pga noe spenninger var visst det ene beinet litt kortere enn det andre, men det ble lengre da hun knakk. Snålt. Mye bedre idag iallfall, og skal på oppfølgingstime i morgen. Blir bra!
 
14+2: Det er SÅ deilig å ha kjæresten hjemme igjen! Nå leverer han i barnehagen, og jeg skal lage meg en god frokost :) Skal ha tre elever idag, og ellers gjøre en del forefallende arbeid + kjøpe noen julegaver. Reiser jo på ferie på mandag, og da bør mye mer være i boks, siden vi ikke er hjemme før 22.des. Svømming på lillegutt også! Det var så koselig å se hvor glad han ble da faren kom hjem! I går kjente jeg godt spark. Morsomt :)
 
14+3: Deilig med en rolig dag! Skal til kiropraktor og ha en elev, ellers bare hente gutten i barnehagen. Må gjøre litt forefallende arbeid da, drar jo på mandag, og litt stress i helga. Uansett, har sovet lenge, sovna til og med på sofaen etterpå. Har vært litt mer kvalm igjen de to siste dagene. Bare så vidt uvel da, men håper det gir seg!
 
14+4: har pakket og meg klar til jobb Idag og i morgen. I kveld er det jobbjulebord. Må jobbe tidlig i morgen, så blir nok ikke sen. Gjorde ferdig fotoalbum i natt, så nå er heldigvis noen flere gaver i boks :) er i god form!
 
14+5: det ble ikke jobbjulebord. For trøtt og tidlig på jobb idag. Da jobben var ferdig, fikk vi koselig vennebesøk før vi pakket ferdig.ikke i seng før over midnatt.

14+6: vi har kommet oss avgårde. Måtte tidlig opp. Mye organisering på flyplassen med barn og ikke minst mye bagasje! Nå sitter vi faktisk på flyet. Lander på Gran canaria om under en time.kjekt med nett på fly! Gleder meg Til å komme fram!
 
15+0: hurra for ny uke! Deilig å være i varme strøk. Ingen klær passer, og jeg tok bare med meg det jeg trodde fortsatt passet. Rakk ikke å prøve. Stor mage ja! Koser oss med ferie og lillegutt :)
 
15+1: Idag fikk jeg endelig beskjed om tid for OUL. Ullevål 30.12! Da er jeg 17+6. Blir spennende å få vite kjønn! Er så glad for at det har gått i orden med sykehus!

Idag har det bare regnet. Vært i Las palmas, men fikk lite utav det på grunn av regnet. Håper på mer finvær fra fredag. I morgen er det visst og drittvær. Da blir det isåfall shoppingsenter.
 
15+2: Idag har vi shoppet pga dårlig vær. Heldigvis har det lettet nå, og i morgen er det meldt fint :) vi koser oss og slapper av, selv om mannen har en del å gjøre med jobbing. I natt sparket den lille i magen :) koselig!
 
15+3: endelig sol! Har bare slappet av og kost oss!

15+4: synes det er rart at tida går så fort! Når vi kommer hjem, er det bare en uke til OUL. Låsningen i hofte/korsrygg er der fortsatt. Må fortsette med behandling. Ellers er ting bra! Til tider litt svimmel, på samme måte som før. Etter jul blir det mer fokus på sunn mat og trening. Denne høsten har vært usunn.
 
15+5: Idag har vi vært i dyrepark. Lillegutt har kost seg masse. Nå ligger jeg på sofaen og tar livet med ro. Blir så fort trøtt for tida. I kveld skal det grilles :) man venner seg jammen fort til sommertemperatur! Rart å tenke på at det er kaldt og juleforberedelser hjemme. I kveld har jeg tenkt å høre litt med angelsound igjen :)
 
15+6: hørte på hjertelyden i går. Det er så rart å tenke på at noen lever inne i magen min. Tida går så fort. 16 uker imrg!
 
16+0: Idag har vi solt oss og dratt en tur til Arguineguin. Kost oss på indisk resturant. Tida her går så fort. Gruer meg til å dra hjem til kalde Norge. Har klart å bli litt forkjøla.
 
16+1: tida går litt for fort når været er så bra! Bra med tanke på ultralyden, men vil ikke hjem til kaldt vær! Litt mindre forkjøla Idag. Prøver å få gjort litt kontorarbeid innimellom. Har litt å ta igjen. Tusen mailer som samler seg mens man har fri. Må prøve å fokusere litt mer på kosthold over jul. Begynner å bli for tjukk, og det er ikke bare baby...
 
16+2: sol og fantastisk vær Idag og! I morgen er siste hele dag her. Har solt oss, gått tur og vært på resturant. Nå er det avslapping resten av kvelden. Det er bevegelser i magen på kvelden. Føttene skal visstnok være 22mm lange nå! Synes det høres stort ut! Ungen er 17cm!
 
17+3: nå er det lenge siden jeg har skrevet. Dagen vi dro hjem ble jeg sjuk. Kvalm og vondt i hodet. Deretter har jeg hatt mange hanglende dager, etterfulgt av en slags influensa. Har bare ligget rett ut etter det.

Dessverre var jeg veldig sliten, både julaften og 1.juledag. Idag er det 3.juledag, og ting er heldigvis i ferd med å bedre seg. Fortsatt mye trøtt og litt uvel, men får bare prøve å slappe av.

Fikk masse fint til jul, og koste oss masse. Nå er vi hjemme igjen. Deilig det også, i og med at jeg er ganske slapp. 6.dag er det OUL. Grugleder meg! Håper alt er bra og spent på kjønn. Idag bytter vi julegaver, og i skrivende stund venter jeg på time hos kiropraktor for hofta.
 
Back
Topp