Spire nr.2 på vei mot juni :-)

10+2: Lurer på når jeg egentlig har termin. Er veldig spent på det egentlig, sånn at jeg iallfall vet mer sikkert hvor langt jeg er på vei! Får vite det 15.11. Er så spent! Håper alt er bra! Grugleder meg!

Idag har jeg kontorert litt fram til nå. Mye styr og masse kranglete folk på jobb for tiden. Synes sånt er slitsomt! Hvorfor kan ikke folk bare være hyggelige og samarbeidsvillige! På tide med frokost. Mange ting å fikse idag, og jeg skal muligens på en liten julegaveshopping seinere idag. I og med at vi skal reise bort to uker i desember, har jeg jo egentlig bare tida av vegen.

I går da jeg la meg i badekaret, så jeg at magen har kommet. Riktignok har jeg spist mye i det siste og, men hele fasongen har liksom endret seg, og magen har blitt høyere. Håper jeg klarer å sjule det til uke 12. Ønsker helst å si det til arbeidsgiver etter OUL.
 
10+3: Ei venninne har fått baby! Superstas! Gleder meg til å treffe den nye verdensborgeren! Idag er det faktisk helt fri! Superdeilig! I morgen har jeg også bare en elev+2 elever lørdag. Søndag jobber jeg fra 15, men klager ikke! Superdeilig å få hvilt ut :)

Oppi fritiden, har jeg jo litt gjenstående kontorarbeid som må gjøres. I tillegg er det litt styr med oppgjør i forbindelse med gamlejobben. Lite hyggelig sjef og mye diskusjon. Håper jeg slipper å koble inn fagforbundet.

Er generelt i mye bedre form. Synes også jeg er mindre svimmel. Kommer til å dra på oppfølgingstimene jeg har fått hos øyenlege og øre/nese/hals uansett, for å høre hva de sier. Føler meg litt "ute av fokus".

Nå skal jeg ordne meg en bedre frokost og få av meg pysjen :)
 
10+4: I går kveld hørte jeg hjertelyden for første gang med Angelsounds :) :) Fantastisk å vite at noen lever inni meg! Da vet jeg iallfall at hjertet slår, noe som er deilig! En uke til tidlig UL idag!

En rolig dag idag og. Kjæresten er syk...stakkars!..nåde han om jeg blir smittet....det har jeg ikke overskudd til! Idag skal jeg ut og handle litt, og ha en elev på ettermiddagen + kanskje få besøk av min søster og hennes lille gutt. Da blir det leking!
 
10+5 (evt 10+1 i følge meg?): Tror jeg dessverre har blitt småsmitta av kjæresten... Tett i bihulene og vondt i hodet og nakke. Håper det går fort over! Idag skal jeg bare ha noen elever. I morra jobber jeg fra 15 og ut dagen. Jeg MÅ på jobb, så håper jeg er i grei form. Det er noe dritt å ikke kunne ta ordentlig nesespray, så kjæresten er nå ute for å kjøpe saltvannsspray med menthol...

Under en uke til UL nå. Blir spennende! Etter denne helga, er mesteparten av helgejobbinga før jul over! Deilig! Må si jeg ser fram mot sydentur i desember. Lys og varme er nok akkurat det som trengs nå!
 
10+6: Mye bedre form idag. heldigvis! Idag har vi gått tur! Deilig med fint vær, men begynner virkelig å bli kaldt! Jeg har jobbet på ettermiddag/kveld. Nå skal det bli deilig med sofa og middag.

I morgen er det samtale i barnehagen, en elev og babysvømming :) Symptomene begynner å roe seg. Heldigvis! Håper jeg får sånn energi som jeg hadde fra 2.trimester og ut forrige gang! Er spent på hvor langt jeg er på vei. Grugleder meg til fredag!
 
11+0: Gutten er syk idag. Hjemme fra barnehage, og jeg har holdt på med han i hele dag. Trillet tur, kost og sett TV. På kvelden har vi slappet av og ryddet huset. Skal ha vaskehjelp for første gang på onsdag. Fantastisk å slippe å vaske selv! Formen blir bedre og bedre. Veldig deilig å "komme ut av tåka"!

11+1: Idag har det vært lang jobbedag. Bestemor har passet lillegutt som har vært syk. Mye styr og vrange medarbeidere på jobben. Har brukt bellyband for første gang i dag. Funka veldig bra! Skikkelig full uke dette her. UL på fredag. Håper det går bra!
 
11+2: Idag har vi hatt vaskehjelp for første gang. Fantastisk! Hun kommer hver 14.dag :) Gutten var frisk nok til barnehage idag. Jeg har vært hos frisør. Nå skal vi slappe av og spise middag, før jeg reiser på jobb kl seks. God form. Hørte litt på hjertelyden igjen i går. I underkant av 170 slag i minuttet tror jeg.
 
11+3: I dag har vi vært på foreldresamtale for lillegutt i barnehagen. Heldigvis går alt fint med han. Deretter var jeg hos ørenesehals-spesialist til oppfølgingstime. Tror i grunnen det er øynene som må sjekkes, og har ikke time til det før over jul. En rolig dag ellers. En elev i kveld. I morgen skal vi på tidlig ultralyd kl 1020. Blir veldig spennende! Nå skal jeg kose meg resten av dagen! Ser fram til en rolig helg og middagsbesøk på lørdag!
 
11+1(!): Ja, da gikk jeg to dager tilbake igjen! Ikke overraskende! Har vært på tidlig UL idag. Den lille krabaten var først ganske rolig, og etterhvert ble det masse turning med armer og bein. Alt så bra ut, og hun sa babyen var frisk og fin. Det var visst ideelt noen dager tidlig mht å sjekke nakkefold, men hun sa at alt så veldig bra ut. Legger ikke ut ULbilder på nett, men har fått 3 bilder. Vi spurte om kjønn. Hun sa det var nesten umulig å se nå. Hun pekte på "noe" som visstnok kunne være begge deler... Får litt guttefølelse jeg da, men vi får se over jul, når vi skal på OUL :) *Nå har jeg kjøpt pizza, brus og godteri, og skal nyyyyte en god lunch etter en litt nervøs morgen :)
 
11+2: Hele denne dagen gikk med til å forberede middagsbesøk på kvelden. Stakkars lillegutt som måtte være så tålmodig mens vi lagde mat og styra noe fælt. Ble veldig koselig da! :)

11+3: Deilig og rolig søndag. Besøkte farmoren til lillegutt, og gikk deretter lang tur og satt på cafè mens han sov et par timer :) På kvelden var det masse leking med fetteren. Deilig dag! Magen begynner virkelig å stå ut....

11+4: Idag tror jeg jeg MÅ handle julegaver. Vi reiser jo bort 9.des. Det er jo snart! Jeg jobber jo mesteparten av tida før det. Nå går tida fort fram mot 12 uker. Spørs om jeg klarer å skjule det her fram til 9.des. Om jeg gjør det, kan jeg liksom si ifra over jul. Det hadde vært bra å ha unnagjort OUL. Men magen vokser fortere denne gangen enn forrige. Jeg er vel litt tjukkere fra før og, så det kan jo ha litt med saken å gjøre.
 
11+5: Idag er det laaang jobbedag. Men det som er positivt, er at det er den siste av sitt slag før jul :) Deilig å tenke på! Har ryddet huset og skal nå spise frokost før jeg drar. Småbekymret for at noen på jobb skal spørre om magen min...den begynner å synes. Har ikke lyst til å si det før etter jul, men spørs vel om jeg må. Formen eller ellers veldig bra :)
 
11+6: Og babyverden viser faktisk 12 uker idag :) Veldig deilig å komme til denne milepælen! Idag har jeg ryddet og gjort kontorarbeid. Nå skal vi snart på foreldrekaffe i barnehagen, før middag og jobb på kvelden. Må ærlig innrømme at jeg begynner å bli litt lei av kveldsjobb hele tida. Deilig å kunne ha fri når andre har det, og jobbe når andre gjør det. Alt så heldigvis bra ut på ULtimen vi hadde forrige uke. Da jeg spurte om nakkefold, så hun at det så bra ut, men var litt i tidligste laget og se (11+1). Vi har derfor bestilt en ULtime til i morra (12+0), for sikkerhets skyld. Både mannen og jeg vil heller sjekke en gang ekstra. Hun jeg snakka med, mente det ville være fint å se dette da. Blir uansett spennende å se lillegull igjen :) Deretter skal jeg ikke ha flere UL før OUL :) Håper jeg snart blir satt opp på time for dette.
 
12+0!! :) :) Endelig runder jeg med sikkerhet 12 uker! Deilig med en rolig dag! Har levert i barnehagen. Nå blir det litt kontorarbeid. Skal ha en elev senere i dag, før jeg skal på UL. Blir spennende! Deretter skal jeg hente i barnehagen, ha en elev til, og så skal jeg bare slappe av med guttene mine! Synes dette svangerskapet har gått fort til nå! Det går vel kanskje fortere når man har en liten fra før som får en til å tenke på andre ting enn magen hele tida.
 
12+3!! :) Vi hopper jammen litt fram og tilbake, både mht termin og regnemåter. I går var vi på UL, og ble satt fram til termin 5.juni + at han sa jeg var 12+2. Fosteret var i veldig god stand, men lå ganske stille, så bildene ble veldig like. Han kunne ikke si noe om kjønn, så det får vi glede oss til på OUL :) Har fortsatt ikke fått innkalling. Lurer på når den kommer.

I dag var lillegutt litt grinete på morgenen. Sikkert sliten etter lang uke + har inntatt trassalderen. Stakkars lille gutten ville ikke dra i barnehagen, men bare kose og leke. Gleder meg til å hente han i ettermiddag og være masse sammen i helga! Idag skal jeg ha et par elever og gjøre litt forefallende arbeid ellers. I helga MÅ jeg kjøpe masse julegaver! Nå begynner det å bli dårlig tid til vi reiser. Jeg jobber jo mye av tida! Gleder meg til i kveld med sofa og fajitas :)
 
12+4: Idag har vi handlet julegaver hele dagen. Fryktelig slitsomt og fortsatt ikke ferdig! Vurderer om jeg skal informere om graviditeten på jobb. Magen begynner å synes tydelig.....har ikke lyst til at alle skal spekulere... I morra blir det ordning av huset og leking. Gleder meg til å slappe av litt.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
12+5: rolig dag med ordning hjemme, tur ute og på cafe mens gutten sov og et par elever. I morgen er det også en fin og rolig dag :) er i fin form, men kommer til å informere arbeidsgiver i kveld på grunn av at magen har blitt så stor. Gruer meg litt...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
12+6: Idag ringte jeg svangerskapspoliklinikken fordi jeg syntes det tok veldig lang tid mht søknad om fødeplass. Det viste seg at de ikke hadde fått søknaden! Jeg blir så forbanna! Synes legen burde sende fra seg sånne ting med en gang!! De sa jeg kunne gjøre det selv parallelt, så idag sender jeg en egen søknad i tillegg! Blir så sur av at folk er sløve!!

Idag skal jeg kontorere, handle litt, ha en elev og dra på svømming med guttelutt. En fin dag med andre ord! Jeg har sendt info om graviditeten på mail til min ene arbeidsgiver. Har foreløpig ikke fått svar :-/
 
13+0: Lillegutt har kommet i trassalderen, og ting tar laaang tid kan du si. Vi klarer jo ikke å holde han fast heller, om han ikke vil. Han er så sterk! Har etter litt fått levert i barnehagen. Nå skal jeg ordne litt hjemme og kontorere litt. Kanskje få et lite besøk. Halv fire reiser jeg på jobb. Lurer på om jeg får noen kommentarer fra arbeidsgiver på magen min....håper jeg slipper! Føler at jeg må forsvare meg, siden jeg har jobbet der så kort. Selvsagt er ikke dette noe å forsvare, men det er bare følelsen...
 
13+1: Har levert en liten gutt som aldri vil det jeg vil, i barnehagen i dag. Lurer på hvor lenge dette varer... Nå har jeg vaskehjelp hjemme! Deilig! Skal gjøre litt kontorarbeid, og deretter handle middag og hente lillegutt. I kveld er det jobb. Tror det blir en fin dag, som ikke er altfor hektisk. Gleder meg til å få rent hus! Det var ingen som kommenterte magen i går. Sjefen var ikke der heller.... Fortsatt ikke fått noe svar på mailen!
 
13+2: Jeg elsker roooolige dager! Idag er det kontor- og husarbeid, før en elev, henting i barnehage og kosing med lillegutt på kvelden. Faren skal på julebord, så blir alene hjemme. Fortsatt ikke fått noe svar angående infomailen om svangerskap. Snålt altså, at alle 3 jeg sendte til lar være å svare. Har kommet litt lengre med julegavene. Må være ferdig i løpet av neste uke. Neste uke blir jeg alene hjemme med guttelutt søndag kveld til onsdag. Må tenke på de som har mannen bortreist hele tida. Det hadde jeg aldri takla. Synes det er SÅ stusselig å ikke ha han her! Har fått litt mer "kynnere" nå og litt ligamentsmerter. Har nesten ikke hatt det til nå. Sikkert fordi livmora har vært stor før.
 
Back
Topp