Spiral

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Noen som har erfaring med spiral?

Jeg fikk satt inn igår.
Hvor lenge tok det før blødning stoppet/minsket? Pluss og minus sider ved spiral
 
Har hatt spiral før og skal sette inn neste uke . Jeg blødde litt til og fra i en uke, men er forskjellig fra kvinne til kvinne :) Vet ikke hvilke du har, men jeg har hatt /skal ha Mirena og den kan du ha inne i 5 år. Fordelen er at du trenger ikke tenke på prevensjon, at noe må taes hver dag osv.
Vil man bli gravid, så går hormonene i spiralen fortere ut enn p- piller da spiralen ligget `lokalt` og ikke i blodet:happy: Spiral er det det sikreste prevensjonsmiddelet (ingen er 100% sikre) - etter sølibat :p
Ulemper kan være at noen får lettere kviser og dårlig hud. Og noen kan blø til og fra i noen mnd . Men legen anbefalte å den i noen mnd så kroppen kan bli `kjent` med den før du eventuelt kvitter deg med den fordi du plages med den.
Finnes en som heter Jaydess og den varer i 3 år og inneholder mindre hormoner.
 
Har slutta med småblødning noen timer etter den ble satt inn. Begge ganger. Null tull etter. Ingen negativ omtale her. Kun positiv :)
 
Litt spotting samme dag og vondt og murringer i et drøyt døgn .og siden ikke merket den. Hatt siden mai og ingen mens (hadde ikke fått den igjen etter fødsel da jeg satte den inn)
 
Jeg blødde bare litt den dagen, men det begynte uka etter... Da blødde jeg i 5 uker [emoji13]

Så et par uker opphold, så 5 uker med blødning igjen osv. Varierte litt i opphold og lengde.

Jeg blødde i grunnen hver mnd, selv med spiral, men mye mye mindre og kortere enn uten spiral.

Nå derimot gikk det 88 dager mellom to blødninger, så nå begynner nok kroppen å gå seg til. Selv om det nå er 3 år siden jeg satte den inn [emoji13]

Men jeg hadde så kraftige blødninger før jeg satte den inn, så gyn mente at det ville ta tid før jeg mistet mensen, hvis jeg i det hele tatt mistet den.

Men jeg er fornøyd jeg. [emoji4]
Overlever 2-4 dager i mnd med blødning på spiral kontra 18 dager i strekk med blødning uten spiral [emoji6]
 
Følger [emoji4] Fikk satt Mirena spiral for 4 uker siden. Blør enda av og på. Lurer veldig på hva som er 'vanlig'. Har følt meg elendig de siste to dagene. Men det kan være helt urelatert, meget mulig det bare er noe influensa-greier..
 
Blødde i ca 2 uker, så kom mens. Etter det hadde jeg små blødninger i 3 mnd ca. Små blør 4 dager før og etter mens, men blør mindre. Dette vil stabilisere seg etter hvert. (Satt den inn i Oktober) Minuset for meg er at jeg har små blødde i hele 3 mnd, for så å ha 8 dager ekstra blødning under menstruation, selv med spotting er dette irriterende.
 
Back
Topp