Spiral

Har jaydesse. Fikk den satt inn 1 desember i fjor, skal fjerne den neste uke [emoji58] Fått skikkelig mens smerter og kraftig blødning nå siste mndene, så da kan jeg likegreit bare fjerne den igjen.. pluss uren hud og økt appetitt.
Men er veldig individuelt hvordan folk reagerer da, jeg har vært veldig uheldig med alle hormonpreparater jeg har prøvd, så dette blir siste gang med hormoner for meg....
 
Første spiralen min (hormon) hadde jeg i i 11 mnd, tok den ut fordi vi skulle prøve på nr 2 :)
Nå har jeg straks hatt hormonspiral i 4 mnd igjen, har aldri hatt noen slags problem med noen av spiralene.
Første gang hadde jeg normal, regelmessig mens helt fra start. Både smertene og blødningsmengden var som vanlig.
Denne gangen har jeg ikke fått tilbake mensen etter fødsel enda (snart 8 mnd siden), jeg håper jo den holder seg borte da ;)
 
Jeg hadde kobberspiral i drøye to år før den ble fjernet for å få nr2.

Jeg klikker totalt på hormoner(piller), så prøvde kobber først. Den funka, fikk ikke mer vondt, men blødde en dag mer og i mengde kanskje bittelitt mer. Men det var helt greit for meg.
 
spiral på 4året nå :) Minerva eller hva nå den heter. 5års hormonspiral.

Veldig fornøyd. småblødninger de første 6 mnder så helt stopp.

Eneste bakdelen jeg kommer på er at den gir meg graviditessymptomer innimellom så jeg får paranoia og tar tester:p
 
Mirena eller hva den heter, hormonspiral. Kjempefornøyd. Ingen blødninger, bare litt spotting første døgnet etter innsettelse, og et par omganger med spotting etter 3-4 år. Hadde den i 5,5 år.
 
Har hormonspiral for 2gang. Kjempe fornøyd med den :)
 
Ikke vondt å få satt den i. Men jeg klarte ikke følelsen av å ha noe inni meg, så jeg tok den ut (jeg klarer heller ikke å bruke tamponger).
 
Hadde hormonspiral. Slet med hyppig blødninger og litt ubehag. Var veldig vondt og sette inn og det viste seg at den var satt inn feil. [emoji52] hadde perforert livmoren og satt delvis i livmoren i ca 6-7 mnd før det forsvant ut i bukhulen (kunne skjenne trådene helt til den forsvant ut) [emoji33] ble oppdaget hos gynekolog fordi jeg klaget på blødningene. Men veldig kjekt å slippe å tenke på prevensjon. Nå var jeg Max uheldig og de fleste jeg kjenner som har hormonspiral er veldig fornøyd [emoji4]
 
Hadde hormonspiral, måtte fjernes etter et par mnd. Hadde to uker med konstant oppkast og magesmerter. Innlagt på intensiven etter å ha rast ned 15 kg og ikke fikk i meg noe væske eller næring.
 
Elsker kobberspiral. Satte den inn i midten av 20årene (før barn) for jeg reagerte sånn på alt med hormoner. SPiralen ble redningen. Nesten ikke menssmerter og små blødninger. Tok den ut etter 5år og satte ikke inn ny da jeg ikke lengre var i fast forhold. Planlegger å sette inn en ny nå etter nr 2 har kommet. Har brukt ppiller etter spiral og hormoner og jeg går fortsatt ikke overens!
 
Back
Topp