Spesielle guttenavn anyone???

Knøttemamma

Elsker forumet
VIP
Hei.

Nå er det tydeligvis min tur til å være litt i beita for navn. Førstefødte har ett navn han deler med kun 5 andre i norge. Han har dobbeltnavn så han kan velge hvilket han vil bruke når han blir stor. Navn nr 2 er Tobias og vi tenker å gå for dobbeltnavn til nr 2 også med ett mer "vanlig" mellomnavn enn fornavn.  Navnet til den nye babyen må ikke være like sjeldent selvfølgelig, men vi vil ikke at 3 andre i klassa skal snu seg når læreren roper på han.

Noen forslag?
 
Hvor spesiellt da? Xavier, liksom? Olai(mer vanlig, kanskje?) Tage er fint, Frøys, Nathaniel, Ravn, Emanuel, Martinius... Åh, vanskelig! 

Er egentlig litt på utkikk etter guttenavn selv. Vil ikke ha noe veldig spesiellt, men to navn som ikke alt for ofte blir ssatt sammen. Liker Marcus, jeg.. Synes Marcus Olai er fint, men sambo er ikke helt med.

Følger tråden din litt, jeg=)
 
Hvis jeg hadde en gutt i magen så skulle han ha hett Semming. Med dobbelt navn kanskje Semming Elias.
 
Vi liker Ravn, men vi syns det er litt mye brukt. Så en film her om dagen hvor ene unggutten het Jeep. Vi syns det var kult, men det funker ikke i det hele tatt i norge, så det er jo definitivt utelukket. Det må jo harmonere med språket vårt liksom. Albin, Nordahl, Theodor, Tidemann, Normann, Norvald, Thorvald, Trym og Valdemar er navn som står på lista blandt mange andre, men det er ingen som klaffer helt 100 %. Kjenner ei som kalte sønnen sin Cymrick. Det liker vi, men det er jo brukt allerede. Kan godt være chars fra bøker eller filmer. Forfattere slår seg jo gjerne løs litt på navnefronten, men jeg klarer ikke å komme på noe bra nå om dagen. Kan jo ikke kalle ungen Bombadil heller;)
 
Høhøhø:D Jeg har vært igjennom den lista der faktisk, men det må jo være tull (ihvertfall mye av det). Jeg er veldig glad for at vi har god tid på dette her, for vi syns det er supervanskelig denne gangen.
 
Vår sønn skal nok hete Martin Emanuel... Står litt mellom det og Martin Mikael... Jeg har forelsket meg helt i Emanuel (som også kan skrives Emmanuel) og det er ikke mange i Norge som heter det.. :)
 


4småtroll skrev:
Vår sønn skal nok hete Martin Emanuel... Står litt mellom det og Martin Mikael... Jeg har forelsket meg helt i Emanuel (som også kan skrives Emmanuel) og det er ikke mange i Norge som heter det.. :)



Oldefaren min het Arthur Emmanuel. :-) synes det er et kult navn, egentlig!
 


IrisBodlo skrev:
Linus er fint.. Fetteren min heter Birk, er ikke så mange som heter det heller..



Vi har en bitteliten Linus og to Birk i omgangskretsen, men Birk sto på lista til førstemann før noen andre som fikk babyen sin før oss valgte det;)
 
http://navn.klikk.no/ denne var litt ålreight, kan legge noen navn som grunnlag så kommer karusellen med forslag ut ifra de. Så kan du trykke på de du ikke likte å legge i en liste å de du likte i en liste.
 
Syns navn som Theodor(Theo) og Oliver er fine navn, bare synd min samboer og barnefar ikke er like gira på disse navnene. Ellers er jo Corneluius(Kornelius) er fint guttenavn som ikk så mange andre har. 
 
Sønnen min heter Christopher.
Jeg forguder det navnet =) Kan bruke det med et navn til siden du ville ha dobbellt guttenavn da? =D
 
Jeg liker navn som:
* Vetle
* Jardar
* Audar
* Viljar
* Olai
* Tevje
* Martinius
* Sigve
 
Back
Topp