Spennende tider! (Førstegangsprøver)

Supramundane

Flørter med forumet
Hei! Det er så kjekt å være her inne for å starte en prøverdagbok!:greet025
Ekstremt kort oppsummert har dette skjedd i livet mitt i de siste årene:

2007: Møter en flott mann
2010: Giftemål
2012: Separasjon/skilsmisse
2012-2013: En veldig tung tid
2014: Mars, jeg møter den "ekte" drømmemannen min

Det var tøft å bli skilt fra han jeg trodde var perfekt for meg. Så går det tid, jeg får alt på avstand, og så møter jeg plutselig en som jeg har det uendelig mye bedre med. Er det ikke rart hvordan ting ordner seg?

Så til sakens kjerne...... vi har lyst til å starte en familie! Det er spennende, skummelt, sinnssykt og helt nydelig på en gang. Vi har ikke vært sammen lenge, men begge to ønsker dette *veldig*, så vi satser alt.

Jeg kan ingenting om prøving, så jeg søker støtte, råd og oppmuntring her inne. Er redd for at det kan ta veldig lang tid fordi jeg har brukt p-piller sammenhengende i 15 år, selv om jeg er klar over at det ikke nødvendigvis trenger å gjøre det heller. Er i tillegg overvektig, og det vet jeg vil bremse oss. Så kombinert med prøving driver vi med en felles livsstilsendring, og jeg håperhåperhåper at jeg om ikke alt for lenge er gravid! :happy093

Det var kort om meg! Nå må jeg rundt omkring i dagbøker og se meg rundt. Håper jeg finner noen som vil følge meg på denne høyst hemmelige prøvingen!

Hei! Det er så kjekt å være her inne for å starte en prøverdagbok!:greet025
Ekstremt kort oppsummert har dette skjedd i livet mitt i de siste årene:

2007: Møter en flott mann
2010: Giftemål
2012: Separasjon/skilsmisse
2012-2013: En veldig tung tid
2014: Mars, jeg møter den "ekte" drømmemannen min

Det var tøft å bli skilt fra han jeg trodde var perfekt for meg. Så går det tid, jeg får alt på avstand, og så møter jeg plutselig en som jeg har det uendelig mye bedre med. Er det ikke rart hvordan ting ordner seg?

Så til sakens kjerne...... vi har lyst til å starte en familie! Det er spennende, skummelt, sinnssykt og helt nydelig på en gang. Vi har ikke vært sammen lenge, men begge to ønsker dette *veldig*, så vi satser alt.

Jeg kan ingenting om prøving, så jeg søker støtte, råd og oppmuntring her inne. Er redd for at det kan ta veldig lang tid fordi jeg har brukt p-piller sammenhengende i 15 år, selv om jeg er klar over at det ikke nødvendigvis trenger å gjøre det heller. Er i tillegg overvektig, og det vet jeg vil bremse oss. Så kombinert med prøving driver vi med en felles livsstilsendring, og jeg håperhåperhåper at jeg om ikke alt for lenge er gravid! :happy093

Det var kort om meg! Nå må jeg rundt omkring i dagbøker og se meg rundt. Håper jeg finner noen som vil følge meg på denne høyst hemmelige prøvingen!
Jeg vil gjerne følge deg. Er ny her inne selv og jobber også med å endre livsstil pga overvekt. Hvor gammel er du? :)

Hei! Så kjekt at du vil følge meg! Jeg blir 29 i oktober :)

Overvekt er noe dritt, så vi jobber med saken her i huset nå ja. Vi kjøpte faktisk ellipsemaskin og trimsykkel for å lage et trimrom i garasjen. Det er ingen treningssenter her vi bor. Svidde av nesten 12000kr, men det må være en god investering for helsen. Ikke minst for å bli gravid!

Hei! Så kjekt at du vil følge meg! Jeg blir 29 i oktober :)

Overvekt er noe dritt, så vi jobber med saken her i huset nå ja. Vi kjøpte faktisk ellipsemaskin og trimsykkel for å lage et trimrom i garasjen. Det er ingen treningssenter her vi bor. Svidde av nesten 12000kr, men det må være en god investering for helsen. Ikke minst for å bli gravid!
Det er sant :) Kjøpte meg nylig ellipsemaskin jeg også :)

Åå det blir så bra! Skal bli deilig for både kropp og samvittighet!

I kveld har jeg tenkt litt på dette med EL og tidspunkt. Har IKM i morgen og det er litt spennende. Kjenner ingen tegn på at TR skal komme, og det har jeg pleid før. Hadde en to-tre dager med veldig ømme brystvorter og stikk/hold i eggstokk-området, men aner ikke hva det var.

Åå det blir så bra! Skal bli deilig for både kropp og samvittighet!

I kveld har jeg tenkt litt på dette med EL og tidspunkt. Har IKM i morgen og det er litt spennende. Kjenner ingen tegn på at TR skal komme, og det har jeg pleid før. Hadde en to-tre dager med veldig ømme brystvorter og stikk/hold i eggstokk-området, men aner ikke hva det var.
Da krysser jeg fingrene for deg! :) Skal du ta en test? Jeg trodde tr kom til å dukke opp i løpet av dagen her siden testen min var negativ i morgest og jeg er over ikm, men ikke kommet enda.

Jeg venter på en pakke i posten med 28 EL-tester og 10 graviditetstester, så får jeg se om TR har kommet før jeg får den pakken eller ikke. :p Har ingen tanker om å være gravid alt så jeg tror jeg bare avventer til TR kommer, og så prøver å teste EL en 7-8-9 dager etter det?

Du er flink hvis du holder deg unna testingen. Vi er få her som er så tålmodige.. :P Håper spira sitter allerede :)

Hehe ja jeg har sett at de fleste her inne er ganske hissige på testingen, jeg håper egentlig at jeg ikke blir sånn.. men jeg regner med at jeg blir det :p Har jo inderlig lyst til at det skal skje noe, så da må jeg jo finne ut av ting! hihi

Har gjennom flere år overbevist meg selv om at jeg "ikke er så veldig fruktbar", pga p-piller over så lang tid og ikke minst overvekten. Jeg bare tror det helt genuint, selv om jeg ikke har noen grunn. Tror det gjør at jeg prøver å psyke meg opp på en lang prosess

Hehe ja jeg har sett at de fleste her inne er ganske hissige på testingen, jeg håper egentlig at jeg ikke blir sånn.. men jeg regner med at jeg blir det :p Har jo inderlig lyst til at det skal skje noe, så da må jeg jo finne ut av ting! hihi

Har gjennom flere år overbevist meg selv om at jeg "ikke er så veldig fruktbar", pga p-piller over så lang tid og ikke minst overvekten. Jeg bare tror det helt genuint, selv om jeg ikke har noen grunn. Tror det gjør at jeg prøver å psyke meg opp på en lang prosess
Hehe, ja, det er rart hvor påvirka man blir av å henge her inne. Da vi startet prøvingen var jeg kjempeflink til å holde meg til IKM. Nå... Not so much :P

Det er vel uansett bedre å forberede seg på at prøvingen kan ta litt tid enn omvendt. Så slipper man evt å bli altfor skuffa. Og forhåpentligvis heller positivt overraska over hvor fort det gikk! :)

Fremdeles ingenting som skjer. Ingen symptomer, ingen TR. Har ikke fått testene jeg bestilte i posten enda, så jeg får heller ikke sjekket noe. Får vel vente og se.... Mistenker at syklusen er ute og kjører siden jeg sluttet på pillene i august, men vi får se..
Håper testene kommer snart :)

Status:
Har ikke brukt prevensjon siden medio august, og så hadde jeg en bortfallsblødning. Etter det har vi hatt sex hver dag, og jeg skulle hatt TR den 23.sept etter planen.. men jeg tenker jo at det er syklusen som er lang (35 dager i dag) og uregelmessig. Regner med jeg får tester i posten i dag eller morgen, så får nå ta en test bare for ordens skyld.

Hadde vi fått klaff allerede nå hadde vi vært latterlig heldige! Tør ikke håpe på det :oops::oops:

Trrooooor kanskje at jeg har forstadiet til mensen nå.. Skal ikke legge ut om for mye detaljer, men lyyyys lys brunt?.. hmm. Får se. Det er uansett bedre hvis den kommer nå, enn at det tar ukesvis. Da har jeg en første syklus på 35-36 dager, og det er ikke så tullete. :rolleyes:

Ja, i går kveld fikk jeg altså litt symptomer på TR, og i dag fortsatte det. Det er den merkeligste starten på TR jeg har hatt, men så har jeg ikke hatt "naturlig" en på 15 år... Ukjent terreng!

Det gav meg i alle fall en syklus på 35 dager, og HVIS neste syklus blir 35 dager må jeg regne litt på når jeg er forventet å ha EL og IKM.. Etter hva jeg kan se blir det EL rundt 19.okt, og IKM 3.november?? Tuller jeg nå eller`?

Og i tillegg, når bør jeg begynne å teste for EL? 10 dager etter mensen er ferdig?

Hei! Også ny her :) jeg ville ha valgt å teste fra dag 10 bare for å være sikker? Jeg har også hatt noe uregelmessig mens. Men har funnet el med eltester. Men har ikke klaffet enda :(

Back
Topp