Sparket sex igang fødsel?

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Har det hatt noen effekt for dere med sex rundt termin for å dytte igang fødselen? Jordmor og alle anbefaler det, men leste i BAM nå at forskning nå faktisk tyder på at det IKKE har effekt, og at testgruppen som hadde sex rundt termin faktisk fødte noen dager SENERE enn de som ikke hadde sex? :eek:
Ser mange prøver "rikshospitalets oppskrift", men tre ganger på rad?? Haha! Trukke det :p

(Og jaja, fødselen starter når det er klart, men som fjerdegangs på 5 år så er jeg noe sliten og klar for å føde ;) )
 
Hmm er ikke alltid godt å vite hva som starter fødselen. Men jeg var inne på det samme og prøvde. Om det virket er ikke godt å si.. Fødte et par dager etterpå men da tror jeg den ytre fosterhinnen var gått noen dager tidligere..
 
Funket ikke for meg. Gikk 8 dager på overtid. Hadde sex ofte fra uke 39, men fikk bare kynnere.
 
Tror det satte i gang ting her denne gangen... Fikk levert et par doser fra sambo og et par timer etterpå startet riene 2 dager før termin:)
 
Vet ikke. Hadde sex torsdag natt, og fredag natt gikk vannet :p Fødte i uke 39. Men vi hadde sex flere ganger i uka da jeg var gravid. Slimproppen begynte å gå én uke før fødselen startet.
 
Fikk bare maserier. Men når jeg ble satt igang rett før termin med begge hadde jeg allerede 1-2cm åpning så tror det hjalp litt på modningen :)
 
Funka her. Men hadde 3 cm åpning og var 2 dager over termin. Så hadde sikkert skjedd ganske nært uansett spiste også sterk mat og gikk turer den dagen det begynte.
 
Vanskelig å si om det funket. Hadde sex på ettermiddagen, men var allerede litt "rar" og hadde småvondt i magen den dagen. Men man har jo vondter her og der mot slutten så trodde ikke fødselen begynte før flere dager spesielt siden jeg var førstegangs og det var 3 dager før termin. Men utover kvelden ble smertene verre og mini kom neste morgen. Mulig sex'n satte fortgang i sakene, men det får vi nok aldri vite ;)
 
Nei, vi prøvde mange ganger uten hell. Måtte settes i gang på sykehuset :)
 
Ja, det gjorde det. Riene startet kort tid etterpå. Så kort tid etter at jeg er helt sikker på at det var sexen som startet dem. Det ble en lang fødsel med treg fremgang da, så jeg har tenkt litt på om fødselen hadde gått raskere dersom den hadde fått starte av seg selv :p
 
Det er mest sannsynlig helt tilfeldig, men vi hadde sex mandags kveld, og riene mine startet tirsdags morgen klokken 0800- sharp :p
 
Nei, men jeg fikk premature rier i uke 29 etter sex :p Provoserte livmora litt for mye. Lå et døgn på føden, roet seg og vi fikk dra hjem. Så ser for meg at det fungerer for noen :p Vi hadde ikke sex før etter fødselen igjen. Hehe.
 
Jeg tror kanskje det hjalp igang fødsel nummer to, fikk rier samme dag som vi hadde sex. Men selve akten gjorde fysisk vondt, så jeg tror kanskje modningsprosessen var godt igang allerede :p dette var nesten en uke før termin. Med førstemann ble jeg satt igang en uke før termin, og hadde da nok åpning til at de bare kunne ta vannet og da hadde vi ikke hatt noe sex!
 
Ble strippet, og fikk beskjed om å reise hjem å ha sex for å øke sjansene for fødsel.
Var ikke moden, men fødselen startet likevel noen timer etter. :)
Kanskje det var kombinasjonen som gjorde underverker?? :)
 
Fikk i gang fødselen her verfall! Vi begynte i uke 35, 37 + 1 ble vessla født. Tror jeg skal være litt mer forsiktig denne gang slik at det ikke bli fødsel så tidligxsmile9
 
Hadde ingen effekt her. Men sterk mat fungerte. Med nr 1 så hadde jeg lyst på sterk mat hele tiden og spiste masse den dagen hu ble født. Med nr 2 så ville jeg ha han ut og skulle til legen dagen etterpå. Fikk så lyst på Taco og tenkte på det etterpå begge to og lo. Men jaggu så gikk vannet den natten.
 
Nei. Hadde sex to ganger daglig på slutten, ble satt igang 11 dager på overtid. :p og dette var attpåtil nr 2, første kom en uke før termin. :rolleyes:
 
Rakk ikke teste, vannet gikk 10 minutter etter jeg hadde bestemt meg for at nå måtte jeg teste ut sex-oppskriften :p
 
Back
Topp