Sparer dere til Konfirmasjon?

Jeg ser ikke hvorfor konfirmasjonen skal bli så dyrt? Vil konfirmanten ha bunad så er ikke det noe man bare MÅ få, har man ikke råd så har man ikke.
Vi sparte ikke i 15 år til dåp, konfirmasjon bør jo ikke være spesielt dyrere enn det. Blir litt satt ut av hva som kreves jeg...
Jeg fikk selskap og ett smykke av mine foreldre, 10 år etter kom bunaden. Vi har nok å spare til om ikke en konfirmasjon skal komme i tillegg, jeg ser på pensjonen min som viktigere ;)
Og alle må få kjøpe seg en kjole og noen sko iblant :)
Du skriver at om konfirmanten ønsker seg bunad så er ikke dette noe en MÅ ha?? Men at pensjonen din er viktigere?
Jeg tenker at en kan spare og prioritere seg selv når barna er stor og har flyttet ut..
synes det er litt trist at jentene ikke får bunad til konfirmasjon hvis de ønsker det, fordi foreldrene ikke orker å prioritere det.
Her vi bor får alle jentene bunad. Er noe med å føle tilhørighet med de andre jentene i klassen på konfirmasjonsdagen.
Hun jeg snakker om har endelig fått ut fingeren og tatt ansvar. Bunad er bestilt, lokale og alt.
 
De fleste som står konfirmant er vel like gamle :)
Folk må gi det de ønsker og har råd til, og ungdommen må lære forskjellene.. samtidig er det ved konfirmasjonen det største klasseskillet vises.
Vi har både et sparefond til barna som vi setter av en sum hver mnd. Og en høyrentekonto, i tillegg har vi en konfirmasjons konto vi har spart på i mange år. Vi er helt middels med grei økonomi, men kjenner på presset når det gjelder konfirmasjonen. Mulig vi kommer til å gi slik at de ikke skiller seg ut fra resten av klassen..
Som jeg skulle skrevet det selv.. akkurat samme her
 
Back
Topp