Ja, nok et matspm Hvordan kan jeg lage det til lillegutt? Altså selv fra bunnen av? Bruke fullkornspasta tenker jeg i alle fall...Men, saus...Kan man bruke hermetiske tomater, eller inneholder de salt? Hvilket krydder er godt? Basilikum?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh, du er så flink! Men ja, jeg kan sikkert gi squash istedet...Pasta er vel kanskje ikke den mest næringsrike matvaren de kan få.... Men, heller fullkorn enn vanlig i alle fall Da skal jeg prøve å lage til helga...Men, han har jo spist spaghetti fra Ellas (full porsjon) Nå er jo ikke den lagd på samme vis. Men, må jeg ta en matvare om gangen? Jeg har liksom begynt å bare kjøre litt på... Innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig!Hmm.. Fullkornspasta da? jeg bruker selv squash som jeg river med et julienne jern istedenfor pasta.
Pastasause er super enkelt å mye bedre å lage selv
Med feks. Tomater, paprika, løk og basilikum veldig enkel og god saus. Når de blir eldre og evt vanskelig kan du lure i alt mulig i sausen, hvitløk, sopp, asparges, spinat++ ;-)
Fremgangsmåte:
Finhakket/mos paprika og løk, fres i pannen kjapt med med olje.
Tilsett finmoste tomater. La koke til ønsket konsistens(medium/lav varme) tilsett basilikum mot slutten.
Hvis ingen av ingrediensene er gitt før begynn med
Dag.1 kokt tomat
Dag.2 kokt tomat med basilikum
Dag.3 kokt tomat med paprika og basilikum
Dag.4 full rett
I tillegg ville jeg nok ha gitt noe annet innimellom også. Altså brukt lengre tid enn 4 dager. Evt man kan også introdusere sammen med andre matvarer
Bøyer meg i støvet jeg og....Tok faktisk meg selv i at jeg tenkte på Lissuz i dag, da jeg så ho Wenche på God morgen Norge. Tipper Lissuz kunne steppet inn som vikar LETT
Ville ikkje brukt hermetiske tomater av noe slag.. Broren min fortalte her en dag at det er mye i det som ikke er bra for oss, da er det nok ihvertfall ikke bra for barna :/
Det er tilsetningsstoffer (e-stoffer) i hermetiske. (Finnes noen uten mener jeg, men da må du lese godt;-)Jeg liker best å lage av ferske tomater selv, men er veldig nysgjerrig på hva søm ikke er bra i de hermetiske? Så et kokkeprogram hvor det ble sagt at de hermetiske var bedre enn ferske nemlig, var noe med næringsinnholdet tror jeg.
Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Helt utrolig!!Bøyer meg i støvet for Lissuz....
Hva du kan!!
Jepp, skal prøve å huske en gang jeg er inne med MacBookenKan du ikke legge oppskriften/forklaringen inn i mattråden vår Lissuz?
Så braJeg har lagt hele denne tråden inn under viktigste tråder Tenkte det kunne være greit