Spørsmål om resepter

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Sitter å ser på reseptene mine og kom til å tenke på en ting.
Det er jo lagt inn et antall på hver medisin, og reit.
Feks: Bemfola, antall: 7, reit: 2.
Men dersom jeg bare trenger feks 9 bemfola. Må jeg hente ut 14, eller kan man hente ut et annet antall en det som står på resepten? :)
 
Bare hent ut det du trenger[emoji4]
 
Når det står reit: 2 så betyr det at resepten fornyes 2 ganger. Dvs at du kan hente 21 sprøyter [emoji106] men du bestemmer selv hvor mange du vil ha ut for hver gang.
 
Takk for svarene! :D men siden apoteket har litt bestillingstid.. bør jeg vel be de bestille inn mer enn bare det jeg trenger frem til kontrollen?
 
Takk for svarene! :D men siden apoteket har litt bestillingstid.. bør jeg vel be de bestille inn mer enn bare det jeg trenger frem til kontrollen?
På St. Olavs får du ny resept på det du trenger etter hver kontroll som de fakser til sykehusapoteket rett over veien. Så du henter mer medisin etter hver kontroll :)
 
Og jeg har alltid fått akkurat nok eller litt mer medisin fra de første gangen, men nå har jeg fått det sendt i posten på døra da :) Men har du fått vite dosen du skal ha på bemfola? :)
 
Og jeg har alltid fått akkurat nok eller litt mer medisin fra de første gangen, men nå har jeg fått det sendt i posten på døra da :) Men har du fått vite dosen du skal ha på bemfola? :)
St Olavs har gått over til e resept nå[emoji4] sist fikk jeg resepter på alt og hentet ut etter behov[emoji4]
 
Og jeg har alltid fått akkurat nok eller litt mer medisin fra de første gangen, men nå har jeg fått det sendt i posten på døra da :) Men har du fått vite dosen du skal ha på bemfola? :)

St Olavs har gått over til e resept nå[emoji4] sist fikk jeg resepter på alt og hentet ut etter behov[emoji4]

Ja det stemmer, jeg har fått e-resept på alt :)
Ja skal bruke 150 iE :) så sykehusapoteket til st olavs har alltid inne da? ringte til sykehusapoteket her i bergen skjønner dere, og de hadde ikke bemfola 150 inne.. men kunne få tak i på 1 dag forvarsel :)
 
Sykehusapoteket St Olavs har somregel alt inne ja[emoji4] jeg regna ut hva jeg trengte fram til første kontroll og henta ut mer etter hver kontroll[emoji4]
 
Ja det stemmer, jeg har fått e-resept på alt :)
Ja skal bruke 150 iE :) så sykehusapoteket til st olavs har alltid inne da? ringte til sykehusapoteket her i bergen skjønner dere, og de hadde ikke bemfola 150 inne.. men kunne få tak i på 1 dag forvarsel :)
Okei :) Da kan du f.eks ta ut nok frem til første kontroll. Ja, det skal de ha. Men du kan alltids ringe for å bekrefte det da :)
 
Okei :) Da kan du f.eks ta ut nok frem til første kontroll. Ja, det skal de ha. Men du kan alltids ringe for å bekrefte det da :)

Ja tenkte å ringe når jeg har fått mensen uansett for å oppdatere datoene litt, siden forsøket ble planlagt i april og jeg ikke er helt regelmessig :)
 
Ja det stemmer, jeg har fått e-resept på alt :)
Ja skal bruke 150 iE :) så sykehusapoteket til st olavs har alltid inne da? ringte til sykehusapoteket her i bergen skjønner dere, og de hadde ikke bemfola 150 inne.. men kunne få tak i på 1 dag forvarsel :)


Det døgnåpne apoteket på Solsiden har avtale med Medicus om å ha medisiner inne. Ring gjerne de og hør om de har bemfola. De må sikker ha det i tilfelle sykehusapoteket på st. Olav er stengt tenker jeg.
 
Men.. Du skal vel bruke Bemfola noen dager? Det blir dyrere for deg å ta ut mange penner på 150ie, enn å ta ut penner med flere enheter. Si du skal bruke det i 10 dager da. Om du tar ut 10 x 150ie blir det litt over 5300kr, mens om du tar ut 3 x 450ie + 1 x 150ie blir det litt over 4900kr.
 
Men.. Du skal vel bruke Bemfola noen dager? Det blir dyrere for deg å ta ut mange penner på 150ie, enn å ta ut penner med flere enheter. Si du skal bruke det i 10 dager da. Om du tar ut 10 x 150ie blir det litt over 5300kr, mens om du tar ut 3 x 450ie + 1 x 150ie blir det litt over 4900kr.

Det har jeg ikke tenkt på en gang.. resepten er jo på så og så mange 150 penner! Takk for tipset
 
Noen som har handlet i Sverige? Ser jeg kan spare 1000 NOK på å kjøpe Menopur og Oraglutran over grensa.
 
Men.. Du skal vel bruke Bemfola noen dager? Det blir dyrere for deg å ta ut mange penner på 150ie, enn å ta ut penner med flere enheter. Si du skal bruke det i 10 dager da. Om du tar ut 10 x 150ie blir det litt over 5300kr, mens om du tar ut 3 x 450ie + 1 x 150ie blir det litt over 4900kr.

Det har jeg ikke tenkt på en gang.. resepten er jo på så og så mange 150 penner! Takk for tipset

Bemfola er ferdigfylte engangssprøyter (i motsetning til f.eks Puregon og Gonal-f som er slike penner med ampuller til flergangsbruk), så man skal ikke bruke en sprøyte på større volum flere ganger. Det er derfor du kun har fått resept på 150 sprøyter. Bare til info:)
 
Bemfola er ferdigfylte engangssprøyter (i motsetning til f.eks Puregon og Gonal-f som er slike penner med ampuller til flergangsbruk), så man skal ikke bruke en sprøyte på større volum flere ganger. Det er derfor du kun har fått resept på 150 sprøyter. Bare til info:)

Tenkte meg nesten det var en grunn til at resepten var på 150 sprøyter :) takk for info!
 
Back
Topp