Spørsmål om ernæring/vekt

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Hei,

sist svangerskap fikk jeg ikke i meg nok næring, og symfysemålet flatet ut på slutten. Fikk en liten baby (dysmatur). Ønsker ikke at dette skal skje igjen.

jeg har slitt mye med kvalme i dette svangerskapet og plages fortsatt med det. Klarer ikke å spise så mye om gangen.

Har noen matintoleranser, så jeg blir automatisk begrenset i utvalg av mat. Har fokusert på å få i meg mer fisk den siste tiden.

Tar mammavitaminene fra Nycoplus.

Har ikke lyst til å gå rundt og bekymre meg for min egen vekt eller babyens vekt, men gjør det allikevel. Har også dårlig samvittighet for slik det ble sist gang, selv om det ikke trenger å ha noen direkte sammenheng.

Noen råd/tips?
 
Hei!

Det er forståelig at du tenker på dette pga det forrige svangerskapet ditt.

Har du snakket med legen din om du kan bruke noen kvalmestillende medisiner? Slik at du kanskje kan klare å få i deg mer mat.
Kvalmen begrenser jo gjerne hvor mye en orker å få i seg og når du i tillegg har intoleranser du må ta hensyn til blir det ikke noe lettere.

Det vi har som kan hjelpe mot kvalmen slik at du får bukt med den (uten resept) er seaband, https://www.komplettapotek.no/produ...e/sea-band-mot-reisesyke-standard#productinfo , dette er armbånd som bruker akupressur for å unngå kvalme. Punktet som blir stimulert er det samme som akupunktører bruker. Alternativt kan du også prøve akupunktur mot kvalmen for å se om det hjelper. Jeg gjorde det da jeg gikk gravid med andremann og det hjalp veldig. Jeg pleier å si at jeg aldri har vært så sulten noen gang som da jeg var ferdig med akupunkturen. For min del holdt det med 2x20 minutter så var jeg kvitt kvalmen resten av svangerskapet, noe som absolutt gjorde behandlingen verdt det!

Lykke til videre med svangerskapet, håper du får bukt med kvalmen slik at du får i deg den næringen du trenger.

Hilsen Inger Marie
 
Nå er det heldigvis blitt litt bedre med kvalmen, så lenge jeg tar hensyn til det, går det bra. Det er flere kvalmemedisiner jeg av ulike grunner ikke kan ha, så legen har frarådet det. Jeg har ikke prøvd akupunktur, så det kan jo være verdt å prøve. Takk for svar:)
 
Back
Topp