Spørre om å være fadder

Bobbla

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som har noen morsomme tips på hvordan vi kan spørre de vi vil være fadder uten at det koster så mye penger? Eller er ikke det noe man lager så stor ting for å spørre?
 
Har aldri betalt eller kjøpt noe til faddere.
De ser på det som en ære, og få være faddere. Ingen andre i familien min heller som har gjort det :)

Faddere, gudmødre osv. skal jo bare hjelpe oss foreldre, og oppdra barna i kristen tro. De får ikke barna om vi foreldre dør som det var før i tiden ;)
 
Veit det er mange som lager et kort fra babyn selv med enten UL-kopi eller bilde av nyfødt baby, og skriver sånn "hei, nå er jeg endelig her! Og jeg vil gjerne ha deg som fadder" osv. Bare litt mer utdypa :) Synes det var litt koselig.
 
Veit det er mange som lager et kort fra babyn selv med enten UL-kopi eller bilde av nyfødt baby, og skriver sånn "hei, nå er jeg endelig her! Og jeg vil gjerne ha deg som fadder" osv. Bare litt mer utdypa :) Synes det var litt koselig.
Ja den var ikke dum ♥️:)
 
Veit det er mange som lager et kort fra babyn selv med enten UL-kopi eller bilde av nyfødt baby, og skriver sånn "hei, nå er jeg endelig her! Og jeg vil gjerne ha deg som fadder" osv. Bare litt mer utdypa :) Synes det var litt koselig.
Den likte jeg
 
Har aldri betalt eller kjøpt noe til faddere.
De ser på det som en ære, og få være faddere. Ingen andre i familien min heller som har gjort det :)

Faddere, gudmødre osv. skal jo bare hjelpe oss foreldre, og oppdra barna i kristen tro. De får ikke barna om vi foreldre dør som det var før i tiden ;)

Syns det hadde vært hyggelig å gjort et lite extra til dem vi skal spørre, når vi spør dem. Ellers så fins det så mye flott man kan finne på av barnas ting som dem lager man kan gi i gave til fadderene som er i fra barna, for å vise at man setter pris på dem. Extra personlig hvis barnet har malet eller lagert en dorull nisse som den vil gi bort.
Vet det er av gammelt at fadder får barna.
 
Syns det hadde vært hyggelig å gjort et lite extra til dem vi skal spørre, når vi spør dem. Ellers så fins det så mye flott man kan finne på av barnas ting som dem lager man kan gi i gave til fadderene som er i fra barna, for å vise at man setter pris på dem. Extra personlig hvis barnet har malet eller lagert en dorull nisse som den vil gi bort.
Vet det er av gammelt at fadder får barna.
Ja jeg mente ikke at vi ikke gir ellers men jeg mente i forbindelse med spørsmål om de vil være fadder :)
 
Vi har allerede spurt. Det gjorde jeg bare over tlf. Ellers vil jeg tro at søskene til samboeren antok at de skulle bli faddere. Så har ikke gjort noe store greier ut av det. Men vet noen om hvordan reglene er å ha en fadder som ikke er medlem i den norske kirken?
 
Vi har allerede spurt. Det gjorde jeg bare over tlf. Ellers vil jeg tro at søskene til samboeren antok at de skulle bli faddere. Så har ikke gjort noe store greier ut av det. Men vet noen om hvordan reglene er å ha en fadder som ikke er medlem i den norske kirken?
Trodde du måtte være medlem av statskirken for å kunne være fadder?
 
Vi har allerede spurt. Det gjorde jeg bare over tlf. Ellers vil jeg tro at søskene til samboeren antok at de skulle bli faddere. Så har ikke gjort noe store greier ut av det. Men vet noen om hvordan reglene er å ha en fadder som ikke er medlem i den norske kirken?
Det kommer an på prest tror jeg. Her må vi ikke være medlem for å være fadder :)
 
Vi har allerede spurt. Det gjorde jeg bare over tlf. Ellers vil jeg tro at søskene til samboeren antok at de skulle bli faddere. Så har ikke gjort noe store greier ut av det. Men vet noen om hvordan reglene er å ha en fadder som ikke er medlem i den norske kirken?

Når jeg har døpt har det tom stått på papirene man skriver under at fadderne må være medlem av den norske kirke.
 
Okei, hm. Må sjekke mer rundt det. Syns å ha lest at 2 av fadderne må være medlem. Vi har tenkt å ha 4 stk. Og døpe i min hjemkommune, så blir spennende å se om vi får til det sånn som jeg ønsker. Tenker å begynne å planlegge i slutten av august :)
 
Sist gang skrev vi et kort fra babyen, der det fulgte med en kopp til begge som skulle symbolisere fadder-rollen. De fikk dette en gang vi var på besøk. De bruker koppene mye og det virker som de satt pris på både kort og gave :)
 
Hvis man går inn og leser på standardskrivet til den norske kirke står det at fadrene må være medlem av den norske kirke eller ett annet trossamfunn som ikke forkaster barnedåp.
 
Back
Topp