Soving små barn

De har tydeligvis ikke møtt min datter. Hu blir 4 år til sommeren. Hvis hu ikke sover dupp så legger hu seg kl 19 og sover til kl 07. Men hvis hun tar en dupp på så lite som 15 min så kjører hu på til kl 23 og står opp 10. Måtte kutte duppen for å få normal rytme.

Når sover hun de 15 min evt da?
 
Vil nok tro det er individuelle forskjeller her og som med alt annet.

Frøkna har de siste par mnd sovet ca 12,5 time til sammen iløpet av døgnet både med og uten dupp. Hun har helt fra hun ble født styrt søvnen selv egentlig, og kan jo ikke tvinge henne til å sove mer. Om onsdag og torsdag var hun grinete hele dagen omtrent, men de andre dagene har det vært greit. Hun har sovnet innen 10 min, bortsett fra lørdag. Da tok det ca 30 min, og hun hadde sovet 30 min på dagtid [emoji14] men hun har sovet lengre på morgenen enn hun pleier og hun har fortsatt ikke stått opp nå. Flere timer har hun sovet til sammen og.

Så lurer på hva jeg bør gjøre med bhg nå. Hm...

Hva med å be de la henne sove 30 min? Og legge henne til vanlig tid som de pleier, så blir hun vekket tidligere enn normalt.
 
Når sover hun de 15 min evt da?
Før lunsj. Men nå er det etter bhg I så fall. Det får hu ikke lov til. Slutta vel for snart 1 år siden med dupp. Ble litt slitsomt å krangle med hu mellom 23-01.
 
De har tydeligvis ikke møtt min datter. Hu blir 4 år til sommeren. Hvis hu ikke sover dupp så legger hu seg kl 19 og sover til kl 07. Men hvis hun tar en dupp på så lite som 15 min så kjører hu på til kl 23 og står opp 10. Måtte kutte duppen for å få normal rytme.

Sånn var min eldste. Vi kuttet duppen i bhg da hun var 2, da hadde vi regulert den ned til 15 min/slappe av i vogna siden hun var 1,5. Hun trenger fremdeles mindre søvn enn lillebroren (som kunne sove 3-4 timer da han var 2 og fremdeles sovne klokken 19), og har en stayerevne uten like. Da hun var 3 så kjørte vi 50 mil i tussmørke på en fredag etter bhg, hun sovna ikke før det gjensto under en time til vi var framme. Ingen leker, ingen underholdning, bare mørkt, JEG holdt på å sovne...
 
Hva med å be de la henne sove 30 min? Og legge henne til vanlig tid som de pleier, så blir hun vekket tidligere enn normalt.
Mulig. Forandret ingenting i dag, så får se hvordan det går i kveld. Om det blir problemer i kveld så mulig jeg ber de kutte til 1 time i første omgang. Hun står jo opp tidligere når hun skal i bhg og...
Hun kunne sikkert ha sovet lengre i dag og om jeg ikke hadde gått inn når hun lagde lyder 0730, men siden jeg skulle i møte så måtte vi opp.
 
Mulig. Forandret ingenting i dag, så får se hvordan det går i kveld. Om det blir problemer i kveld så mulig jeg ber de kutte til 1 time i første omgang. Hun står jo opp tidligere når hun skal i bhg og...
Hun kunne sikkert ha sovet lengre i dag og om jeg ikke hadde gått inn når hun lagde lyder 0730, men siden jeg skulle i møte så måtte vi opp.

Åja det er litt forskjellig hvor lenge hun sover på morgenen ja. Høres ut som hun kan trenge dagdupp da ja.
 
Åja det er litt forskjellig hvor lenge hun sover på morgenen ja. Høres ut som hun kan trenge dagdupp da ja.

Ja, men det ser ut som hun sover flere timer iløpet av døgnet når hun ikke sover på natta. I dag sov hun 1 time i bhg, og vi brukte 1,5 time på legging...
De dagene hun ikke har sovet på dag hjemme har hun brukt maks 10 min.
 
Ja, men det ser ut som hun sover flere timer iløpet av døgnet når hun ikke sover på natta. I dag sov hun 1 time i bhg, og vi brukte 1,5 time på legging...
De dagene hun ikke har sovet på dag hjemme har hun brukt maks 10 min.

Og våkner av seg selv på morgenen?
 
Har forresten begynt å skrive opp det hun sover nå, så blir jeg kanskje litt klokere

I dag våknet hun av seg selv 0725. Sovnet nærmere 20 i går kveld og hadde sovet 1 time i bhg
 
Når er det vanlig at de på 1,5 - 2 år sovner for kvelden?
 
Her sover F fremdeles 2t på dagtid. Bruker 30-60 min på å få han til å sovne hver kveld da, men det har vi alltid gjort [emoji14]
 
Min sov 2-3 timer en gang om dagen.
 
Back
Topp