Soving på dagtid

SeteAnd

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Litjgutn har begynt å våkne en del på natta og jeg lurer på om det er fordi han sover for lenge på dagtid. Per idag så sover han 2 timer når han er i barnehagen.
Hvor lenge sover deres på dagtid? Samboer mener vi bør prøve å kutte ned til en time, mens jeg syns vi bør starte med å kutte til 1,5 time
 
Lillemor sover 2- 3t i bhg. Hvor mye søvn de trenger er så individuelt, vanskelig å si. Lillemor trenger helt klart de timene.
 
Jenta vår sover 2-3 timer og det går foreløpig greit :) Hun våkner vanligvis ikke på natta :) Hun er veldig tidlig oppe om morgenen da (som oftest våken og klar for å stå opp kl 5! men vi tar henne opp i vår seng og drøyer det til ca kl 6). Hun legger seg ca kl 19 på kvelden. Mindre søvn på dagen gjør ikke at hun sover lengre på morgenen og det hjelper ikke å legge henne senere på kvelden heller :p
 
Mio sover 2 timer på dagen. Sovner 1830-19 og våkner ca 06. Har 1-3 oppvåkninger om natta, men deg har ingen sammenheng med dagsøvnen for jeg merker ingen forskjell på når han sover 1 time på dagen.
 
Nei, er veldig usikker på om det vil ha noen effekt å la han sove mindre på dagtid. Føler jo også på at han kanskje trenger de 2 timene på dagtid for de må jo ofte vekke han etter 2 timer.
Nei....vanskelig det her altså
 
Vi måtte kutte ned fra 3 til 2 timer i barnehage og hjemme. Hun tullet mye om natta. Kan hende vi må kutte ned til 1,5 time også merker vi nå.
 
Vi er også usikre på dette for tida. Etter jul begynte hun å sove lengre dupper og å våkne tidligere på morgenen. Mannen ville at vi skulle innføre maks 2 t dupp for å se om det gjør at hun sover lengre på morgenen. Jeg er ikke overbevist... Før jul sov hun gjerne 1,5 t dupp, nå har det ofte vært 2-3 hvis hun får styre det selv.
 
Jenta vår sover 2-3 timer og det går foreløpig greit :) Hun våkner vanligvis ikke på natta :) Hun er veldig tidlig oppe om morgenen da (som oftest våken og klar for å stå opp kl 5! men vi tar henne opp i vår seng og drøyer det til ca kl 6). Hun legger seg ca kl 19 på kvelden. Mindre søvn på dagen gjør ikke at hun sover lengre på morgenen og det hjelper ikke å legge henne senere på kvelden heller :p
Samme her :p Hun starter dagen tidlig men det gjør hun uansett om hun sover mye på dagen eller ikke. Når hun våkner seks er hun ikke uthvilt da..
 
Back
Topp