Soving dag og kveld

Mjau

Glad i forumet
Assistert-jentene
Hvordan sovner babyene deres?
Dagtid: til pupp eller trilletur, ikke noe annet funker her foreløpig.
Kveld: til pupp, eventuelt ligge ved siden av hvis han ikke ammes i søvn.
Han blir snart 7 mnd.
 
Samme som deg. Hun kan sovne i bilen om hun er trøtt og jeg holder henne våken før jeg setter henne i stolen.
 
Samme som deg. Hun kan sovne i bilen om hun er trøtt og jeg holder henne våken før jeg setter henne i stolen.

Glemte å nevne det med bil, han sovner ganske lett der hvis han er trøtt. Godt å høre min ikke er den eneste som stort sett ikke klarer å "sovne selv" [emoji4]
Hvor lange lurer har hun på dagtid? Her går det stort sett i 30-40 min, men siste uka har han slått til med flere på en og en halv time og håper at det er en ny trend og ikke bare fordi han er julesliten [emoji4]
 
Glemte å nevne det med bil, han sovner ganske lett der hvis han er trøtt. Godt å høre min ikke er den eneste som stort sett ikke klarer å "sovne selv" [emoji4]
Hvor lange lurer har hun på dagtid? Her går det stort sett i 30-40 min, men siste uka har han slått til med flere på en og en halv time og håper at det er en ny trend og ikke bare fordi han er julesliten [emoji4]

Hun kan sove i alt fra 15 min til 2 timer. Kort om jeg prøver å legge henne alene, lang om hun får sove på meg.

Min første var totalt annerledes. Jeg kunne legge henne i vogna og gå, så ga hun fra seg en lyd etter at hun var ferdig med å sove.
 
Sover alltid i bil. Søvn på førmiddag/dag i vogn. Om kvelden legger jeg han bare ned i sengen å tilbyr smokk.
 
Hvordan sovner babyene deres?
Dagtid: til pupp eller trilletur, ikke noe annet funker her foreløpig.
Kveld: til pupp, eventuelt ligge ved siden av hvis han ikke ammes i søvn.
Han blir snart 7 mnd.

(Sniker)

Vi/jeg ammet, bar, trillet og bysset i søvn til han var rundt 11 mnd. Gjør det som funker for barnet, og hold ut! <3
 
Deilig kveldsrutine da! [emoji4]

Ja helt sant. Har liksom følgt storebror på 2 år sine rutiner, så har gått veldigt greit.
Har også vært veldig bestemt denne gangen, når han er lagt, så er han lagt. Driver ikke å tar han opp bare han klager seg litt, (sånn som med førstemann). Har gått veldig fint det, å ungen lærer seg rutinen mye bedre. [emoji5]
 
Dagtid er det vogn som gjelder. Triller litt frem og tilbake i noen få min så sover hun. Hvis hun våkner før det har gått 1 time er jeg ikke fornøyd med lengden, så da triller jeg litt til så hun sover litt lenger. Hun har 2 hviler på 1-2 timer. Om kvelden ammer jeg og legger henne i egen seng på eget rom, endelig :) Hun tar ikke smokk så jeg må ofte bysse og nynne litt hvis hun ikke ble søvning nok under amming.
 
På dagtid bruker jeg gjerne vogn evt bæresele om jeg har henda fulle(sover alt fra 1-3timer).
På kvelden bysser jeg og koser :)
 
Hvordan sovner babyene deres?
Dagtid: til pupp eller trilletur, ikke noe annet funker her foreløpig.
Kveld: til pupp, eventuelt ligge ved siden av hvis han ikke ammes i søvn.
Han blir snart 7 mnd.
Akkurat det samme her.
På dagtid blir det som oftest tur eller terrassetrilling. Hun sovner svært sjeldent til pupp på dagtid lengre. Men innimellom :rolleyes:
På kveldstid sovner hun alltid til pupp med mindre hun er så mett at hun ikke vil ha. Da er det byssing som gjelder her.

Morsomt, for jeg kjenner henne igjen så innmari fra tiden inni magen. Med en gang jeg satt meg ned i ro, våknet hun og begynte å røre på seg. Mens jeg gikk/var i aktivitet var det ikke en bevegelse fra henne :happy::Heartpink

og en ting til: Jeg tenker at det er bare koselig om de trenger nærhet, min førstefødte bysset vi til han var ett år, og han er så glad i kos den dag i dag (3 år). Han elsker å sitte på fange og i armkroken, noe jeg tror kommer av mye nærhet og kos, også ved leggetid. Barn skal være så innmari flinke så fort i dag, men du kjenner babyen din best. Er det en ting de ikke kan bli bortskjemte på, så er det kos.
 
Dagtid er det vogn som gjelder. Triller litt frem og tilbake i noen få min så sover hun. Hvis hun våkner før det har gått 1 time er jeg ikke fornøyd med lengden, så da triller jeg litt til så hun sover litt lenger. Hun har 2 hviler på 1-2 timer. Om kvelden ammer jeg og legger henne i egen seng på eget rom, endelig :) Hun tar ikke smokk så jeg må ofte bysse og nynne litt hvis hun ikke ble søvning nok under amming.

Holdt med rugging på terrassen i noen gode uker, men nå duger ikke det mer, må ut og trille for å få han til å sovne. Bruker stort sett bare noen få minutter da. Funker det alltid å trille mer for å få henne til å sove videre? Det går sjelden her.
Så deilig med eget rom da [emoji4] Her er det fortsatt samsoving [emoji4]
 
På dagtid er det som oftest trilleturer eller byssing i bilsete som gjelder. Det tar noen få minutter før hun sovner. En sjelden gang, hvis hun er fryktelig trøtt så kan ho ammes til søvn. To dupper varierer fra 30-40min og noen ganger en og halv time. Ellers sovner ho veldig lett i bilen når vi skal på kjøretur/handletur, og kan sove til bilen stopper.

På kvelden er det lettere.. Da ammes hun først og så holder jeg rundt henne og armene, og ho finner roen til å sovne selv etter litt kveldsprat. (Ho har veldig mye å fortelle på kvelden. Eller oppsummere dagen hennes :rolleyes::shy:
 
Last edited:
dupp nr 1 sover han som regel sammen med meg, da 30-60min. de dagene vi står opp etter 6 sover han 1 dupp i vogna.
dupp nr 2 soves i vogna 30-120min. om han sover på puppen så sover han bare 30min.
dupp nr 3 soves også i vogna. 30min
dupp nr 4 samsoving eller soving på pupp. av og til vogn. 30min.

sovner aldri i bil
 
På dagtid er det som oftest trilleturer eller byssing i bilsete som gjelder. Det tar noen få minutter før hun sovner. En sjelden gang, hvis hun er fryktelig trøtt så kan ho ammes til søvn. To dupper varierer fra 30-40min og noen ganger en og halv time. Ellers sovner ho veldig lett i bilen når vi skal på kjøretur, og kan sove til bilen stopper.

På kvelden er det lettere.. Da ammes hun først og så holder jeg rundt henne og armene, og ho dinner roen til å sovne selv etter litt kveldsprat. (Ho har veldig mye å fortelle på kvelden. Eller oppsummere dagen hennes :rolleyes::shy:

Så fint at det er lettere på kvelden! Koselig kveldsrituale hun har [emoji3] Ellers høres lurene på dag veldig like ut som her [emoji4]
 
dupp nr 1 sover han som regel sammen med meg, da 30-60min. de dagene vi står opp etter 6 sover han 1 dupp i vogna.
dupp nr 2 soves i vogna 30-120min. om han sover på puppen så sover han bare 30min.
dupp nr 3 soves også i vogna. 30min
dupp nr 4 samsoving eller soving på pupp. av og til vogn. 30min.

sovner aldri i bil

Sovner han greit på kvelden? Nok å holde på med med 4 dupper på en dag,- ikke lenge siden han her begynte å klare mer våkentid og kom ned i 3 dupper daglig. Kjenner det er litt godt [emoji4]
 
Sovner han greit på kvelden? Nok å holde på med med 4 dupper på en dag,- ikke lenge siden han her begynte å klare mer våkentid og kom ned i 3 dupper daglig. Kjenner det er litt godt [emoji4]
sovner greit i 19tia, har i jula tulla mye, våkna 20, og vært våken til 22 før han har sovna igjen for natta.
 
Holdt med rugging på terrassen i noen gode uker, men nå duger ikke det mer, må ut og trille for å få han til å sovne. Bruker stort sett bare noen få minutter da. Funker det alltid å trille mer for å få henne til å sove videre? Det går sjelden her.
Så deilig med eget rom da [emoji4] Her er det fortsatt samsoving [emoji4]
Jeg må også trille, rugging fungerer sjelden. Går litt opp og ned, men jeg gir meg ikke så lett. De er jo veldig forskjellige disse små, men jeg tror det er få som er i godt humør etter bare 30 min søvn. Mi er ihvertfall veldig grinete da. Så jeg legger en del arbeid i det. Kjører aldri rundt i bil før første dupp er unnagjort, hvis ikke vi MÅ.

Vi samsov også, i senga. Men jeg ammet så ofte og sov dårlig, så da flyttet jeg henne :)
 
Jeg må også trille, rugging fungerer sjelden. Går litt opp og ned, men jeg gir meg ikke så lett. De er jo veldig forskjellige disse små, men jeg tror det er få som er i godt humør etter bare 30 min søvn. Mi er ihvertfall veldig grinete da. Så jeg legger en del arbeid i det. Kjører aldri rundt i bil før første dupp er unnagjort, hvis ikke vi MÅ.

Vi samsov også, i senga. Men jeg ammet så ofte og sov dårlig, så da flyttet jeg henne :)

Ja, enig med deg i det med 30 min, han er mer survete da og jeg føler at det ikke er nok. Ganske ofte sover han nærmere 45 min, så da godtar jeg det. Men skal ta opp igjen forsøkene på å forlenge dem [emoji4]
Så det hjalp å flytte henne på eget rom? Vi har gigantisk seng, så sover langt unna hverandre, og siden han våkner like ofte når jeg sitter i stua, har jeg tenkt at det ikke vil hjelpe. Nå er det både utviklingstrinn og tenner på gang og, så tror ingenting hjelper nå, men så fort det roer seg vil jeg prøve å få han over i egen seng i det minste.
 
Back
Topp