Soverutiner baby 7 mnd

Tiril123

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Baby på 7mnd, hvordan ser dagen og natten ut med tanke på søvn? (Antall dupper, varighet på disse, leggetid, oppvåkninger osv). :)
 
Det har vært okei med input på dette, da jeg er svært usikker på hva som vil være best å legge opp til mtp dagsoving slik at sovingen på natten kanskje skal bli mer stabil.

Noen sier de lar babyen selv styre alt av soving på dagen, mens andre sier de kutter dupper og styrer barnet inn på "riktig spor". Noen som har tanker rundt dette?
 
De la seg 20 og stod opp 06. Sånn ca. De var oppe på natten for mat. Eldste 2 ganger (01 og 04ish. og yngste 23, 01 og 04 ish).

De sov 3 dupper på dagen. Den lengste først på 2 timer. Så en på 1-1,5 time og så en på en halvtime. Yngste sov 9-11, 13-14:30 og 17:30-18. Eldste ca samme men tror dupp nr 2 og 3 var litt senere.
 
Legger seg kl 18.00. Et nattmåltid rundt kl 3-4, og sover videre til ca 6.30, hvor det er morgen.

To dupper. Ca kl 10 og kl 14. Sover 1-2 timer pr dupp:)

Disse rutinene har hun hatt siden hun var 3mnd. Blir 7mnd på lørdag :)
 
Husker ikke. Men jeg har latt mine styre selv frem til de var ca 1 år og trengte kun 1 dupp om dagen.
 
Sover for natt ca 18.30-6.00. Får flaske og sovner av og til igjen da til alt fra 7 til 9. Våken et par timer før dupp igjen. Sover da alt fra 30 min til to timer. Våken et par timer igjen før ny dupp. Hvis vi står opp rundt halv sju-sju blir det ofte tre dupper enda, står vi opp etter åtte blir det som regel to. Siste dupp må være ferdig til klokka fire, ellers sovner hu ikke for kvelden før et par timer seinere enn vanlig.
 
Back
Topp