Soveplassen

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvordan tenker dere å løse det? :)

Vi har kjøpt en vanlig sprinkelseng til barnerommet og vurderte i tillegg å ha bedside crib men har kommet frem til at sprinkelsenga er ca. like høy som vår seng så vi tar bare av den éne siden og bruker den som det den første tiden :) Mellom senga og veggen blir den akkurat stående i klem så den ikke sklir.

Jeg har også kjøpt babynest som vi tenker å bruke under tilsyn på dagtid men er i tvil om vi i tillegg burde ha en form for vugge eller noe sånt i stua.
 
Vi har en gammel familievugge han skal få sove i den første tiden. Med babynest oppi, så blir det lunt og godt :)

Sprinkelseng blir stående på hans rom til han flyttes dit! IKEA sin er faktisk best i test :)
 
Hvordan tenker dere å løse det? :)

Vi har kjøpt en vanlig sprinkelseng til barnerommet og vurderte i tillegg å ha bedside crib men har kommet frem til at sprinkelsenga er ca. like høy som vår seng så vi tar bare av den éne siden og bruker den som det den første tiden :) Mellom senga og veggen blir den akkurat stående i klem så den ikke sklir.

Jeg har også kjøpt babynest som vi tenker å bruke under tilsyn på dagtid men er i tvil om vi i tillegg burde ha en form for vugge eller noe sånt i stua.
Mi forrige sov i sofaen hun, i babynest. Eller oppå meg, eller i vogna :)
 
Vugge inne på vårt rom, så står sprinkelseng klar på hans rom når den tid kommer. Usikker på om vi skal ha vugge i stue. Frøkna klarte aldri sove i stua, og da kunne vi bestemme lydnivået :p Nå har vi jo frøkna i tillegg som skal være i stua, så vet ikke hvor godt lille kommer til å få sove der :p
 
Sprinkelseng på vårt soverom og kanskje en vugge i stua til dagsoving og for å ha et sted å "legge fra seg" babyen når søsknene trenger hjelp [emoji28]
 
Knøtte vårt skal sove i sprinkelsengen som jeg brukte da jeg var liten. Har fått to babynest som også kommer til å bli brukt :)
 
Har kjøpt en leandervugge til stuen og en spinkelseng til soverommet. Men vurderer en bedside crib jeg også. Har bestilt sengen på nett, så får se hvordan den eventuelt passer på soverommet før vi bestemmer oss. [emoji4] Skal også sy babynest selv. [emoji4]
 
Har en bedside crib vi kommer til å bruke i starten inne på vårt rom. Den kan jo trilles ut i stua og brukes som dagseng der også. Viktig for oss at babyen blir vant til å sove med lyd rundt seg og i alle miljøer siden vi er mye på reisefot.
Kommer sikkert til å bruke vogna litt også.
Og såklart en sprinkelseng når den tid kommer.
 
Kommer til å kjøpe en bedside-crib til soverommet vårt. Har sprinkelseng klar på barnerommet. Skal ha lekegrind på stua og tenkte at det kunne være soveplass også i starten. I tillegg har vi vogn [emoji3]
 
Stokke Sleepi på barnerommet, Troll bedside crib inntill meg i begynnelsen.
Og lekegrinn med babygym i stua, samt tripp trapp stol med nyfødt stol på kjøkkenet.

Det er i hvertfall planen. Ikke kjøpt noe enda. Mest mulig skal kjøpes brukt, bare kjøpe nye madrasser.
 
Mulig dere vet det allerede, og det er ikke for å legge noen føringer på hva andre velger, men vil bare informere om at bed-side cribs er veldig små og passer bare for barn opp til fire måneder. Så de vil vokse fort ut av den.
 
Mulig dere vet det allerede, og det er ikke for å legge noen føringer på hva andre velger, men vil bare informere om at bed-side cribs er veldig små og passer bare for barn opp til fire måneder. Så de vil vokse fort ut av den.

Jeg er klar over det [emoji4] men føler det er verdt det de første månedene uansett [emoji4]
 
Vi skal ha en liten barneseng etter meg på soverommet til å begynne med, så går vi over til sprinkelseng. På dagtid har vi mosekurv med stativ i stua så kommer vi til å bruke vogna mye [emoji4]
 
Back
Topp