Sove på magen

NiLove

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Det evige spørsmålet: Lille ruller seg selv over på magen om natta nå (7 mndr). Er det greit å la henne ligge, eller bør jeg snu henne?

Jeg blir ikke beroliget av at hun er stor nok til å snu seg selv, da det skrives så utrolig mye forskjellig om årsaker til krybbedød - bla.a. at siden babyer sover tyngre på magen kan de la være å vokne opp dersom de har en medfødt feil i hjernen som regulerer pusten. <--- Her er jo problemer FOR tung søvn, ikke for dårlig lufttilstrømming, jeg blir SÅ usikker :/
 
Her har han sovet veldig mye på magen hele tiden. Han ble helt desperat på ryggen når han var mindre. Jeg lot han sovne på magen og snudde han til siden når han sov.
Nå også snur jeg han når om han ligger på magen når jeg sjekker han for natta men jeg står ikke opp og sjekker I løpet av natta.
Vi kan jo ikke sitte våkne ved siden av de heller, så jeg har bare måtte lære meg å prøve å slappe av:)
 
Her har han sovet veldig mye på magen hele tiden. Han ble helt desperat på ryggen når han var mindre. Jeg lot han sovne på magen og snudde han til siden når han sov.
Nå også snur jeg han når om han ligger på magen når jeg sjekker han for natta men jeg står ikke opp og sjekker I løpet av natta.
Vi kan jo ikke sitte våkne ved siden av de heller, så jeg har bare måtte lære meg å prøve å slappe av:)
Nei man kan jo ikke passe på hele tida. Må jo sove litt :/ Sukk, alt en må bekymre seg for. Blir smårar av dette med magesoving.
 
Vi fikk beskjed av HS at så lenge de snur seg selv over på siden eller magen kunne vi la henne ligge. Kan ikke følges med 100%.
Så bra du sier det, for da gjør jeg også det. Våkner hundre ganger hver natt for jeg er så nervøs for henne. Nå må jeg bare prøve å slappe av og la henne styre litt selv.
 
Snakka med helsesøster igår om akuratt det. Og hun mente at det var ingen problem at hun lå på magen nå. Det nyttet ikke å være våken hele natten for å følge med liksom.
 
Sniker litt her:) frøkna vår la seg på magen så fort hu klarte det, og var tilbake bare sekunder etter vi prøvde å snu henne, måtte bare la hu sove som hu ville :) hu er nå 14mnd og sover fortsatt som regel bare på magen:)
 
Back
Topp