Soppinfeksjon

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Har postet dette på et annet forum men får kanskje flere svar her.

Etter jeg ble gravid denne gangen så har jeg allerede måttet ta to kurer mot soppinfeksjon. Aldri slitt med dette før så lurer på om dette er normalt, eventuelt om noen har noen råd for hva jeg kan gjøre for å unngå at jeg får det igjen.
Er det flere som har opplevd at dette er hyppig når man går gravid?
 
Har postet dette på et annet forum men får kanskje flere svar her.

Etter jeg ble gravid denne gangen så har jeg allerede måttet ta to kurer mot soppinfeksjon. Aldri slitt med dette før så lurer på om dette er normalt, eventuelt om noen har noen råd for hva jeg kan gjøre for å unngå at jeg får det igjen.
Er det flere som har opplevd at dette er hyppig når man går gravid?
Jeg har aldri hatt det før jeg ble gravid, og nå har jeg hatt det 4 ganger! Er i uke 37 nå så håper jeg ikke får det igjen.
Etter siste kur har jeg drukket en del Biola og kuttet ned på sukker vet ikke om det er tilfeldig eller ikke men har ikke hatt det etter på :)
 
Jeg har aldri hatt det før jeg ble gravid, og nå har jeg hatt det 4 ganger! Er i uke 37 nå så håper jeg ikke får det igjen.
Etter siste kur har jeg drukket en del Biola og kuttet ned på sukker vet ikke om det er tilfeldig eller ikke men har ikke hatt det etter på :)
Kan jo prøve og se om det har innvirkning her også :) er 18+6 og hatt to ganger. Synes det er nok :p
 
Det er veldig vanlig å få det når man er gravid. Jeg har slitt mye med det både før og under siste svangerskap. Nå er det (bank i bordet) bra, og jeg jubler høyt etter å ha hatt det nesten konstant i over 1,5år:eek:
Måtte smøre canesten hver dag i svangerskapet.
 
Ja,helt normalt. Min gynekolog sa at jeg skulle kjøpe meg pevaryl (sånn myk en kapsel) istedenfor canesten og dele den i tre og bruke ved ubehag. og smøre attpåtil. Har hjulpet med her :)
 
Jeg har slitt i alle svangerskapene mine. Blir i tillegg så tørt å sårt at sist ble det planlagt KS for jeg har tidligere revnet veldig. Nå har jeg tabletter liggende for canesten funker ikke lengre :(
 
Jeg har slitt i alle svangerskapene mine. Blir i tillegg så tørt å sårt at sist ble det planlagt KS for jeg har tidligere revnet veldig. Nå har jeg tabletter liggende for canesten funker ikke lengre :(
Har også vært tørr og sår. Kjøpte på apoteket i går ACO sin smoothing cream - intimate care. Hun på apoteket anbefalte den og sa den hadde fått god kritikk :) håper den funker ;)
 
Har også vært tørr og sår. Kjøpte på apoteket i går ACO sin smoothing cream - intimate care. Hun på apoteket anbefalte den og sa den hadde fått god kritikk :) håper den funker ;)

Ikke dumt :) jeg var ganske uheldig sa gynekologen, jeg plages enda.. sju år siden.
 
Husk å få partneren til å smøre seg med canesten/pevaryl samtidig som du behandler deg. Ofte får man det på nytt pga at du selv har smittet mannen din. Jeg var i flere år skikkelig plaget, måtte ta kur hver mnd nesten. Først etter noen år fikk mannen røde flekker som viste seg å være sopp. Så når han behandlet seg og vi brukte kondom til det var helt borte, først da ble jeg helt kvitt det. Var fastlegen hans som sa at det ofte kunne smittes mellom partnere;)
 
Helt normalt, hadde det mye med førstemann. Denne gangen måtte jeg ha to kurer med antibiotika pga sykdom, så da kom det tilbake. Canesten og drikk masse vann med sitronsaft er min måtte å overleve på. Og unngå sukker. Sopp liker ikke surt men elsker søtt ;-)
 
Jeg hadde sopp hyppigere siste svangerskap. Jeg hadde svangerskapsdiabetes og regner med det er grunn til hyppigere den gang.
 
Jeg hadde sopp hyppigere siste svangerskap. Jeg hadde svangerskapsdiabetes og regner med det er grunn til hyppigere den gang.
Okey. Skal inn på glukosebelastning om to uker så får se om det kanskje har noe med saken å gjøre :)
 
Back
Topp