Sopp på brystvortene

nøffenaff

Forelsket i forumet
Vår lille har trøske i munnen og jeg har fådd sopp på brystvortene. Hun er 8 uker (og vi har hadd dette av og på mer eller mindre siden noen dager etter fødsel.) har behandlet henne med mixtur og meg selv med salve. har også nå gådd på tabletter (diflucan) i 14 dager, men soppen er der fortsatt! det gjør spesielt vondt på ventre bryst når jeg skal amme spesielt i det hun starter å die. Men også etter amming. Nå har jeg lest en eller annen plass (husker ikke hvor) at melkesyretablettet kjøpt på helsekost skal hjelpe. Jeg har gådd til innkjøp av Bio-dophilus. Lurer derfor på om noen har erfaring rundt dette?
er drittlei den J.... soppen!
er også nøye med koking av utstyr/og ting som har vært i kontakt med bryster eller munn. Vasking av sengeklær og utskiftning av ammeinnlegg og BH.
 
Kanskje legen/helsesøstra di kan ringe Nasjonalt kompetansesenter for amming og undersøke om det er andre ting dere kan prøve?
 
Kanskje legen/helsesøstra di kan ringe Nasjonalt kompetansesenter for amming og undersøke om det er andre ting dere kan prøve?
ja kanskje det. jeg har sendt inn melding på helserespons om å få ny resept på mixtur. og evt hva annet som kan prøves. får se hva jeg får til svar i morgen.
 
Sikker på at det bare er sopp alene? Er det tatt bakterieprøve? Sjekket for stafylokokker?
 
Sikker på at det bare er sopp alene? Er det tatt bakterieprøve? Sjekket for stafylokokker?
jeg har hadd en abscess og hadde et kirurgisk inngrep. betennelsen var forårsaket av stafylokokker. og jeg var ganske syk. har gådd på antibiotika for stafylokokker og er blitt frisk av det.
men brystvorten(e) er uansett de samme. Det ble tadd bakterieprøve av brystvorten på sykehuset (4uker siden). Men de sa ikke noe mer om det, enten ble det glemt oppi det hele eller så var det ingenting.
men jeg har Fucidin 2% liggende så jeg kan jo prøve å smøre noen dager med den å se om det hjelper. jeg har frem til nå smurt med canesten og daktacort det har redusert smerten men ikke tadd knekken på den. så det kan jo tyde på at det kan være stafylokokker siden tablettkur og salvekurene ikke fungerer.
Jeg venter på svar fra legen om evt vidre behandling.
 
Last edited:
Back
Topp