Sonja?

Bkno6154482

Andre møte med forumet
Hei!
Hvilke assosiasjoner har dere til navnet Sonja? Hva synes dere om navnet? Og hva med navnet Åsta?
Nevn gjerne også hvilken type navn dere vanligvis liker godt [emoji4]

Selv liker jeg godt de eldre norsk "bondenavnene", hehe. Da tenker jeg på navn som Synnøve, Olav, Kjartan, Ingeborg osv.
 
Jeg syns Sonja er kjempefint!
Vi har nok samme smak for på vår liste har vi Ingeborg, Ingvild, Maren, Astrid, Ane, Ellen, Solveig og Marthe. Såå mange fine jentenavn :)
 
Sonja er fint, første assosiasjon var "Reisen til julestjernen" andre dronningen ;)
 
Synes Sonja er fint! Åsta liker jeg ikke så veldig godt, jeg foretrekker Asta eller Åsne.
 
Både Sonja og Åsta liker jeg veldig godt! Andre navn jeg liker: Agate, Agnete, Margit, Fanny, Astrid, Karin, Klara, Else, Ellinor,
 
Sonja er fint. Enig med hun over her at Åsne er nydelig. Jeg er også veldig glad i Tine, Trine, Lise og Mari.
 
Vi vurderte Sonja selv, men endte opp med et annet navn som passet bedre til babyen. Men blir det jente neste gang så er det dette vi kommer til å gå for:)
 
Sonja er veldig fint! Åsta er også fint, men litt tyngre syns jeg, personlig hadde jeg nok valgt Åste eller Åsne.

Jeg liker nok best gamle tradisjonelle navn og foretrekker nok de litt kortere: Anna, Agnes, Karen, Astrid, Edel, Åsa, Ola, Olav, Artur
 
Jeg elsker Sonja! vil veldig gjerne kalle jenta vi får i mai for det, men samboer sier nei ☹️
 
Back
Topp