sommerull

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Nå som det begynner å bli varmere ute, syntes jeg det er vanskeligere å kle baby.. Han er veldig varm av seg,og blir fort klamm.. det sies at sommerull er varmeregulerende og transporterebort fukt.. Har noen erfaring med bruk av dette om sommeren?
 
Jeg synes også det er vanskelig å kle nå! I går og i dag er det rundt 17-18 grader her og da har jeg kledd i bomull og han har vært god og varm. Ull regulerer jo varme så du kan helt sikkert bruke tynn sommerull uten å oppleve at babyen blir for varm og klam :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1398161640.699874.jpg
Ser ut som det er en stund til jeg trenger å tenke på sommer-ull..........


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Syns ikke ull er noe særlig når det begynner å bli varmt. Fungerer i alle fall ikke på mine unger. Syns det er bedre med kortarmet body og etterhvert bare bleie.
 
Har aldri hørt om "sommerull" men har en body, heldrakt og lue fra joha i 85% ull og 15% silke. De er varmeregulerende og fuktabsorberende og er veldig tynne. De er "hullete" som blonder, tynne og myke og lette. Anbefales!!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har også noe silkeull fra joha, veldig tynt og behagelig :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har aldri hørt om "sommerull" men har en body, heldrakt og lue fra joha i 85% ull og 15% silke. De er varmeregulerende og fuktabsorberende og er veldig tynne. De er "hullete" som blonder, tynne og myke og lette. Anbefales!!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum

tror de med silke definseres som sommerull.. så de kalte det i en nettbutikk.. er vel egentlig at det er tynnere og mer sommerelige klær;)
http://www.petterpia.com/produkt/ullklar/joha-summerwool-suit-striper-bla
 
Har ikke brukt ull på min, prøvd det en gang og da ble han alt for varm og fikk utslett... Synes selv det er vanskelig å kle han nå, 14/15 grader i skyggen her nå om dagen. Så må ofte oppi vogna og kle av litt, men kommer litt vind av og til og tror da det bli kaldt pga det, men ungen er like varm. Så aner ikke, må vel kjøpe inn supertynne plagg av bomull/lin etterhvert og til slutt ligge i bare bleie eller body :)
 
Har ikke brukt ull på min, prøvd det en gang og da ble han alt for varm og fikk utslett... Synes selv det er vanskelig å kle han nå, 14/15 grader i skyggen her nå om dagen. Så må ofte oppi vogna og kle av litt, men kommer litt vind av og til og tror da det bli kaldt pga det, men ungen er like varm. Så aner ikke, må vel kjøpe inn supertynne plagg av bomull/lin etterhvert og til slutt ligge i bare bleie eller body :)
Bambusklær kan fint erstatte ull for de som ikke tåler. De er også varmeregulerende og fuktabsorberende :)
Det er jo varm men skarp vårluft så ei lita lue er hvertfall greit :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1398283903.721355.jpg
Denne har jeg blant annet fra joha i silkeull til Jørgen, er nok ikke like tynn og luftig som den mrs Lutz la ut, men den er veldig tynn og behagelig. Hadde nok egnet seg fint til nordnorsk sommer i alle fall (men det gjør vel strengt tatt den tjukke ulla også som regel :p ).


Jørgen 12.02.14 <3
 
Jeg har tatt bort lammeskinnsposen,altfor varmt.Tatt utav lammeskinnet i den andre vogna ogdå flere dager nå,men i dag kan jeg visst hive det oppi igjen.Brukte noe sommer ull på storesøster men det regulerte ikke på henne,hun har alltid vært en varm unge.Minstefrøkna her er litt kaldere igjen så mulig jeg kjøper noe tynne sommer ulldresser til henne.Men jeg er mer på at de heller skal ha det litt lsldt enn alt for varmt.
 
Back
Topp