Sommerles

Vi meldte på i fjor, men da var han ikke så motivert. Nå leser han jo mye selv, så kanskje det går nå.

Men han jobber mot å bli bokorm, så jeg vet ikke om det kan kombineres? Han er vel på ca 20 bøker nå siden februar, og en av dem er en Harry Potter-bok faktisk. Lest på leksehjelpa på skolen etter at leksene er gjort [emoji13]
 
Min ble så motivert av det at han leste 4 bøker i går pluss første kapittel av historien, og hoppet rett opp på level 8. Med denne farten har han lest samtlige bøker i hus (inkludert mine) innen ferien er over. :hilarious:
Tror det blir en tur på biblioteket på mandag, greit med litt nytt. :)
 
Vi skal på biblioteket i dag når mellomste er ferdig i bursdag. Litt påfyll av nytt ja. En på nivå 6 og ei på nivå 5 pr nå. De fyker nok fort oppover motiverte som de er.
 
Eldstemann holder i tillegg på med en tykk bok da med mye å lese så når den ettrhvert blir ferdig lest blir det et byks
 
Hvordan går det?

Her har vi ei på nivå 10 og en på nivå 11 så de vil på biblioteket. Vi får se om vi rekker det åå mandag. Hun trenger mer lesestoff. Han har tre "detektivbyrå nr 2" liggende. Begynt på den ene

Mandag kommer jo også kapittel to og neste kodeord så en tur på biblioteket er nok ekstra populært da.

Premiene er enkle. Men den virkelige premien er at i stedet for at lesehastigheten går ned i løpet av sommerferien, som den gjør om de ikke leser en del. Så går den opp og de stiller bedre rustet til neste skoleår. Derved har jeg også i år lovet å kjøpe premier om de kommer lenger enn det de får premie på. Biblioteket gir på nivå 10 20 og 30 og de utrykker bekymring om de kommer til 40! Jeg vet de trolig ikke kommer dit men har lovet dem å kjøpe noe om de gjør det.
 
Eldste er med :) Tenkte å ta med noen bøker på ferie!
 
Blir med bøker på ferie. Og lydbok i bilen
 
Historien var ikke fengende for min..selv ikke lydboken. Så vi prøver igjen neste år :)
 
Historien fenger min eldste .Men ikke den mellomste. Hun et likevel pp nivå 15 av å ha lest andre bøker :)
Historien var ikke fengende for min..selv ikke lydboken. Så vi prøver igjen neste år :)
 
Historien fenger min eldste .Men ikke den mellomste. Hun et likevel pp nivå 15 av å ha lest andre bøker :)
Hvor gamle er de?
Min stoppa på nivå 7.
Vi bruker heller andre programmer for å vedlikeholde lesingen i sommer, i tillegg til at jeg leser for han hver kveld :)
 
Hvor gamle er de?
Min stoppa på nivå 7.
Vi bruker heller andre programmer for å vedlikeholde lesingen i sommer, i tillegg til at jeg leser for han hver kveld :)
Det du leser hver kveld kan jo også registreres.

Poenget et jo at man leser, eller blir lest for. Akkurat det man vil :)

Mine er straks ferdig med første og fjerde klasse.
Hun i første leser lettleste bøker ment for de som nettopp har lært å lese.
 
Back
Topp