Solkrem

LeneSvima

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Hvilken type solkrem og faktor bruker dere? Både til barna og til dere?[emoji295]️
 
Vi kjøper cosmica kids, tror det er faktor 20, og den bruker vi alle :p er ikke så stort behov for smøring hos oss, da [emoji13] og vi er kanskje litt sløve...
 
Cosmica kids solfaktor 30
 
Bruker alltid solfaktor 50 i ansiktet, og 30 til kroppen. De jeg bruker nå er av merket Neutrogena eller Hawaiin Tropic. Kommer til å bruke minimum samme faktor på lillemor når hun kommer. Har fått andregradsforbrenning i ansiktet en gang av solfaktor 30, kunne ikke se på flere dager, så vil helst slipper det igjen! :p
 
Jeg bruker spf 50 snuppa bruker min i ansiktet og hals også har hun en spf 30, men skal kjøpe en i 50 hun kan ha med i bhg
 
La Roche-Posay spf 50 til ansikt og 30 til kropp, spf 50 til barn. Kunne aldri tenkt å bruke lavere på barna mine ettersom jeg vet hvor mye uVA- og UVBstråling man utsettes for.

En av grunnene til at Norge er blant de med høyest antall hudkreft er pga vi er for dårlige med god solbeskyttelse.
 
Jeg liker best cliniderm sin, og bruker 30, eller 20

Eldste bruker vita sin harmoni faktor 30. Han tåler ikke mange solkremer..

Frøkna bruker Kids sin spray i faktor 30

Samboer bruker en av dem vi har i hus.
 
Forever Living sin, faktor 30 <3 Eneste jeg tåler som har solallergi og den er god å smøre ut OG lukter godt :)
 
Cosmica kids 30. Kjøpte først La Roche-posay for babyer (solfaktor 50) men så en test som avslørte hormonforstyrrende stoffer i den så bytta til cosmica [emoji108] bruker selv cosmica faktor 15, bruker høyere om jeg skal sole meg, men d gjør jeg sjelden.
 
Last edited:
Det ble cosmica 30 her også, har kids sin fra i fjord, men den er snart tom.
 
Cliniderm 30, har en flaske med faktor 20 fra i fjor som er brukt de første soldagene.
I ansiktet bruker jeg mary kay fuktighetskrem med faktor 30 hele året
 
Aloe Vera solkrem med faktor 30, til snuppa på 5. Denne har vi brukt i alle år [emoji106]
 
La Roche-Posay spf 50 til ansikt og 30 til kropp, spf 50 til barn. Kunne aldri tenkt å bruke lavere på barna mine ettersom jeg vet hvor mye uVA- og UVBstråling man utsettes for.

En av grunnene til at Norge er blant de med høyest antall hudkreft er pga vi er for dårlige med god solbeskyttelse.
Bruker den samme på mine barn og mannen i 50+. Har ei med rødt hår og ingen pigmenter, mannen har heller ikke det. Jeg bruker 20. Yngste hår vel over på mildere solkrem når han blir eldre siden han har min hud. Jeg gikk på apoteket med min datter og spurte hva jeg skulle smøre hu med. Veldig greit og enkelt
 
Her bruker vi Änglamark sin med faktor 15 foreløpig. Blir vel en høyere faktor fremover.
 
Back
Topp