Solkrem til baby

Her har vi kjøpt Garnie sin for barn/baby (50 block ) og er fornøyd. Litt kliss men sånn er det jo,ikke sterk lukt eller noe.

Vært i syden ei uke og skal ei uke t nå i helga . Har også blitt fortalt at man ikke skal smøre baby men uansett om hun har langarma body osv el er i skyggen så kommer solstrålene på henne så her smører vi fra topp til tå- best å være på den sikre siden.

Selv har jeg smørt henne minimalt med andre ting for å bevare hennes herlige babyhud men når det kommer til den skumle skadelige solen skal alle ha solkrem mener nå jeg. Smarte ansikt og føttene senest i dag selv om vi satt under parasoll. Vi selv har jo fått beskjed om å smøre oss i skyggen for solå går igjennom så man må være ekstra vare med baby mener jeg:)
 
Syns det er litt vanskelig med disse solkremene for tiden.. Har jo lest at ganske mange typer fikk stryk fra Forbrukerrådet i fjor,, så leste meg opp på det før vi skulle kjøpe til lillemann..
Sendte mannen på apotek for å kjøpe, men så kom han jo hjem med en av dem som i fjor ble vurdert som hormonforstyrrende. Jeg ringte opp apoteket, for å høre om jeg kunne bytte, men de mente at den skulle være ok.. Så jeg blir jo litt usikker :p Kan de ha fiksa dem i år kanskje?

Har ikke prøvd den enda, men tenkte den var grei å ha til når han skal sitte ute i skyggen i sommer.. Hvis vi får noe særlig sommervær da.. haha :p
Jeg har kjøpt og bruker solkrem faktor 50 til lillegutt, men hvis du smører ham med solkrem får han ikke d vitamin fra solen, så jeg prøver å unngå å smøre ham på morgenen når solen er svakere og han får litt sol på beina/armene for 10-15 min (holder selvfølgelig hodet i skyggen og bruker solhatt). Smører ham etterpå men holder ham mest i skyggen. Her (Bulgaria) er solen sterkere enn i Norge, så vi unngår å være ute fra kl.12-13 til 17
 
Back
Topp