Soling

Nei aldri hørt det er farlig. Eneste du bør være obs på, er at det er lett å få pigmentflekker. Ta pauser om du selv føler at du blir veldig varm..
 
Har ikke hatt så mye mulighet for soling til nå, men en liten 20 minutter ute i dag gjorde altså så godt [emoji7][emoji108][emoji173]
Men så ble jeg plutselig litt bekymra for den i magen da [emoji17]
 
Har ikke hatt så mye mulighet for soling til nå, men en liten 20 minutter ute i dag gjorde altså så godt [emoji7][emoji108][emoji173]
Men så ble jeg plutselig litt bekymra for den i magen da [emoji17]
Viktig med D-vitaminer tenkte jeg..

Jeg tok solarium for noen dager siden. Men fikk ikke puste på rygg så ble dessverre med den ene dagen.. hehe. Blaarf!
 
Ikke farlig med mindre du har høyt blodtrykk eller lignende (Edit: stemmer ikke!). Men med lavt blodtrykk kan man bli ganske sløv av varmen. Husk å drikke godt, og selvfølgelig solkrem. Man får lett pigmentflekker osv når man er gravid ;)
 
Last edited:
Ikke farlig med mindre du har høyt blodtrykk eller lignende. Men med lavt blodtrykk kan man bli ganske sløv av varmen. Husk å drikke godt, og selvfølgelig solkrem. Man får lett pigmentflekker osv når man er gravid ;)
Hvorfor er det farlig hvis man har høyt blodtrykk?
 
Neida, folk er gravide i varmere land også. Så det går bra, men de anbefaler ikke å «steke» seg over flere timer. Kan godt ta en pause i skyggen, for så å sole seg igjen. Men varmen her i Norge er jo sjelden så veldig ekstrem..
 
Min første er født i august etter en meget varm sommer! Kroppen sa ifra når eg trengte kjøle meg ned! Husk solkrem og drikk kaldt vann ofte!
 
Hmm, nå ble jeg usikker. Kanskje det ikke er farlig? Mener å ha hørt at varme ikke er bra? Men jeg har lavt blodtrykk så aner ikke noe om høyt m
Jeg vet ikke jeg heller. Men har høyt blodtrykk og ikke hørt noe om dette før, så blir jo litt nysgjerrig og ikke minst nervøs når du sier at det er farlig med soling.
 
Jeg vet ikke jeg heller. Men har høyt blodtrykk og ikke hørt noe om dette før, så blir jo litt nysgjerrig og ikke minst nervøs når du sier at det er farlig med soling.
Var nok litt dumt formulert av meg. Men det eneste jeg har hørt om å være forsiktig med varme i graviditet er om man har høyt blodtrykk. Så jeg mente vel mest at det er ufarlig for alle andre (men ikke nødvendigvis at det er farlig for de med høyt blodtrykk om du skjønner, men ville sjekka det ut i allefall, for sikkerhets skyld. Bare fordi jeg synes jeg har lest det et sted. Men kan jo være helt feil :) )
 
Viktig med D-vitaminer tenkte jeg..

Jeg tok solarium for noen dager siden. Men fikk ikke puste på rygg så ble dessverre med den ene dagen.. hehe. Blaarf!
Tenker det jeg også etter en lang mørketid i nord[emoji28]
Har vurdert solarium en stund jeg også, men nå skjønner jeg at det ikke er noe vits [emoji23] haha[emoji85]
 
Tenker det jeg også etter en lang mørketid i nord[emoji28]
Har vurdert solarium en stund jeg også, men nå skjønner jeg at det ikke er noe vits [emoji23] haha[emoji85]
Hehe nei hvis du sliter med å ligge på rygg så er det absolutt ikke til å anbefale. Hihi..
 
For seint [emoji85] var ute med 2-åringen her om dagen og da jeg kom inn oppdaget jeg en skikkelig pigmentflekk midt på nesen[emoji52][emoji19]
Håper den hår vekk igjen [emoji23][emoji85][emoji85]

Ups[emoji28][emoji87] Jaja, forhåpentligvis forsvinner de igjen[emoji28]
 
Smører meg med solfaktor 50 på hele kroppen og er ute til jeg syntes det blir for varmt. Det blir ikke så lenge da jeg svetter i hjel av fint lite for tiden :hilarious: Passer på å drikke masse vann og. Legen mente at så lenge jeg ikke følte ubehag så var det helt trygt, men at jeg kunne risikere å få pigmentflekker ☺️
 
Back
Topp