Sol<3 prøver på nr. 2

sol<3

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Hei og velkommen til min dagbok.

Kort om meg. Jeg er i slutten av 20-årene, er gift med den meste fantastiske mannen. Sammen har vi en datter som begynner å nærme seg skolealder.

Etter å ha ønsket meg et barn nr. 2 i flere år sa mannen endelig ja til å prøve på morsdagen i år. Lykke! Vi bestemte oss for å vente noen måneder med prøvingen og bare kose oss.

I april hadde jeg en mistanke om at jeg kanskje var gravid. Før IKM tok jeg flere tester som var negative, den siste på IKM-dagen. Det som jeg trudde var mensen kom bare timer etter siste negative test. Følte meg så dum som hadde tatt så mange tester for ingen grunn. Mensen kom og forsvant. Bare en uke etter kom en ny blødning med smerter, som kom og gikk i over en uke.

Mannen min fikk nok når jeg nesten besvimte. Han kjørte meg til legevakten hvor jeg ble brakt rett inn til lege. Var på dette tidspunktet kjempe dårlig og kunne nesten ikke stå. Det første de tok var en graviditetstest, noe som jeg syntes var det dummeste i verden. Jeg var jo ikke gravid! Men testen var positiv! Jeg kunne ikke tro det, var så glad. For å utelukke graviditet utenfor livmoren ble jeg henvist til akutten. Der kunne de ikke gi meg noen klart svar, men ble innlagt for observasjon gjennom natten.

Jeg ble vekket midt på natten om at prøvesvarene vare klare og at jeg måtte gjøre meg klar for operasjon. Det var en exu og måtte fjerne en av egglederne mine. Har hatt det veldig tungt i ettertid spesielt fordi de ikke kunne si hva som var årsaken til exuen. Tanker som: hvorfor meg? Hva har jeg gjort galt? Vil jeg kunne bli gravid igjen? Hvor lang tid kommer det til å ta? Kan det samme skje igjen? Hvorfor må vi vente 3 mnd!? Så mange tanker og spørsmål, men ingen å kunne snakke med.


Nå har det gått noen måneder siden exuen og vi føler oss klart til å starte prøvingen. Både eggløsningstester og graviditetstester er kjøpt inn.

Nå venter jeg bare på at mannen min skal komme hjem :Heartred
 
Last edited:
Hei på deg.
Nei huff så trist og kjipt å lese om det du har opplevd, sender deg en god klem[emoji173]️

Vil gjerne følge dagboken din og krysser fingrene for at du kjapt blir gravid og at alt vil gå bra neste gang!

Hvor i syklusen er du nå? [emoji2]
 
Hei og takk!
emoji173.png


Er 1 DPO, men mannen er bortreist. Så klaffer nok ikke denne måneden. Håper på at september er måneden!
 
Hei og takk!
emoji173.png


Er 1 DPO, men mannen er bortreist. Så klaffer nok ikke denne måneden. Håper på at september er måneden!

Fikk dere inn noen aksjer før han dro da? Det kan jo hende dere var heldige og at det klaffet uansett[emoji3]
 
Fikk dere inn noen aksjer før han dro da? Det kan jo hende dere var heldige og at det klaffet uansett[emoji3]

Ja, men tør ikke håpe for mye. Vil heller bli positivt overrasket :) Er ikke 100% sikker på når el var siden jeg ikke har tatt i bruk el-testene enda
 
Ja den forstår jeg godt, tenker på det på den måten jeg også[emoji4][emoji1360]
 
Må lufte frustrasjonene mine litt. Mannen min har lyst å ta et jobb oppdrag som gjør at man blir borte helt til i november Er så fortvilet. Klarer ikke tanken på å måtte utsette prøvingen, igjen :( Det er slemt å si det, men håper han ikke får oppdraget.

Har heller ikke en god følelse for denne måneden. Har hatt en god følelse alle tre gangene jeg har vært gravid
 
Ifølge appen Clue skal jeg ha eggløsning helgen mannen er hjemme. Hurra! Det er i tillegg bursdagen hans
emoji173.png

Perfekt! Skulle ønske det var en måte å finne ut hvilken side man hadde eggløsning, så jeg kunne vite om det var på rett side eller ikke. Det skrives at hvis man har eggløsning på siden uten eggleder er sjansene 20% for at den andre siden plukker det opp.
Vet ikke om det er sant eller ikke, men er lov å håpe.
 
:Heartred Sender deg en stor, god klem! Utrolig kjedelig å gå rundt i usikkerhet. Krysser fingrene for at det klaffer!
 
Hei, ble det noe aksjer på dere i helgen?[emoji2]

Han kom ikke hjem denne helgen, men om 2 lange uker :/ Han er advart på forhånd at han ikke får være i fred
Da skal det klaffe! Håper bare at tr ikke kommer for tidlig, har hatt litt murringer i dag. Hvis den kommer tidlig vil eggløsningen komme før han er hjemme.
 
Mensen kom i dag :( to dager tidligere enn forventet! Så kjedelig!
Syklusen min er vist ikke helt stabil etter exuen, dette er 3 menstruasjonen etter operasjonen. Kan ikke si jeg ble overrasket, rakk ikke å legge inn så mange aksjer før manne min dro på jobbreise. I følge Clue vil eggløsningen mest sannsynlig skje dagen før han er hjemme igjen, håper vi rekker det. I dag er det 14 dager til han er hjemme!
 
Har nå hatt 2 fulle sykluser siden exuen den første på 29 dager og den andre på 26 dager. Er så spent på om vi får det til å klaffe og vil eggløsningen være på rett side. Håper virkelig at denne syklusen er lengre, den må det.

Skal starte å teste etter eggløsning om en uke. Blir å følge ekstra med på om hvilken side jeg kjenner noe.

I dag er det også 12 dager til mannen er hjemme.
 
I dag har ikke vært den beste dagen.
Det gikk opp for meg at hvis spiren hadde satt seg på "rett plass" ville jeg ha vært 21 + 3 uker i dag.
Jeg vet man ikke burde tenke slikt, men kan ikke la være :(
 
Har heller ikke vært dagen min i dag heller, nå har to venninner på få dager fortalt at de er gravide. Er selvfølgelig veldig glade på deres vegne, men kan ikke la være å bli trist. Begynte å gråte på bussen på vei fra jobb. Føler meg som et følelsesmessig vrak.

Men over til noe annet så har jeg startet med temping. Hadde jo et termometer liggende fra forrige gang vi prøvde for 6 år siden! Da rakk jeg ikke å starte med tempingen før jeg ble gravid. Skal teste ut Fertility friend i tillegg til appen Clue, som jeg bruker fra før.
 
Så kjedelig at den dumme tanta kom, men krysser fingrene for neste pp[emoji173]️

Skjønner at det både er fint og kjøpt å høre om graviditetene til venninne dine. Det er sårt når en selv ønsker så mye også. Men du skal se det er din tur snart også[emoji2]
 
Back
Topp