Snur seg på magen på natta

Godisbjørn

Flørter med forumet
Hei dere :)
Mini her er innmari glad i å snu seg på magen når hun skal legge seg og havner ofte på magen i søvne. Det er naturligvis ikke jeg så glad for, hehe.. Noen andre som «sliter» med det samme? Planen er at hun skal på eget rom ila de nærmeste dagene og da i sprinkelseng som er litt større enn bedside hun sover i nå. Hva kan evt brukes som støtte så hun ikke kommer seg over på magen?
 
Lar han sove på magen mår han kommer seg rundt selv jeg
 
Her og snur han seg over på magen. Vil jo helst han skal ligge på ryggen, men han snur seg uansett tilbake hvis jeg snur han:joyful:
 
Vi har easygrow nattpose som hun sover i om natten, vet det kan kjøpes til sele som går under madrassen for å hindre at de snur seg.
 
Lar han ligge om han snur seg selv. Bare passer på at det ikke ligger koser, bamser eller kluter rundt hodet.
 
Begge tvillingene begynte med dette for en stund siden nå. Prøvde i starten å snu tilbake på rygg, men de bare snudde seg over igjen på magen. Til slutt gadd jeg ikke å passe på det hele tiden lengre, så nå får de bare sove på magen. Når de vil snus gir de grei beskjed.
 
Her har favorittstillingen vært på siden i flere mnd. Spurte helsesøster om det som sa at det gikk fint og at de kunne sove i andre stillinger enn på rygg da de selv snurret rundt.
 
Hun har sovet på siden omtrent siden fødsel. Sover på rygg når hun er laaangt i drømmeland. Hun har siste uka begynt å snu seg over til magen. Uansett hvor mange ganger ila natten jeg snur henne tilbake til rygg, så er hun tilbake til magen like etter. Så da får hun sove sånn:)Ingenting i veien for nese/munn såklart.
 
Har akkurat begynt med det her og. Og jeg liker det så dårlig. Føler at det er farlig og det stresser meg. Men ligger ved siden av han, så får det stort sett med meg og snur tilbake. ❤️
 
I tillegg til å snu seg til magen, har hun nå begynt å løfte hodet og overkroppen i krypeposisjon i søvne. Så våkner hun litt, blir sur og skjønner ikke hva som skjer. Mer hyl når jeg da snur henne tilbake :dummy1:
 
Vi lærte med eldste at det bare er å skyte seg selv i foten å begynne å snu han ihvertfall.

Nå er mini så sterk at han snur seg hvis det plager han så vi lar han bare sove på magen. Har sovet på siden en stund men er nå litt overalt. Når han er våken snur han seg jo både til og fra rygg.
 
Vi har easygrow nattpose som hun sover i om natten, vet det kan kjøpes til sele som går under madrassen for å hindre at de snur seg.
Easygrow fjerner nå dette fra markedet fordi det er sterkt frarådet å "stroppe" fast babyen.

Bare en head-up. :)
 
Med nest og sovepose i sengen snue hun seg minimalt. Men her går alarmen tvert når hun snur seg på magen om natten, for hun liker ikke å sove sånn.
 
Back
Topp