Snu seg

Ayliss

Blir kjent med forumet
Hvor gammel var den lille når hun/han snudde seg for første gang? Frøkna vår snudde seg for første gang i går fra rygg til mage.SÅÅÅ stolt:) Blir 15 uker i morgen.
 
Lille her var 4 mnd og 24 dager. Han er født 1 mnd for tidlig, så korrigerer til 3 mnd og 24 dager :)
 
Hun har snudd seg et par ganger rundt 2 mnd, men begynte med det skikkelig for 1-2 uker siden. Var 4 mnd for en uke siden.

Tida går sååå fort! Og småttingene våre er så flinke <3
 
Min snur seg bare fra mage til rygg:p gjort det i 1,5 mnd ca:) er 4 mnd.
 
Her bare velter han fra mage til rygg. Pga hodet er så tungt :p ingenting bevist enda. Han er 4 mnd
 
Mini er 3 måneder og snur seg ikke hverken den ene eller andre veien! Trives liksom den veien han legges han:p
 
Litt over 3 måneder her og har tippa seg til siden en god stund. Men nå virker det litt som om hun ikke gidder mer og har gitt opp å prøve :p
 
Lillebror er 3.5 måneder og snur seg konsekvent fra rygg til mage i senga. :eek: På gulvet blir han sittende fast på sida. :p men når han ligger på mage snurrer han rundt i sirkel, så får tak i lekene rundt seg. :)


Edit: idag snudde han seg fra rygg til mage på stellebordet også. 3 ganger mens jeg stelte han. :eek: hvordan i all verden skal jeg få bleia på fra nå av? :p
 
Last edited:
Her er mini akkurat bikket 4 mnd og har enda ikke snudd seg fra mage til rygg ;) men det kommer vel :)

Hun har derimot begynt å åle seg litt. Og snur seg 45 grader bortover når hun ligger på magen. Så plutselig ligger hun ikke der jeg la hun :p
 
Her er mini akkurat bikket 4 mnd og har enda ikke snudd seg fra mage til rygg ;) men det kommer vel :)

Hun har derimot begynt å åle seg litt. Og snur seg 45 grader bortover når hun ligger på magen. Så plutselig ligger hun ikke der jeg la hun :p

Helt likt her :) Lille ble 4 mnd for tre dager siden :)
 
Her er mini akkurat bikket 4 mnd og har enda ikke snudd seg fra mage til rygg ;) men det kommer vel :)

Hun har derimot begynt å åle seg litt. Og snur seg 45 grader bortover når hun ligger på magen. Så plutselig ligger hun ikke der jeg la hun :p
De snur seg fra rygg til mage først, sånn med vilje iallfall. ;)

Fra mage til rygg kan de tippe over fra tidlig alder. Men det enkleste for dem er å snu seg fra rygg til mage. :)
 
Her snur hun seg ikke fra rygg til mage enda, men hun åler seg rundt på magen så hun får tak i lekene :p Altså rundt i ring, ikke fremover :) Håper hun skal klare å snu seg snart, hun blir 4 mnd neste uke :)

Hun tippet en del over fra mage til rygg helt til vi begynte å stimulere henne fra motsatt side. Nå er det veldig sjeldent at hun tipper over. Hun var blitt litt skeiv og sterkere på ene siden enn den andre men det har rettet seg opp nå etter at vi har stimulert henne fra motsatt side hver dag :)
 
Her snur hun seg ikke fra rygg til mage enda, men hun åler seg rundt på magen så hun får tak i lekene :p Altså rundt i ring, ikke fremover :) Håper hun skal klare å snu seg snart, hun blir 4 mnd neste uke :)

Hun tippet en del over fra mage til rygg helt til vi begynte å stimulere henne fra motsatt side. Nå er det veldig sjeldent at hun tipper over. Hun var blitt litt skeiv og sterkere på ene siden enn den andre men det har rettet seg opp nå etter at vi har stimulert henne fra motsatt side hver dag :)
Så flott da! Viktig å være like sterk begge veier :)

Lillebror vil bare rulle en vei fra rygg til mage, og kikker kun til den ene siden i bæresela. Mistenker vi må jobbe litt med styrken mot andre siden.
 
De snur seg fra rygg til mage først, sånn med vilje iallfall. ;)

Fra mage til rygg kan de tippe over fra tidlig alder. Men det enkleste for dem er å snu seg fra rygg til mage. :)
Åja! Selvfølgelig! Men hun gjør ingen av delen :p
 
De snur seg fra rygg til mage først, sånn med vilje iallfall. ;)

Fra mage til rygg kan de tippe over fra tidlig alder. Men det enkleste for dem er å snu seg fra rygg til mage. :)

Ikke alltid. Min snur seg fra mage til rygg med vilje:) men ikke fra rygg til mage:) ser hun bruker en bestemt teknikk for å komme seg rundt. Noe fysio på hs også bemerke rett Før hun var 3mnd:) alle barn følger jo ikke "malen" på hva som er mest naturlig:)
 
Så flott da! Viktig å være like sterk begge veier :)

Lillebror vil bare rulle en vei fra rygg til mage, og kikker kun til den ene siden i bæresela. Mistenker vi må jobbe litt med styrken mot andre siden.
Ja de får veldig fort en favorittside. Her var hun likens og det tok bare 14 dager så var hun helt fin igjen :) Nå ser hun begge veier og ligger med hodet begge veier i vogna :) Er man bare obs på det så går det seg til :)
 
Back
Topp